A tanulmányból kiderül, hogy a mobilhálózat minőségébe fektetett beruházás jobb pénzügyi megtérülést eredményez a szolgáltatók számára; nemcsak a költségmegtakarítás, hanem a megnövekedett bevétel miatt is.
Az Ericsson által készített új tanulmányból kiderül, hogy a hálózat minőségébe és teljesítményébe fektetett beruházások megnövekedett szintje fenntartható versenyelőnyt és a pénzügyi bevételek emelkedését jelenti a szolgáltatók számára.
A tanulmány szerzője, Dr. Raul Katz, a Columbia Business School üzleti stratégia-kutatási igazgatója összefüggést fedezett fel a mobilhálózatok fejlesztésébe fektetett tőkeberuházások, valamint a szolgáltatók technikai, kereskedelmi és pénzügyi teljesítménye között.
Dr. Katz átfogó statisztikai elemzést készített három különböző piacon (Brazília, Mexikó és az Egyesült Államok), három év negyedéves adatainak felhasználásával.
A Mexikóban és az Egyesült Államokban végzett elemzés ugyanazt az erőteljes összefüggést mutatta a beruházások, a teljesítmény és a pénzügyi adatok között, mint Brazíliában.
„A tanulmány eredményei végre számszerűsítve is mutatják, amit tapasztalati úton már egy ideje tudunk, – mondta el Johan Haeger, az Ericsson taktikai marketinggel foglalkozó részlegének vezetője. – A megfelelően célzott tőkeráfordítás a hálózati teljesítmény növekedését eredményezi, ami pedig jobb piaci teljesítményhez vezet. A Consumer Lab által korábban végzett átfogó kutatás megállapította, hogy a hálózati teljesítmény elsődleges hatással van az előfizetői hűségre, ezen keresztül pedig csökken az elvándorlás is.”
Egy brazil szolgáltatónál például az összesített elvándorlás egy százalékpontos csökkenése két negyedévvel később a szolgáltatásbevételek 6,86%-os növekedését eredményezte. A kedvezőbb pénzügyi bevétel oka nemcsak a költségmegtakarítás, hanem a bevételek növekedése is. A tanulmányban ismertetett statisztikai eredmények más egyéni szolgáltatók forgatókönyv-elemzéséhez is felhasználhatók. Ezek a szimulációk feltárják, hogy a beruházásorientált piaci stratégia jelentős pénzügyi eredményeket jelent, valamint azt is megmutatják, hogy ez a hozzáállás fenntartható versenyelőnyt eredményez. Ezek az előnyök nagy részben azelőtt keletkeznek, hogy a versenytársaknak idejük lenne reagálni.