Merre tart az IT világ a vezető cégek ügyvezetői szerint?

Az IBM globális vezetői felmérésben kutatta a technológia és a vállalatirányítás közös jövőjét, ami ötletet adhat, mit érdemes fejleszteni a jövő feltörekvő cégeinek.

A versenyképes vállalatok adatbányászatban is ügyesebbek, mint társaik, az ideális munkaerő nemcsak kreatív, de jó kapcsolatteremtő is, a jövő vezetője közösségi platformon építi a vállalati kultúrát, és üzletet is itt köt. De lássuk részletesebben, hogyan alakítja át a technológia a menedzsment eszközeit!

64 országban, 1700 ügyvezető megkérdezésével készített felmérést az IBM a vállalatirányítás és a technológia kapcsolatáról, az eredmények 18 iparágról adnak átfogó képet. Ez az ötödik kutatás az IBM kétévenkénti globális ügyvezetői felméréseinek sorában, mely mindig személyes tanácsadói interjúk formájában zajlik.

A technológia alapvetően átformálja az üzleti kommunikációt, és jelentős változásokat hoz a szervezeten belüli kapcsolattartás módjában is. Az ügyvezetők nagy többsége – 71 százaléka – szerint a következő három évben a technológia lesz a szervezet életét legjobban befolyásoló tényező, megelőzve a változó gazdasági és piaci környezet hatásait. A kutatás rámutat, hogy az e-mail és a telefon helyett a vezetők elsősorban a közösségi hálózatok használatára törekendek majd, ha közvetlenebb kapcsolatot keresnek ügyfeleikkel, partnereikkel vagy a fiatalabb munkatársakkal.

Leírás: ceo_study_timeline_FINAL

„Az ügyvezetői felmérések 2004-es elindítása óta ez az első alkalom, hogy a vállalatvezetők a technológiát jelölik meg legmeghatározóbb külső tényezőként, megelőzve az évekig konzekvensen első helyen szereplő piaci és emberi tényezőket. Mi magunk is azon dolgozunk, hogy ezek a technológiák egyszerűbbé, átláthatóbbá, sikeresebbé tegyék a vállalatok működését.” – tette hozzá Veres Zsolt, az IBM Magyarország vezérigazgatója, aki személyesen is részt vett a hazai vezetőkkel bonyolított mélyinterjúkban.

  A kollektíva tudata

Jelenleg az ügyvezetők mindössze 16 százaléka használ közösségi üzleti platformokat, hogy kapcsolatot építsen vagy ápoljon az ügyfeleivel. Az elkövetkező 3-5 évben ez az arány 57 százalék is lehet, így a személyes beszélgetés mellett a második legfontosabb csatornává léphet elő. „A felmérés egyik legérdekesebb eredménye, hogy az ügyvezetők mennyire egyformán gondolkodnak a közösségi média jelentőségéről és hatásáról” – nyilatkozott Bridget van Kralingen, az IBM Globális Üzleti Szolgáltatások vezető alelnöke. „Az emberi kapcsolatok elszemélytelenedéséről szóló panaszok helyett azt halljuk, hogy többségük azok elmélyítésére, a közösségi hálózatokban rejlő lehetőségek megragadására törekszik, és a kollektív intelligencia kiaknázásával új együttműködési modelleket igyekszik kialakítani.”

A vezér lájkolja a ötleted

A sikeres szervezetekben 30 százalékkal gyakrabban említették, hogy a nyitottság a vállalati kultúra része, ami gyakran a közösségi média együttműködést és innovációt ösztönző használatában mutatkozik meg. Gyakran olyan új munkavégzési modelleket alkalmaznak, amelyek a szervezet kollektív intelligenciájára és hálózataira építve új ötleteket, megoldásokat kínálnak a nagyobb jövedelmezőség és a növekedés elérésére. A kutatás szerint a vezetők a szervezeti struktúra újraformálásának eszközeként tekintenek a technológiára. 53 százalékuk tervezi a technológia alkalmazását kapcsolatépítésre külső partnerekkel, szervezetekkel, 52 százalékuk a kiváló belső együttműködés elősegítésére helyezte a hangsúlyt.

 

Leírás: ceo_study_social_FINAL

 

Mitől jobbak a jobbak?

A partneri kapcsolatok sosem voltak ennyire fontosak, mint most. 2008-ban a megkérdezett ügyvezetők alig több mint fele tervezett kiterjedt partnerkapcsolati tevékenységet, arányuk most több mint kétharmad.

Az ügyvezetők a világ minden táján arra törekednek, hogy ügyfeleikről minél részletesebb tudást szerezzenek: tízből hét ügyvezető jelentős összegeket fordít arra, hogy a vállalatnál rendelkezésre álló ügyféladatokból üzletileg hasznos információt nyerjen. Az ügyvezetők az adatrobbanás következményeit érzékelve egyre inkább felismerik, hogy kifinomultabb üzleti elemzési módszerekre van szükség a hálózatokon, mobiltelefonokon és a közösségi média oldalakon összegyűjtött adatok kiaknázásához. Az értékes információ kinyerése erősen kihat a vállalat teljesítményére. A felmérésből kiderül, hogy az átlagnál eredményesebb szervezetek kétszer hatékonyabbak az adatok megszerzésében és kiaknázásában, mint kevésbé sikeres társaik. A jobb teljesítményt nyújtó vállalatok 84 százalékkal jobbak abban is, hogy a megszerzett információt üzleti tevékenységükben aktivizálják.

Az ideális munkaerő

A kapcsolatait kiterjesztő vállalat a világra nyitott dolgozókat feltételez, ehhez a vezetők szerint négy tulajdonságra van szükség: 75 százalékuk a kapcsolatteremtő képességet, 67 százalékuk a kommunikációs készségeket, 61 százalékuk a kreativitást, szintén 61 százalékuk a rugalmasságot említette. A vállalati munkaerő következő generációjának tagjai már könnyen megtalálják helyüket a nyitott csapatmunkában. A vezetők feladata, hogy segítsék őket a fejlődésben, például a formális kereteket nélkülöző teammunkával, a tapasztalaton alapuló tanulási technikák támogatásával, a hozzáadott értéket létrehozó dolgozói hálózatok ösztönzésével. A felmérés szerint az együttműködésre alapozott innováció koordinálását az ügyvezetők nem bízzák a személyzeti vezetőkre, inkább igyekeznek személyes példát mutatva vezetni saját területüket.

Az IBM teljes kutatása angol nyelven itt érhető el: http://www.ibm.com/ceostudy

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .