A közösségi finanszírozás – Crowdfunding – a legfiatalabb internetes jelenség, amely egyre nagyobb szerepet kap kezdő vállalkozások, új termékek, szolgáltatások vagy éppen kreatív ötletek és művészi projektek megvalósításában világszerte. Amerikában annyira divatos lett ez a modell, hogy számos vállalkozás, művész lát elindulási, bemutatkozási, befutási lehetőséget a közösségi projekt oldalakban.
A tervezett könyvek, rajz és dokumentumfilmek, találmányok, és startup vállalkozások bemutatkozásai, projektvázlatai alapján a felhasználók eldönthetik, hogy támogatják-e az ötletgazdákat. A projektek nem csak pénzhez, de az általánosan elérhető média jelenlétnél nagyobb figyelemhez is jutnak. A modell kiválóan alkalmas igényfelmérésre, a leendő termékek közösségi fogadtatásának szondázására is.

A hazai kezdővállalkozások többsége azért képtelen az elindulásra, mert pont  az a seed jellegű pénz hiányzik a rendszerből, amelyet – a közösség – akár az ötletgazda ismerősei is képesek lennének összeadni. Ehhez kínál platformot az Indulj.be.