Site icon Insiderblog.hu

Media Hungary: jönnek a bennszülöttek!

Nagy kaland volt, hogy Blogunk is jelen volt a múlt heti Media Hungary-n. Csermely úr most is nagyot alkotott, kb. 1000 médiamunkás gyűlt össze Siófokon. Berényi Konrád Onlinemarketing guru rövid beszámolója jön.

Az írás az Onlinemarketing.blog.hu oldalon is megjelent. Köszönjük Berényi Konrádnak.

 

Tegnap (értsd május 14-én – a szerk.) délután és este többször felmerült a generációs különbség a médiahasználatban.

Először Bernschütz Mária előadása kapcsán. A címe Az újmédiás reneszánsz-ember születése, a tartalma pedig egy kutatás eredményeinek (azok egy részének) a bemutatása a ‘Z’ generációról.

Ők a kütyüző digitális bennszülöttek, jelmondatuk pedig: Legyek sikeres!

Jelenleg jobbára középiskolások. Mari az előadása kapcsán megosztott pár történetet, miket mondtak a válaszadók, és egy olyan kép alakult ki ebből, ami több, mint furcsa.

Először is: a kütyü határozza meg a Z generáció egy részének a viselkedését. Az okostelefon adta lehetőség, a mobilitás alapvetően formálja kultúrájukat, az értékrendjüket.

Aztán a kütyü egyfajta státuszszimbólum is. Akinek van egy jobb eszköze, az önmagában a birtoklás miatt is menővé válik.

Szeretik megörökíteni amit lehet, nemcsak fotóval, de videóval is. És olyan dolgokra használják az internetet, amit el se nagyon tudunk képzelni – ezt eddig is tudtuk, de most újabb példákat is hallhattunk. A kutatás módszertana részben a személyes interjúk – aminek pontosan az az előnye, hogy olyan kérdésekre is kapjunk választ, amit magunktól fel sem tettünk volna… Például így kiderült az is, hogy mi az a Skype-szex.

Szülőként kicsit rémisztő is lehet ez a világ.

A téma tehát izgalmas, ez az előadás kapta a legtöbb kérdést, és jó sok újabb kérdést is generált. Így aztán este is felmerült egy-egy beszélgetésben a Z generáció. A média számára ugyanis fontosak, nagyon hamar ők lesznek a fiatal vásárlók – és illenék megtanulni, mi kell nekik. Márpedig nagyon más kell nekik.

Az internet marketing illetve média célú használata akkor lehet sikeres, ha megismerjük a felhasználókat.

És most itt vannak azok a felhasználók, akik nagyon más módon élnek a hálón, mint amit megszoktunk.

Kutatások nélkül esélyünk sem lenne megismerni őket.

 

Megosztás
Exit mobile version