Párizs: Über vs BlaBla?

(2. rész) Kipróbáltuk! És jelentem, mindkét carsharing szolgáltatás jobb és olcsóbb, mint a párizsi taxi… sőt a metrót is lekörözi. Mert utóbbival majdnem sikerült lekésni a repcsit visszafelé. Ahogy az 1. részben jeleztem, KARMÁval együtt mentünk Párizsba és úgy döntöttünk kipróbáljuk a világ legjobb carsharing start-upjait.

Odafelé online lefoglaltam a BlaBlaCar-t. A kezelése egyszerű: beregisztrálsz és bejelölöd, hogy hová akarsz menni. Utána abban az idősávban feldobja neked a rendszer az arra járó autók adatait, akikhez “be tudsz stoppolni”. Az ár is ott van, személyenként és megjelölve, hogy hány utast akar elvinni. (Választható kutyabarát kocsi is).

Nos én egy 6 euró / utas autót választottam, akivel felvettem a kapcsolatot és leírtam neki, hogy a reptérről mennénk az egyetemi negyedben lévő hotelünkbe. Elvileg egy megállóhoz kellett volna mennünk, de plusz 2 euroért felajánlotta a fiatal sofőr, hogy bejön értünk a terminálra. Persze elfogadtam, hiszen Párizsban hiper könnyű eltévedni…jobb, ha felvesznek minket.

CDG reptéren a kalandra éhes Climate-KIC inkubált start-up-ok: Marci és Annabella (Karma), István (EMBER), Peti (Route4You), Tomaj (STEG)
CDG reptéren a kalandra éhes Climate-KIC inkubált start-up-ok: Marci és Annabella (Karma), István (EMBER), Peti (Route4You), Tomaj (STEG)

Időre odaért az autó és ugyan kissé koszos volt belülről, de a vezetője vidám és klassz srác volt. Lelkesen mesélt mindenről. Az ár pedig jócskán olcsóbb volt, mintha metróval mentünk volna. Metróval (pontosabban RER-rel) ez eur 9.75 / fő lett volna, így pedig eur 6-ért szinte taxiztunk.

Megérkeztünk a BlaBlaCar-ral. Vidám és klassz út volt, legalább 30-40 km-es.
Megérkeztünk a BlaBlaCar-ral. Vidám és klassz út volt, legalább 30-40 km-es. Öltönyben a munkahelyéről ingázó, francia sofőr, aki így egészíti ki a keresetét. (Persze számlát nem kaptunk. Azaz hobbi út lehettünk)

Aztán este sikerült felfedezni az Übert is, ami sokkal klasszabbnak tűnt. Igaz drágább is. Nos a drágaságról annyit, hogy kb. félórás út, olyan 6-7 km-re eur 8-ba került. Ami a hazai taxizás árának felel meg és párizsi taxival legalább a duplája lett volna. Ha egyáltalán éppen elvittek volna. Mert Párizsban többször tapasztaltam, ha nem tetszik a taxisnak az útirány, akkor inkább elküld metróval… Ez nemcsak az én tapasztalatom, hanem állítólga az Übert is egy ilyen negatív párizsi tapasztalat miatt indították el. Tehát Párizsnak igen is nagy szerepe volt abban, hogy létrejöhetett a Szilícium völgyi start-up!

Überre várakozva a Szajna parti éjszakában.
Überre várakozva a Szajna parti éjszakában.

A gyakorlatban annyit kellett tennem, hogy bekapcsoltam az Androidos mobilomon  az Über-app-ot és máris láttam, hogy melyik sofőr tartózkodik a körzetemben. Aztán egy sms-t küldtem neki (az app-on belül), de erre nem reagált. Utána felhívtam és erre már mondta, hogy jön. 5 perc múlva ott is volt a fekete BMW, bőrülésekkel, öltönyös sofőrrel. Aki kinyitotta nekem az ajtót, majd beültetett a hátsó ülésre. Megérkezve sem kellett semmit csinálnom, mert kinyitotta az ajtót, kiszálltam és elköszöntem. A 8 eurós díjat a bankkártyámról ekkor vette a rendszer és ekkor kaptam meg az sms-t az útról. Egyszerűnek, gyorsnak és a luxushoz képest olcsónak tűnt. Érthető az európai taxisok miért kezdtek el tűntetni ellene.

 Képernyőfotó 2014-07-22 - 0.13.35

Aztán hazafelé a reptérre hárman indultunk el. Én az Übert javasoltam, de a többiek inkább a metro mellett döntöttek. Előbbi eur 40-45 lett volna, utóbbi 3 x 9,75 euro volt.

Még vidáman a metróra várva...
Még vidáman a metróra várva…

 

Azaz olcsóbb volt a metró, igaz miatta majdnem sikerült lekésnünk a repcsit. Mert hiába indultunk el másfél órával az indulás előtt a reptérre, ha a metróról kétszer is le kellett szállni (hirtelen útvonal módosulás miatt) és emiatt 2 perccel később értünk ki a reptérre, mint, ahogy a kapuzárás volt. Kettőnket (akik előtte online becheckol-tak) felengedtek a repcsire, de a harmadik társunkat (aki előzőleg online nem checkolt be) nem engedték be a repcsire… Így kénytelen volt a reptéren aludni, és plusz eur 200-at fizetni a másnapi replőjegyért. Azaz lehet jobban jártunk volna, ha nem metróval megyünk, hanem Überrel. De persze ezt utólag könnyű megállapítani.

Azért köszi Párizs! klassz volt a tréning!
Azért köszi Párizs! klassz volt a tréning!

Amúgy klassz volt Párizs, a Climate-KIC tréning színvonalas volt. Az idő hiper meleg volt, a program pedig tanulságos és mint – a fentiekben olvashattátok – izgalmas volt.

Kapcsolódó posztok:

One thought on “Párizs: Über vs BlaBla?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.