Sokmilliárdos üzlet – irány a külpiac

Volumenben a 2016-osnál hatszor több üzlet megkötését segítette tavaly a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) Zrt. – mondta el Kun Gábor, az MNKH Zrt. vezérigazgató-helyettese.

Az MNKH Zrt. múlt szerdai rendezvényén mintegy 130 hazai, és hetven határon túli magyar, világpiaci exportlehetőségeket kereső cég találkozhatott több tucat, külföldön működő magyar kereskedőházi kirendeltség vezetőivel a Masters of Business üzleti találkozón.

 

Oláh Zsanett, az MNKH Zrt. vezérigazgatója kifejtette: újfajta eszközöket dolgoztak ki az exportpiaci üzletkötések hatékonyságának, illetve az eredményesség további növelésére. Ilyen például a Bulid Your City program, amelyben 38 magyar közepes és kisvállalatot gyűjtöttek egybe, hogy egy-egy külföldi városfejlesztési projektben közösen tudjanak fellépni. A városvezetések ugyanis a fejlődő világban is szívesebben tárgyalnak egy-egy komplett megoldáscsomagról, mint egy-egy kis céggel külön-külön. A programba bekerülő cégek pedig konzorciumot hozhatnak létre egy-egy nagyobb külföldi projekt megvalósítására, így tehát azok a kisvállalkozások is nemzetközi referenciát, külpiaci lehetőséget kapnak, amelyek önállóan nem tudnának tenderen indulni, megbízáshoz jutni.

A rendezvényen, a Groupama Arénában Kun Gábor, az MNKH Zrt. vezérigazgató-helyettese 3 példát emelt ki: Montenegróban hazai sörgyártő, Algériában magyar tejüzem, Kuvaitban szintén magyar IT biztonsági vállalat jutott nagy lehetőséghez.

Ám mielőtt egy-egy külföldi üzleti találkozóra sor kerül a lehetséges partnerek közt, felmérik azt, hogy a külpiaci partner milyen lehetőségeket keres, illetve a hazai beszállítók, cégek, pontosan milyen ajánlatot képesek adni.

Így tavaly nem csak háromszor annyi, ám volumenben a tavalyelőttinél hatszor több üzlet összehozásában segédkezett a Magyar Nemzeti Kereskedőház. Ez azért tis nagy eredmény, mert ezek az üzletkötések nem kétszer-háromszor több találkozóból jöttek össze, hanem mintegy 30 százalékkal nőtt csak a megszervezett üzleti találkozók száma.

 

A nagyobb számokról: az elmúlt három évben a kereskedőház közreműködésével összesen 600 külpiaci üzletet kötöttek 10 milliárd forint értékben a magyar kkv-k. Oláh Zsanett szerint a nemzeti kereskedőház az elmúlt években több ezer kkv-nak tudott olyan eszközt adni, amely üzleti sikerhez vezetett, de nem csak üzleti kapcsolatokat adnak, hanem kiállítási részvételeket, exportfejlesztési képzéseket is támogatnak.

Ezek mellett a kereskedőház partnerminősítő rendszerében cégre szabottan megmondja kkv-partnerének, hogy hol tart a vállalkozás exportképessége, illetve milyen kompetenciákat kellene fejlesztenie. A minősített kkv portfólióját pedig megküldik a kereskedőház külföldi partnereinek az ottani piaci lehetőségek feltérképezésére, majd a kapott visszajelzések alapján a vállalkozás eldöntheti, melyik piacra akar belépni, és erre forrást is áldozni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..