Blogzine

A világ legnagyobb márkáit előzte meg a Souldrops

 

Fél éve van a piacon, népszerűsége töretlenül nő, brand-szakmai színtéren pedig a csúcson nyitott az idén tavasszal bevezetett Souldrops.

A hazai Arany Penge, valamint a régió meghatározó versenye, a Golden Hammer után most a világ egyik legnagyobb reklámpiaci fesztiválján a Clio Awards-on hozta el a csomagolás-design kategória ezüst díját. A környezettudatos mosószer és öblítő márka olyan brandeket utasított maga mögé, mint a Guinness, az IBM, a SAP vagy épp a Google. A szeptemberi, New York-i díjátadó gálán a Republic Group szakemberei képviselték a márkát.

Az 1959-ben alapított CLIO Awards ma már a világ egyik legnagyobb e legmeghatározóbb reklámversenye. A CLIO-t kitüntetett figyelem övezi: jelentőségét egyszerre adják a világ minden tájáról nevező márkák és ügynökségek, valamint a meghatározó reklámpiaci cégek – Saatchi & Saatchi, McCannWorldgroup, Microsoft, Getty Images, Unilever – csúcsvezetőiből álló szakmai zsűri. A zsűri minden évben többszáz nevezésből, összetett szempontok alapján választja ki az egyes kategóriák díjazottjait. Idén az impozáns díjátadót szeptember 27-én, a New York-i Lincoln Centerben tartották, ahol ezüst Clio-díjjal, a csomagolás kategória ezüstjével tüntették ki a magyar startup termékét a Souldrops-ot. A díjátadón a márkát Barna Tamás, a Republic Group ügyvezető igazgatója és Magó Zsolt, a projekt art directora képviselte, akik azért is különösen büszkék a kitüntetésre, mert magyar márkát, a díj eddigi történetében, még soha nem jutalmaztak a CLIO Awards-on.

Barna Tamás így foglalta össze a Souldrops sikerét: „A tulajdonosok szabad kezet adtak nekünk, így a márka kiszakadt a szektor unalmas kommunikációs és vizuális közhelyeiből. Nagyon örülünk, hogy meg tudtuk fogalmazni, hogy az ügyfél mit gondol a világról, sőt, azt is, hogy a termék milyen innovatív üzeneteket közvetít. Mindezt egy olyan kortárs köntösbe öltöztettük, amelyre a szakma és a közönség is vevő.”
A zsűrinek idén is nehéz dolga volt, 15 fő kategória nevezői közül kellett összeállítania a shortlisteket, végül pedig kijelölni a bronz, az ezüst és az arany díjazottakat.

„A CLIO-nál a legfontosabb, hogy egészen elképesztő, professzionális zsűri értékeli a pályamunkákat. Az objektivitáshoz, a szakmaisághoz kétség nem férhet – ezért is tartom óriási elismerésnek, hogy a díjazottak között lehetünk.” – fogalmazott Barna Tamás.
A kreatív szcéna egyik legmeghatározóbb eseményének számító Clio Awards fontosságát az is mutatja, hogy a 2017-es díjátadón a reklámszakma legjelentősebb képviselői mellett – mint például Bob Isherwood (a Saatchi&Saatchi korábbi kreatívigazgatója), Bob Greenberg (az R/GA alapítója) vagy Linda Kaplan Thaler (a Publicis Kaplan Thaler ügyvezető igazgatója) –, megjelent Michelle Lee (az Allure magazin vezető szerkesztője), Grace Coddington (a Vogue US korábbi kreatívigazgatója), Nathan Morris (a Boyz II Men Grammy-díjjal kitüntett énekese,) és Sarah Jessica Parker (színésznő, producer) is.

Barna Tamás és Magó Zsolt véleménye szerint, az ezüst Clio elismerés egyszerre a Republic Group és az ügyfél dicsősége. A Souldrops mögött álló magyar startup vállalkozást Gyimóthy Gábor, Bóna Richárd és Lukács Ádám alkotják. A jó kapcsolat titkát Magó Zsolt, a csomagolás design-ért felelős art director így foglalta össze:

„Egy munkán egyértelműen érződik, ha van benne lélek, lehet érezni, hogy aki csinálta, szerette. Az ilyen munkához elsősorban jó ügyfélre és abszolút elhivatottságra van szükség. A Republic és a Souldrops ugyanazt akarta: szülessen egy jó termék, amely gyakorlatilag eladja önmagát.”

A Souldrops 100%-ban magyar startup vállalkozás. A fiatal tulajdonosok és vegyészek hosszú kutatás és fejlesztés eredményeként idén tavasszal kezdték el gyártani az új termékcsaládot, amely hazai gyártóként jelenleg egyedül képviseli a magyarországi mosó- és tisztítószerpiacot.

A márka következő komoly stratégiai lépése a nemzetközi piacon való megjelenés, melyet a rangosabbnál rangosabb díjak nagy mértékben elősegítenek. A Souldrops képviselői és a Republic Group azon dolgozik, hogy a jelenlegi siker hosszú távon is célba érjen.

Megosztás