A magyar startupok egyre jobbak már a CES-en

Amerikában élő önkéntes munkatársunk, Horváth László online marketing szakember, tegnap egy írással már megkezdte visszatekintését január legnevezetesebb informatikai eseményére, az idei CES-re, s ezt a szubjektív beszámolót most a magyar startup cégek szereplésének összefoglalójával folytatja…

…tekintve, hogy az amerikai-európai startup vetélkedés megszervezésében maga is részt vett. A tanulság, amit mindenki levonhat a maga számára a jövőre nézve: MEG KELL JELENNI!

A CES-en való részvétel legfontosabb haszna a tanulás. Meg kell tanulni kihasználni azt a semmivel össze nem hasonlítható lehetőséget, hogy személyesen magyarázhatjuk el az új üzlet vagy termék értékeit a lehetséges partnereknek, befektetőknek, érdeklődőknek, médiának, jövendőbeli nemzetközi munkatársnak, – vagy egyszerűen csak a jövendőbeli vevőknek.

Ez különösen startup-oknak létfontosságú, hiszen ők tartalékok nélkül innoválnak, és még fontosabb olyan távoli országokból érkezőknek, akik elszigeteltek a mindennapi életben a világ legnagyobb egységes piacától, s akik reflexszerűen először az országukon belül gondolkodnak, aztán talán ellátnak a régiók határáig, de annál messzebb – ilyen impulzusok nélkül – nemigen merészkednek.

Kulturálisan is döntő fontosságú a megjelenés. Nemcsak a tanulás, hanem a tanítás miatt is: elmagyarázni, hogy ki is ő, mi is az ő startupja, hol is van az a kis ország, és miért fontos és jó a velük való munka. Ez a része a dolognak általában könnyen zajlik, mert amerikainak lenni nem “törzsi-nemzetiségi” alapon határozódik meg, hanem egy szerződés alapján – amit úgy hívnak, hogy Alkotmány. Tehát attól függetlenül, hogy ki fia-borja az érkező, itt a hasonszőrű amerikai startup-osok – és az azokat nagy étvággyal elfogyasztó óriáscégek, kockázati tőkések és egyéb befektető gondolkodású üzletemberek – tárt karokkal várják és tanulmányozzák a csapatokat.

Ezt értette meg három magyar startup, akik bele mertek vágni az EU-US startup versenybe, amit a MatchFest@CES névén futó üzletfejlesztési versenyen rendeztek meg. Az EURAPAC – ez az európiai-amerikai pitch versenynek a rövidítése – munkájában a szerző is részt vehetett. A kétszáz résztvevő cégből először az első selejtezőn a top 50, majd az első 30, végül a legjobb 10-be kellett bejutni azért, hogy a 100,000 dolláros díjakért labdába rúghassanak.

Nagy büszkeséggel mondhatom, hogy mind a három magyar startup kiválóan szerepelt: a Dobox, amelyik Apple felszerelések könnyű összekapcsolását teszi lehetővé egy intelligens szerkezettel, ami mellesleg file-cserét és wifi hotspot felállítását is magában hordozza; a Heartbit, amelyik EKG mérést tesz lehetővé egy okostelefon app-el szinkronizált szenzorral; és a Chameleon, amelyik egy minden intelligens ház rendszerrel (Google, Apple, és száz másik) kompatibilis szoftver megoldás. Bejutottak az első tízbe, és csak hajszállal maradtak le az izraeli-francia-angol cyber security Oxygen, az amerikai-szerb KonnectKloud, és a holtversenyben harmadik román-francia Faciliti és az izraeli Growee mögött, a nagyon erös mezőnyben.

Úgy látszik, hogy a műhelymunka Magyarországon – a sokadik éve megrendezésre kerülő Internet Hungary startup-versenyen, az inkubátorok legjavában, a különböző helyi versenyeken edződve – kezdi meghozni az eredményét.

Mindez csak a kezdet, a pozitív folyamat bizonyára folytatódik. Erősen remélem.

A cikket Laci és a Prim.hu engedélyével közöltük.

Az írás és más CES-es anyagok elolvashatók:

http://hirek.prim.hu/cikk/123452/
és

http://hirek.prim.hu/

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine, Kiemelt
Kiemelt szavak: , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.