Irány a Balaton, közösségi telekocsival

Minden Balatonra utazónak ismertek az üres kocsiktól duzzadó dugók, vagy a vonat tapadós bőrülésein eltöltött hosszú órák. A Zivi.hu, egy új, közösségre épülő telekocsi szolgáltatás, ami segít az egyirányba igyekvő autósoknak és utasoknak, hogy megtalálják, illetve megismerjék egymást.

 

Az autósok így bármikor találhatnak útitársat, akikkel megoszthatják költségeiket. Az utasok pedig olcsón, kényelmesen, és gyorsan érhetik el úti céljukat, legyen az egy balatoni hűsölés, siófoki bulizás, vagy egy badacsonyi borozás.

 

 

A nyolcvanas évek óta létező, első ilyen szolgáltatás neve alapján Telekocsizásnak hívjuk azt, amikor több ember utazik egy autóban, és megosztják az utazás költségeit. Ez minden ember számára ismert, hiszen utazott már “tele” kocsival, a családjával, vagy a barátaival.

A Zivivel ezt az élményt a tágabb közösségben is megélhetjük, újdonsága, hogy csupán pár kattintással és térkép segítségével tudjuk egyeztetni utazási információnkat.

Mint egy közösségi háló az utazók számára, lehetővé teszi a leendő útitársak megismerését és a könnyed kommunikációt. A Zivi olyan eszköz, amelynek segítségével a közös utazások egyeztetése még a barátok és munkatársak számára is egyszerűbbé válik, mint telefonon, így időt és pénzt spórolhatnak meg.

 

 

Az autós közlekedést szeretjük, mert ez a legkényelmesebb és legpraktikusabb, de hisszük azt, hogy a telekocsival utazás új távlatokat nyit meg az autózásban mind az autótulajdonosok, mind az utazni kívánók számára- véli Haidekker István és Balázs. A Zivi.hu társalapítói elmondták: “a Zivi megspórolja a bonyolult és kellemetlen egyeztetéseket, és pár kattintással segít megszervezni a közös utazást. Hiszünk abban, hogy a Zivi kellemes utazásokat és meghatározó találkozásokat tesz majd lehetővé. Reméljük, Magyarországon is olyan sikeres lesz ez az utazásmód, mint Francia- és Németországban, ahol már milliók telekocsiznak rendszeresen.”

 

Kik telekocsiznak?

A telekocsizás mindenkinek szól, aki spórolni szeretne, színt kíván vinni unalmas utazásaiba, vagy csak kényelmesebb utazási alternatívát keres életszakasztól, nemtől és foglalkozástól függetlenül.

Ezt bizonyítja a Carpooling.com felmérése is, miszerint a telekocsizók 53%-a nő, és a 25–39 éves korosztályban a legnépszerűbb ez az utazási forma.

Példaként bemutatjuk a Zivi nagyköveteit: Andort, Katát és Bencét:

Andor 40 éves apuka, gyakran utazik Kaposvárra előadást tartani, egyedül már unja az utazásokat, és a magas benzinárakat az utóbbi években erősen érzi a pénztárcáján is.

Kata egyetemista, sokkal kényelmesebb és gyorsabb neki telekocsival meglátogatni a szüleit hétvégenként.

Bence fiatal pályakezdő, a tömegközlekedés nagyon drága lett számára, mivel már nincs diákkedvezménye, így mindig a Zivin keres először útitársat.

 

Zivi Csoportok

A Zivi a meglévő közösségek erejére építve teszi még kellemesebb élménnyé a telekocsizást, így például a Magyar Vitorlás Szövetség 4000 tagja számára is hozott létre csoportot. A vitorlázók így könnyebben találhatnak egymásra, amikor a hétvégén a Balatonra szeretnének utazni.

A Zivizők számára a csoporttagság egy extra bizalmi tényezőként szolgál, és egy kis információt is nyújt leendő  útitársukról. A közösségeket is erősíti, ha van telekocsi csoportjuk, hisz a tagok számára a közös utazás egy újabb kapcsolódási pontot nyújt, legyen szó munkatársakról, sporttársakról vagy egyszerűen szomszédokról.

 

A biztonság az első

A Zivi a legmodernebb eszközöket használja, hogy a felhasználók minél jobban megismerhessék egymást már az utazás előtt. Minden felhasználónak saját közösségi háló jellegű profiloldalt kell létrehoznia. Itt az alapadatokon kívül (pl. név, életkor, nem és fénykép) látható, hogy a felhasználónak hány ismerőse van a Facebookon, milyen értékeléseket írtak róla korábbi útitársai, sőt a felhasználónak még a mobilszámát is vissza kell igazolnia.

Az autósoknak meg kell jelölni az autójuk típusát, gyártási évét, rendszámát és még fényképet is feltölthetnek a járgányról, hogy a leendő útitársak pontosan tudják, mire kell számítaniuk. Például, hogy lesz-e elég lábhelyük.

Fantasztikus, hogy a technológia már lehetővé  teszi, hogy távoli ismerősök vagy akár ismeretlenek az interneten keresztül kapcsolódjanak és hozzanak létre bizalomra épülő  kapcsolatokat a való életben, például a Zivivel közösen autózni a Balatonra. Sok nemzetközi példa is bizonyítja ennek működőképességét. Az airbnb.com oldalnak hála ma este New Yorkban a világ minden tájáról érkező utazók közül többen fognak helyi lakosok saját lakásában éjszakázni, mint a hatalmas New York-i hotelekben összesen.


Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine, Hazai pálya, Social Media
Kiemelt szavak: , .
Közvetlen link.

3 hozzászólás

  1. Zabalint hozzászólása:

    Mivel gomba módra szaporodnak az ilyen telekocsis oldalak, ezért válik teljesen használhatatlanná az egész, ez csak akkor működne, ha 1 vagy legfeljebb 2 ilyen nagy site lenne.

    • Balázs hozzászólása:

      Szia Bálint!
      Magyarországon még nagyon gyerekcipőben jár a telekocsizás, a Zivin kívül egyetlen komolyabb szereplő van a piacon. A Zivi célja, hogy megismertesse a telekocsizást, azzal a sok százezer emberrel is, aki eddig még soha nem hallott ilyen lehetőségről. Szeretnénk, hogy a telekocsizás “divattá váljon” Magyarországon. Ehhez reméljük segítségünkre lesznek technikai újításaink és felhasználóbarát rendszerünk is. Neked, hogy tetszik a Zivi?

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.