Czider siker Angliában

A Startup Undergroundon (SUU) már levették a lányok a hazai startup világot a lábáról. Most egy vendégposzt erejéig beavattak bennünket egy angliai ciderverseny részleteibe.

Az bizonyos, hogy a magyar Czider eddig jól teljesített, sokan látnak benne fantáziát, mivel alapanyag és lelkesedés lenne bőven. Az ilyen sikeres versenyek pedig talán a még tétovázó kockázati tőkéseket is képesek meggyőzni arról, hogy Czider termelésre termett a magyar, csak eddig ezt még nem tudtuk.

A Czider, (eredetileg csak cider) aki nem tudná tulajdonképpen egy almabor, így technológiailag nem nagyon különbözik az általános borok előállításától. Az ciderek közötti minőségi különbséget így a technológia a gyümölcs tartalom és a felhasznált almafajták sokfélesége adhatja.

A Czider már a SUU-n különdíjat szerzett, igaz ott nem kifejezetten az ital minőség nyerte meg a zsűrit, inkább a három lány felkészültsége, talpraesettsége.

Következzék tehát a rövid élménybeszámoló arról, hogy miként is vesszük ki a hagyományos angol cider gyártók kezéből a stafétabotot.

„Május 5-én szombat kora délután cider készítők egy csoportja már izgatottan állt a putley-i faluház előtt. Köztük Tölyhi Orsolya és Havrán Linda az első versenyzők drukkjával várták, hogy beszólítsák őket a kóstolóterembe.


A palackozott szénsavas cider kategóriában a 17 induló közül a magyar Czider volt az egyedüli külföldi, desszertalmából készült termék. Volt hát ok az izgalomra! Vajon hogyan áll helyt a lányok első próbálkozása, az első magyar cider Anglia egyik legrangosabb versenyén?


A vakkóstolóra sorra érkeztek a ciderek, ízlelgetés, illatok, zamatok mérlegelése, majd a 3 legjobb kiválasztása, a szavazás következett. Így telt el több mint két óra. Jó ítélethez idő kell – gondoltuk.

Délutánra megszülettek az eredmények és az örömteli hír, hogy a Czider a 4. helyezést érte el.

 

Érdemes volt kilátogatnunk a klasszikus cider őshazájába, mert bebizonyosodott, hogy az általunk kissé már magyarossá formált nevű és ízvilágú Czider a legjobbak között is megállja a helyét.”

A Czider tehát sikeres Nagy Britanniában is, s remélhetőleg nem sok kell már a hazai sikerhez sem. Az üzletileg jól kigondolt tervek mellé persze nem árt egy jó adag szerencse sem, hiszen a sikeres termékbevezetésig, még hosszú út vezet. A magyar Czider kitalálói azonban jó úton haladnak afelé, hogy megvalósuljon az álmuk. A kiváló minőségű magyar termék egyébként hatalmas lehetőség az almatermelőknek is, hiszen az olcsó felvásárlási árak helyett komoly pénzt hozhat egy ilyen vállalkozás felfutása. A Czider megoldást jelenthet a mezőgazdaság sokéves problémájára, az almatermelő régiók értékesítési gondjait enyhítheti a magyar almabor újra-feltalálása.

3 thoughts on “Czider siker Angliában

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..