Blogzine

4 meghatározó SEO trend 2022-ben

A 2021-es év során komoly változásokon esett át az online marketing világa. Új trendek jelentek meg, a Google korszerű frissítéseket vezetett be és a felhasználók viselkedése és hozzáállása is átalakult, amiért többek között a járványhelyzet is felelősségre vonható.
Az online marketingesek köreiben év elején mindig felvetődik a kérdés, hogy vajon hogyan néz majd ki a SEO, azaz a keresőoptimalizálás az előttünk álló esztendőben. Az alábbi cikkben ezt a kérdést válaszoljuk meg a legfontosabb aktuális SEO trendekkel.

1,

Fontosabbá válik az oldalélmény

A Google még 2021-ben kezdte el fokozatosan bevezetni egyik legnagyobb frissítését, amely kifejezetten az oldalélményt célozza meg. A frissítés első sorban az úgynevezett alapvető webes vitals-mutatókra támaszkodik, amelyek lényegében egy-egy oldal felhasználói élményét hivatottak számszerűsíteni.

A frissítés első körben a mobilos élményekre összpontosít, bevezetése pedig előreláthatólag 2022 márciusában fejeződik majd be, amikorra már az asztali élményre is kiterjed majd.

Mindez azt jelenti, hogy az oldalakon kínált böngészési vagy felhasználói élmény minden eddiginél fontosabb rangsorolási tényezőnek számít 2022-ben.

Az oldalélmény azonban nem csupán a mobilbarát jelleget vagy a reszponzív designt jelenti. A Google most már jobban figyel a betöltési sebességre, az első interakcióhoz szükséges időtartamra, illetve az oldalak betöltés közbeni vizuális stabilitására is.

Hogyan készüljön fel rá?

Mindenképpen ellenőrizze webhelye teljesítményét a Google Search Console és PageSpeed Insights eszközök segítségével. Mindemellett igyekezzen egy stabil, gyors felhasználói élményt biztosítani látogatói számára – ha kell, tervezze újra webhelyét.
Ügyeljen továbbá a biztonságra is – a Google előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek a felhasználók biztonsága érdekében HTTPS protokollt használnak.

2,

Több figyelmet kap a mobilos felhasználói élmény

A Google éveken át dolgozott az úgynevezett mobil-első indexelés bevezetésén, és mostanra ezzel is elkészült. A módszer lényege, hogy a Google az alapján értékeli és rangsorolja a webhelyeket, hogy mit kínálnak egy mobilos látogató számára. Korábban a webhelyek asztali verziója volt az elsődleges rangsorolási szempont, ma azonban már a mobilos számít jobban.
Ha ehhez hozzávesszük, hogy az oldalélmény 2022-ben minden eddiginél fontosabb lesz, egyértelművé válik, hogy aki nem készíti fel webhelyét a mobilos működésre, az óriási hátrányba kerül majd versenytársaival szemben a Google találatai között.

Hogyan készüljön fel rá?

Készítse el webhelyét reszponzív designnal. Ez ma már nem előny, hanem alapelvárás az interneten. Mindemellett biztosítsa, hogy webes tartalmai mobileszközökön is villámgyorsan betöltődjenek a látogatók számára, hiszen ez is fontos élményszempontnak számít.

3,

Több hangsúlyt kapnak a kiemelt kivonatok

A Google egy másik nagy frissítése 2021-ben a tartalomrészleteket célozta meg. Ez a frissítés a gépi tanulást alkalmazó BERT algoritmushoz áll közel, amellyel a Google egyre hatékonyabban képes meghatározni a szavak jelentését a kontextusuk alapján.
A tartalomrészleteket megcélzó frissítéssel a Google elkezdte külön rangsorolni a tartalmak releváns részleteit, amelyeket kiemelt kivonatokként jelenít meg a keresőtalálati oldalakon.
Ez különösen (de nem kizárólag) azoknak a felhasználóknak lesz hasznos, akik hangos asszisztensek segítségével végeznek kereséseket, hiszen az asszisztensek gyakran ezeket a kivonatokat olvassák fel válaszok gyanánt.

Hogyan készüljön fel rá?

Érdemes long tail (háromszavas vagy hosszabb) kifejezéseket használni kulcsszavakként a tartalmakban. Hogy milyeneket? Ez függ a tartalomtól és a célközönségtől is, hiszen az ő keresési szokásaikhoz kell igazítani a kulcsszóstratégiákat.
Mindemellett fontos, hogy kiváló minőségű tartalmakat készítsen, hiszen a Google előszeretettel emeli ki ezeket a többi közül speciális találatoknak. Ügyeljen rá, hogy első sorban a felhasználóknak fogalmazza tartalmait, nem pedig a keresőmotoroknak – kerülje a gépi fogalmazást és a kulcsszavak túlzott használatát.

4,

Az összetett kérdések értelmezése

A Google szintén nagy port kavart a 2021 májusában bevezetett MUM frissítéssel, ami a BERT-hez hasonlóan egy nyelvfeldolgozó, mesterséges intelligenciával működő algoritmusként jelent meg.
A MUM kontextuális információkat használ fel, hogy a komplexebb kérdésekre is megfelelő válaszokat kínálhasson a felhasználók számára. Ez nem ugyan az, mint amit a BERT vagy a tartalomrészletekkel foglalkozó frissítés kínálnak – a MUM egy multimodális (mindenre kiterjedő) algoritmus, ami egyszerre több forrást is képes megvizsgálni, hogy a lehető legjobb választ adja az összetettebb lekérdezésekre.
A MUM továbbá igyekszik a nyelvi és formátumbéli különbségeket is áthidalni.

Hogyan készüljön fel rá?

A minőségi, logikusan felépített tartalmak mellett mindenképpen megéri foglalkozni a strukturált adatok megjelölésével is, amelyek további információkat kínálhatnak a Google-nak tartalma jellegéről. Ehhez a Schema szabvány javasolt, amit a Google is támogat.

(Támogatott tartalom; a nyitókép forrása: kép forrása Pixabay / StartupStockPhotos)

Megosztás