Site icon Insiderblog.hu

Istenek az egekben: Ustream-Prezi-LogmeIn

Ébresztő emberek! Itthon lassan start-up bubble növekszik! A Prezi-LogmeIn-Ustream triumvirátusból… (plusz hamarosan a Sold-ból!) Megjelent Veiszer Alinda új könyve a Kossuth Kiadó (sic!) gondozásában: „3 magyar cég = 3 világsiker” címmel. – Mi van?! Mi ez?!

Nos a könyv vajon miről szólna… mint egy sikerről, amit szerintem itthon kezd hiper túlértékelődni… de persze értem én, hogy hazánkban kellenek az ilyen példák, mint párducnak a gazella. Kellenek ilyesmik. Vágyunk erre. Persze. De ennyire? Nem lesz ez kicsit sok már?! És mi lesz ennek a vége?!

 

 

A Prezi.com már spéci konferenciákat rendez, a triumvirátus cégek új pesti székházakba költöznek… amolyan „iroda-templomok” épülnek. Ez lenne a világsiker „itthonról”? És zsűriznek a Gazellában állami pályázatban, és könyvek és újságcikkek jelennek meg róluk. Minden, ami látszólag a siker kelléke… de talán mégsem az… hanem vmi más?

Mert amikor kint voltam a Szilícium völgyben azt láttam, hogy a sikersztorik nem a sajtóban nagyok, hanem a hétköznapi manifesztációjukban. És ez utóbbi mindíg valami megfogható és használatos produktum. Azaz ha éppen Palo Altoban sétáltunk és jött két menő srác „Google Glass-ban”, akkor elkérhettük tőlük a ‘kúl’-szemcsit és mi is királyok voltunk, mert feltehettük az orrunkra és belenézhettünk. És mindenki örült. Ez volt a közös Google-glass érzés. Ott. Akkor.

Ezt a Google Glass-t kértük el a Palo Alto-i éjszakában két amcsi sráctól. Hátul az egyik holland srác örül, elől Bodnár Zsolt magyar start-upper és „kipróbáló”.
Ez volt a környék – király volt!

 

Mert ha a Tesla világsiker, akkor az éppen attól van, hogy a Szilícium völgyben mindenhol Teslát látsz és igazából a hétköznapok része. Használják azok, akik trendkövetők. Használják azok, akik gazdagok. És az ő tapasztalataikról beszélünk.

Hol máshol töltenék azt a híres Teslát, mint mindenhol… vagy legalábbis egy inkubátor parkolójában

Google Glass, Tesla, 3D printer Nike-shoes – ezek mind viselhetőek, kipróbálhatóak és ott vannak az életben. És maga a használat, az úttörés érdekli az embereket.

Ann Rogan (Singularity) mutatja a 3D-s Nike cipőt. (Ez még nyáron készült fotó a Nasa parkban)

De én még sajna életben nem láttam működő LogmeIn-t, a Ustreamet is nagyon régen használtam Prezit.  Sőt a start-up-jaim (lásd Climate-KIC) is ritkán vitatkoznak velem arról, hogy „Prezit fognak használni”. És most arról tényleg nem akarok írni, hogy a Preziről mit mondtak az USA-ban a befektetők, akik nem tudták, hogy Magyarországról jövünk.

Valamiért sajna nem a hétköznapjaim része ez a kérdés… pedig ebben a szektorban dolgozom évek óta. Sőt bloggolok róla. De miért nem az életem része? Ez az én hibám lehet?

Nem hiszem. Mert szerintem itthon talán „inkább ködöt és sikervíziót” akarunk látni. Nem a valóságot. Nem a hétköznap használatos dolgokat. Mert nem olvasunk arról, hogy „a LogmeIn kiadta ezt meg azt” … „kiadta a …verzio frissítését”. Vagy nem olvasunk arról, hogy „a Prezi.com éppen megjelent tabletre” és semmi, de semmi gyakorlati alkalmazást nem látunk a sikersztorikból. Miért? Miért nem erről tematizálunk? Miért nem küldik ezt nekünk ezek a cégek?

Talán mert ők sem érdekeltek abban, hogy használjuk őket. Mi nem vagyunk célközönség nekik. Mi csak a siker ködöt kapjuk ebből az egészből. Csak a siker-éltető cikkek, könyvek jutnak el hozzánk… de miért?

Mi ez egy látens utópia? Hol élünk? És mit használunk?

Ezt érdemeljük? Szerintem nem és ne dőljünk be ennek. Mert én akarok dönteni a saját sikereinkről és nem egy tükröt akarok majmolni. Ti hogy vagytok ezzel?

Megosztás
Exit mobile version