BlogzineKülföld

LivingSocial: a kuponőrület új üdvöskéje?

A Black Friday, a csütörtöki hálaadás napi ünnepség utáni nap a legforgalmasabb kereskedelmi nap az Egyesült Államokban. A LivingSocial kuponos kedvezményoldal ennek mintájára Cyber Monday napot hirdet az ünnepet követő hétfőre. A céget 200 millió dollárnyi tőkével támogatták meg.

A LivingSocial most legalább 50 százalékos kedvezményekkel próbálja megszorongatni a Groupon.com oldalt. Magazin előfizetést például 12 helyett 5 dollárért, bort pedig 40 dollárért 80 dollárnyi értékben lehet rendelni a Wine.com-on.

A Groupon legújabb kihívója leginkább abban különbözik versenytársától, hogy egy napra érvényes ajánlatokat küld ügyfeleinek. Már nem csak a kis éttermek, boltok kedvezményeire koncentrálnak, hanem a kontinensnyi ország legnagyobb cégeivel szeretne együttműködni, ügyfelei között van már a Verizon Wireless (az USA egyik legnagyobb mobilszolgáltatója), az Electronic Arts Inc. és a Sketchers USA Inc. A terjeszkedéshez a LivingSocial 200 millió dollár további befektetést kap tulajdonosaitól, de egyelőre nem került szóba a tőzsdei bevezetés.

A cégnek már 46 millió tagja van, akiket naponta e-mailekkel bombáznak az újabb és újabb akciókról. Az üzleti modell nem tér el a Groupon-tól: az akciót felajánló cégek több vevőt és reklámot várnak a kuponosztástól, a kuponértékesítő a felhasznált kedvezményre jogosító kódok segítségével tudja bizonyítani, mennyi addicionális vásárlót szerzett, és ezek után kapja meg díját.

A Groupon ebbe a hálaadás napi versenybe nem száll be, ők drága utazások értékesítésre koncentrálnak jelenleg, például ötezer dolláros filmstúdió látogatásokat kínálnak kedvezményesen. A cég a nyilvános tőkeszerzés mellett döntött, és november 17 óta kereskednek a cég papírjaival a New York-i tőzsdén, a 20 dolláros papírok ára azóta már 26 dollár felett is járt már, jelenleg 24 dollár körül mozog.

Megosztás

2 thoughts on “LivingSocial: a kuponőrület új üdvöskéje?

  • Fumar Mata

    Érdekes anyag, és jó ötlet a blog. Két megjegyzés: a Firday-t javítsátok Friday-re – olyan méltatlanul ronda ott az első sorban, a „Groupontól” szót pedig egybe kell írni.

    • Bucsky

      köszönjük, javítottuk :)

Comments are closed.