A világ vállalkozásainak és fogyasztóinak nagy része változtatott a szokásain a vírus miatt

A világ kisvállalkozásainak 67%-a, a fogyasztók 78%-a változtatott szokásain a COVID-19 miatt.
Az egyik tanulmány szerint a kisvállalkozások tulajdonosainak 75%-a optimista az üzleti jövőt illetően.

Miközben a világ kis- és mikrovállalkozásai továbbra is érzik a COVID-19 pénzügyi hatásait, egy dolog nyilvánvalóvá vált: a túléléshez elengedhetetlen az eladáshelyi fizetési élmény átgondolása. A Visa ezért kiadta Back to Business című globális tanulmányát, melyben a pandémia következtében beindult, és a digitális kereskedelem felé mutató drámai elmozdulást vizsgálta.

A nyolc piacon végzett, KKV-kat és fogyasztókat vizsgáló tanulmány szerint világszerte 10-ből közel 8 fogyasztó (78%) változtatott fizetési szokásain, hogy csökkentse a fizikai kontaktusok számát, a KKV-knak pedig több mint kétharmada (67%) próbált ki valamilyen új eszközt – legyen az egy e-kereskedelmi oldal indítása vagy az alkalmazott POS technológia megújítása –, hogy életben tartsa üzletét.

“A fogyasztók a COVID-19-cel kapcsolatos biztonsági intézkedéseket írják a bevásárló listáik tetejére, és azokat a vállalkozásokat jutalmazzák, amelyek hasonlóan cselekszenek” – mondta Suzan Kereere, a Visa globális kereskedelmi és értékesítési vezetője. „Az értékesítési helyekhez kapcsolt viselkedési formák az idő múlásával mindig is változtak. A COVID-19 azonban azonnali igényt teremtett a biztonságosabb és hatékonyabb vásárlási élmény iránt mind online, mind az offline térben, amire a fogyasztók a digitális kereskedelemre való rohamos áttéréssel reagálnak. Szeretnénk, ha a kisvállalkozások tudnák, hogy a Visa segít nekik megismerni ezeket az új fogyasztói igényeket és elvárásokat, amelynek segítségével megerősíthetik vállalkozásukat a jelenlegi helyzetben és hosszú távon is.”

Az Egyesült Államokban, Brazíliában, Kanadában, Németországban, Hongkongban, Írországban, Szingapúrban és az Egyesült Arab Emírségekben végzett „Visa Back to Business” című tanulmány további megállapításai a következők:

1. A fogyasztók a digitális kereskedelemet részesítik előnyben
Biztonság = érintéses fizetés: az érintéses fizetés minden vizsgált piacon kardinális tényezővé vált – a fogyasztók közel kétharmada (63%) váltana új üzletre, ha az kínál fizikai érintkezés nélküli fizetési lehetőségeket. A világ fogyasztóinak közel fele (46%) számára az érintéses fizetési módok használata az egyik legfontosabb biztonsági intézkedés, amit az eladási helyektől elvárnak. A fogyasztók közel fele (48%) nem vásárolna olyan üzletben, amely csak olyan fizetési módszereket kínál, amelyek során a pénztárossal vagy egy megosztott eszközzel kontaktust kell teremteni.
KKV optimizmus vs. fogyasztói valóság: A világjárvány kiszámíthatatlan jellege ellenére a KKV-k 75%-a optimista a jövőt illetően. Ezenkívül a globális kis- és középvállalkozások tulajdonosainak 71%-a állítja azt, hogy kapott támogatást helyi közösségeitől – a legtöbbet üzleti ajánlások (33%) és pozitív vélemények (31%) formájában. Egy fontos fejlesztésre szoruló terület, hogy hol vásárolnak a fogyasztók, hiszen a megkérdezettek mindössze 9%-a mondta azt, hogy kizárólag helyi tulajdonú vállalkozásoknál vásárol, míg 15%-uk csak nagyobb kiskereskedőknél vásárol.
Az új normális új szokásokat jelent: 5-ből 4 (78%) fogyasztó változtatott fizetési szokásain, beleértve az online vásárlást, amikor az lehetséges (49%), az érintéses fizetéseket (48%), és a ritkább készpénzhasználatot (46%). A fogyasztók többsége (70%) először használt egy új vásárlási vagy fizetési módot, köztük 26% volt, akik érintéses módszerrel fizettek bolti vásárlásaik során, 34% vásárolt élelmiszereket és háztartási cikkeket online, 28% vett fel éttermi rendelést az étterem falain kívül és 25% vásárolt online bolti átvétellel.

2. A kisvállalkozások a legnagyobb kihívások közepette kell, hogy cselekedjenek
Hosszú távú kilátások és a legfontosabb kihívások: A KKV-k tulajdonosai legalább 6-10 nehéz hónapra számítanak még, mielőtt vállalkozásuk visszatérhet a régi kerékvágásba. A legfontosabb közvetlen aggodalmaik a bevételcsökkenés (52%), az új ügyfelek szerzése (46%) és a bérek csökkentésének kényszere (22%).
A digitális megoldásokat preferáló gondolkodásmódra való áttérés: A KKV-k több mint egynegyede (28%) próbált meg célzott hirdetést feladni a közösségi médiában, vagy termékeket és szolgáltatásokat online értékesíteni (27%). További 20%-uk vezetett be érintéses fizetési megoldásokat. A megkérdezett KKV-k egyharmada (33%) mondta azt, hogy kevesebbszer, vagy egyáltalán nem fogad el készpénzt a COVID-19 óta.
Csalás elleni védekezés: A KKV-k több mint fele (53%) tervez csalások kivédésére tervezett megoldást vásárolni, hogy megvédje üzleti tevékenységét a digitális kereskedelemre való áttérés alatt.

A Visa Back to Business tanulmánya a vállalat azon kezdeményezésének legújabb eleme, amely eszközöket kíván nyújtani a KKV-k újjáépítéséhez és az új üzletek megerősítéséhez.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .