Site icon Insiderblog.hu

2022: a vállalati Service Management éve

A frissen Atlassian Platinum Solution Partner minősítést szerzett ShiwaForce szerint idén a vállalatok Service Management eszközeinek fejlesztése a trend.

A vállalatok digitális- és agilis transzformációs forradalma 2022-ben sem áll le: a felhő-technológia térnyerését követően tavaly a cloud-migráció éve volt, az idei év pedig várhatóan a Service Management éve lesz, természetesen cloud alapokon. Az ilyen rendszerek egyik elsőszámú szállítója, az Atlassian hazai partnere, a ShiwaForce január elején a legmagasabb partneri fokozatot szerezte meg, ezzel biztosítva a magyar nagyvállalatok és kkv-k számára a világelső megoldások hazai és regionális elérhetősége mellett a legnagyobb gyártói kedvezményeket is.

Agilis és digitális átalakulás
„A digitalizáció szintje mára az egyik legfontosabb versenyképességet befolyásoló szempont a vállalatok körében, nem véletlen, hogy a DESI index* fontos igazodási pont. Ám gyakori visszajelzés, hogy az emberi tényezők miatt hiúsulnak meg a digitális transzformációs projektek. Ennek tipikus magyarázata, hogy az alkalmazottak felesleges plusz teherként élik meg az újításokat és ellenállnak. Éppen ezért egyáltalán nem mindegy, hogy milyen szoftveres környezetben és milyen alkalmazások bevezetésével indul valaki harcba.” – véli Földházi Csaba, a ShiwaForce partner igazgatója.

*Az ún. DESI index a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató. A 2021-es index alapján Magyarország a 27 uniós tagállam között a 23. helyen áll.1 A jelentés továbbá kiemeli, hogy a magyar vállalkozások különösen rosszul állnak az új technológiák alkalmazásában, ezek közé tartozik többek között a felhő alapú szolgáltatások használata is.

A skálázhatóság, az adott szervezet adottságaihoz történő gyors és könnyű testreszabhatóság, a moduláris bővíthetőség és a sokféle munkafolyamathoz történő felhasználás mind olyan szempontok, amelyek egy projekt sikerét meghatározzák, ebben pedig az olyan skálázható agilis eszközök, mint az Atlassian által jegyzett Jira Service Management, a Gartner 2021-es Magic Quadrant elemzése szerint is az iparág legjelentősebb vízionáriusai közé tartoznak.

A világ élvonalában
A világ nagyvállalatainak körében az leggyakrabban használt agilis működést támogató platform az Atlassian ökoszisztémája. A Shiwaforce 2019 végén hivatalos Atlassian Partner, idén év elején pedig Platinum Solution Partner lett, ami – túl azon, hogy a legmagasabb partneri státusz – 2 év leforgása alatt világszinten is kivételes tempót és eredményt jelent. “Jelentős emberi-erőforrás és üzleti követelményeknek kell megfelelni, többek között feltétel volt, hogy 2021-ben több mint 500 ezer dollárnyi licence-értékesítést kellett teljesíteni, benne minimum 150 ezer dollárnyi cloud résszel. Előírás az is, hogy legalább 8 fő certified expert minősítésű szakemberrel kell rendelkezünk. Nálunk 10 ilyen minősítésű kolléga van”. – avatott be az Atlassian legmagasabb partneri fokozattal kapcsolatos részletekbe Görgei István a ShiwaForce Atlassian üzletágának vezetője.

2022 a vállalati Service Management éve lesz
Az Atlassian-nal indult partnerség a koronavírus-járvány kezdetének idejére esik: ahogy beindult a járvány, úgy lett egyre nagyobb igény az online ügyfélkiszolgálásra leginkább felhő alapokon. A járvány jelentette korlátozások szükségessé tették a teljes értékű távoli elérést, a nélkülözhetetlen lakossági és üzleti szolgáltatások digitalizációját, amelyek mind-mind hozzájárultak a felhő-környezetek népszerűbbé válásához. A vállalati IT-trendeket továbbra is ezek határozzák meg, de idén a hangsúly a modern Service Management-en lesz. Ennek keretében a sok ügyféllel rendelkező szolgáltatók és kereskedők a hírnevük szempontjából meghatározó ügyfél-oldali interfészek mögötti folyamatok digitalizációját fogják továbbfejleszteni, hogy a digitális kapcsolattartás és ügyintézés valóban zökkenőmentes legyen az ügyfeleik számára.
„A digitalizáció nem áll meg azzal, hogy e-számlát állítunk ki. Ez kevés a versenyképesség megőrzéséhez, pláne a növeléséhez. Ha már digitálissá váltunk, akkor a következő lépés a vállalati digitális szolgáltatások áramvonalasítása és finomhangolása. Ennek keretében lehetséges például szofisztikált módon rendbe rakni általánosan a szolgáltatások menedzsmentjét vagy az ügyfél számára kritikus fontosságú szolgáltatás területeket, mint amilyen például a panaszkezelés.” – emeli ki Görgei István, a ShiwaForce Atlassian üzletágának vezetője.

Az Atlassian megoldások hazai Platinum Solution partnere, a ShiwaForce szerint, habár a szolgáltatás menedzsment szoftverek piacát a KKV szektorban immár főként a cloud licencek dominálják, a nagyvállalatok esetében még fontos elvárás, hogy privát vagy hibrid felhőben, saját data centerekben is elérhetőek legyenek az új megoldások, biztosítva ezzel a biztonságos átmenetet.

 

Megosztás
Exit mobile version