BlogzineHazai pálya

Media Hungary: jönnek a bennszülöttek!

Nagy kaland volt, hogy Blogunk is jelen volt a múlt heti Media Hungary-n. Csermely úr most is nagyot alkotott, kb. 1000 médiamunkás gyűlt össze Siófokon. Berényi Konrád Onlinemarketing guru rövid beszámolója jön.

Az írás az Onlinemarketing.blog.hu oldalon is megjelent. Köszönjük Berényi Konrádnak.

 

D_Terem1

Tegnap (értsd május 14-én – a szerk.) délután és este többször felmerült a generációs különbség a médiahasználatban.

Először Bernschütz Mária előadása kapcsán. A címe Az újmédiás reneszánsz-ember születése, a tartalma pedig egy kutatás eredményeinek (azok egy részének) a bemutatása a ‘Z’ generációról.

Ők a kütyüző digitális bennszülöttek, jelmondatuk pedig: Legyek sikeres!

Jelenleg jobbára középiskolások. Mari az előadása kapcsán megosztott pár történetet, miket mondtak a válaszadók, és egy olyan kép alakult ki ebből, ami több, mint furcsa.

Először is: a kütyü határozza meg a Z generáció egy részének a viselkedését. Az okostelefon adta lehetőség, a mobilitás alapvetően formálja kultúrájukat, az értékrendjüket.

Aztán a kütyü egyfajta státuszszimbólum is. Akinek van egy jobb eszköze, az önmagában a birtoklás miatt is menővé válik.

Szeretik megörökíteni amit lehet, nemcsak fotóval, de videóval is. És olyan dolgokra használják az internetet, amit el se nagyon tudunk képzelni – ezt eddig is tudtuk, de most újabb példákat is hallhattunk. A kutatás módszertana részben a személyes interjúk – aminek pontosan az az előnye, hogy olyan kérdésekre is kapjunk választ, amit magunktól fel sem tettünk volna… Például így kiderült az is, hogy mi az a Skype-szex.

Szülőként kicsit rémisztő is lehet ez a világ.

A téma tehát izgalmas, ez az előadás kapta a legtöbb kérdést, és jó sok újabb kérdést is generált. Így aztán este is felmerült egy-egy beszélgetésben a Z generáció. A média számára ugyanis fontosak, nagyon hamar ők lesznek a fiatal vásárlók – és illenék megtanulni, mi kell nekik. Márpedig nagyon más kell nekik.

Az internet marketing illetve média célú használata akkor lehet sikeres, ha megismerjük a felhasználókat.

És most itt vannak azok a felhasználók, akik nagyon más módon élnek a hálón, mint amit megszoktunk.

Kutatások nélkül esélyünk sem lenne megismerni őket.

 

Megosztás