7 tipp a nemzetközi sikerhez

 

Robert M. Maier, a Visual Meta és ShopAlike.hu alapítója és vezetője mutatja meg, mi szerinte a startup-siker titka. Csak az Insiderblog.hu olvasóinak!
Azok akik úgy döntenek, hogy saját hazájukban jól működő vállalkozásukkal nemzetközi vizekre eveznek, azok számtalan kihívás előtt találják magukat: országspecifikus jellemzők, különböző kormányzati és jogi előírások, eltérő fogyasztói szokások – és még sok egyéb tényező, mely hátráltathatja külföldi piacra való betörésünket. Hogy melyek a legfontosabb lépések a nemzetköziesedés során, arról Robert M. Maier, a berlini Visual Meta és ShopAlike.hu alapítója és vezetője mesél.

shopalike2

 

Robert M. Maier 2009-ben, Berlinben alapította a német piacot célzó shopping portált, a LadenZeile.de-t, mely gyorsan népszerűvé vált a német felhasználók körében, így az üzleti modell nemzetközi kiterjesztése mellett döntött. Ma a LadenZeile/ShopAlike weboldalak 15 országban segítenek felhasználók millióinak az online vásárlás során, a cég többségi tulajdonosa pedig 2011 óta a német média nagyhatalom, az Axel Springer AG.

shopalike

 

Robert a következő hét tippet ajánlja megfontolásra a nemzetköziesedés előtt álló vállalkozóknak:

 

  1. A piac részletes feltérképezése

 

Egy új ország piacára történő belépés előtt elengedhetetlen az érintett piac részletes elemzése. Fontos meghatározni, hogy ki a célközönségünk, és mik az ő igényeik – ha nem tudjuk ezt pontosan meghatározni akkor könnyen lehet, hogy kereslet hiányában megbukik a vállalkozásunk. A ShopAlike.hu esetében például azt tapasztaltuk, hogy Németországgal ellentétben Magyarországon még kevésbé vásárolnak az emberek bútorokat online, de meglepően jól működik a szépségápoló termékek e-kereskedelme.

 

  1. A versenytársak figyelése

 

Az indulás előtt minden vállalkozónak tisztában kell lennie a piaci viszonyokkal, a meglévő verseny helyzetével és a versenytársak pozíciójával. Különösen fontos a versenytársak üzleti modelljének és piaci gyakorlatainak elemzése, mert értékes információkhoz juthatunk a piaci sajátosságokat illetően. A piaci verseny megléte miatt nem szabad meghátrálni, inkább fordítsuk előnyünkre a helyzetet és használjuk ki a piaci réseket!

 

  1. Alkalmazkodás

 

Nemzetköziesedés során ne ragaszkodjunk túlságosan a saját hazánkban működő modellhez, mert könnyen lehet, hogy ami hazánkban jól működik, az külföldön csúfos kudarcot vall. Amíg például Magyarországon az e-kereskedelem nagy részét az elektronikai termékek teszik ki, addig Németországban és Franciaországban a divat és cipők iránti online kereslet a nagyobb. A nemzetközi vállalkozónak tehát a mindennapos teendői közé tartozik nemzetközi stratégiájának folyamatos igazítása, mely jelentheti a stratégia és üzleti modell változtatását, de akár magát a terméket is érintheti.

 

  1. A termék folyamatos optimalizálása

 

Azok akik elsősorban online termékkel, weboldallal kívánnak nemzetköziesedni, azoknak folyamatosan követniük kell bizonyos mutatókat – ilyen például az Exit és Bounce rate, az oldalon eltöltött idő és a konverziós ráta. Ha nem úgy alakulnak ezek a mutatók ahogy vártuk, akkor szánjunk időt és energiát az oldal fejlesztésére és folyamatos karbantartására, hosszútávon megtérül a befektetésünk.

 

  1. Hirdessünk hatékonyan

 

Az új piacra történő belépés után első számú célunk, hogy a lehető legrövidebb idő alatt a lehető legtöbb potenciális felhasználóval megismertessük oldalunkat. Egy korábban ismeretlen honlap esetén erre a leghatékonyabb eszköz az SEM-marketing (pl. AdWords), így érdemes először erre a marketing csatornára fókuszálni. Személyes tanács: kulcsszavainkat mindig országspecifikusan határozzuk meg, és elemezzük folyamatosan, hogy hogyan teljesítenek. Kulcsszavak, melyek Németországban különösen jó és releváns forgalmat eredményeznek, Magyarországon lehet hogy nem a megfelelő közönséget célozzák.

 

  1. Merjünk a csatornák közt szelektálni

 

Sok vállalkozó abban a tévhitben él, hogy újonnan indult weboldaluk csak akkor lehet sikeres, ha az online marketing adta lehetőségeket teljes mértékben kihasználják. Én inkább azt javaslom, hogy merjünk szelektálni. Koncentráljunk azokra az eszközökre, melyek az adott országban fontosak és jól működnek, a többit pedig hagyjuk későbbre. Aki elegendő követő és felhasználói adatbázis hiányában is ragaszkodik a közösségi médiához és email-marketinghez, az értékes erőforrásokat és kapacitásokat köt le, melyeket hatékonyabban is fel lehetne használni.

 

  1. Figyeljük az új trendeket

 

Aki figyeli a trendeket, az tudja, hogy az e-kereskedelem már egyre számottevőbb százaléka mobil eszközökön zajlik, erre az információra való gyors reakció pedig komoly versenyelőnyt jelenthet. Európában az emberek előszeretettel szörföznek útközben mobil eszközeiken -legyen az okostelefon vagy tablet – ezért fontos, hogy mobil felhasználóinknak is a lehető legjobb élményt biztosítsuk. Ez első lépésként mobilra és tabletre optimalizált weboldalt jelent, később pedig akár saját alkalmazást is.

 

 

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .