Blogzine

Milyen lesz a jövő hálózata?

Kütyüfüggésünk új kihívásokat jelent a hálózatfejlesztőknek, és a trendek alapján kell felkészülni a jövő elvárásaira.

A digitális szolgáltatások piaca folyamatosan olyan új alkalmazásokat és megoldásokat kínál, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára az online kommunikációt, közösségi életet, információkeresést és vásárlást. Az Ericsson ConsumerLab értékelte az ezzel kapcsolatos új fogyasztói igényeket, valamint az ezek kielégítésére szolgáló szolgáltatási koncepciókat.

image009

Az okostelefon-felhasználókat három különböző fejlettségű piacon – Brazíliában, Indonéziában és az Egyesült Államokban – kérdezték meg a ConsumerLab szakemberei. A kutatás során hét kulcsfontosságú igényt azonosítottak, amelyek döntő fontosságúak az új szolgáltatások sikeréhez. Ezek a következők:

1)    Azonnali hozzáférés, mindenhol – a ma embere a feladatokat akár útközben is intézi, így elvárja, hogy számos szolgáltatás valós időben elérhető legyen, bárhol jár is.

2)    A saját világ személyre szabása – az emberek egyre inkább személyre szabott szolgáltatásokat és az életstílusuknak megfelelő figyelmeztetéseket szeretnének.

3)    Kikapcsolódás – a fogyasztók a technológiát arra fogják használni, hogy kiegyensúlyozzák a „mindig kapcsolódva” mentalitást az aktív kikapcsolódással, lazítással és pihenéssel. A mindezeket  elősegítő szolgáltatásokra lesz szükségük.

4)    Támogatott termelékenység – az embereket érdeklik az olyan szolgáltatások, amelyek kezelik és koordinálják munkafolyamataikat, időbeosztásukat.

5)    Az összetartozás érzésének növelése – elfoglalt életük miatt a barátok és családtagok egyre jobban a technológiára támaszkodnak majd, hogy kapcsolatban  maradjanak egymással.

 

6)    A fogyasztás nyomonkövetése az emberek szeretnék nyomon követni a kiadásaikat, adataik felhasználását, hogy több időt tölthessenek az élet fontos dolgaival.

Helyalapú személyes szolgáltatások a fogyasztók az aktuális tartózkodási helyükre vonatkozó információkat akarnak.

A ConsumerLab számos új szolgáltatási koncepciót is tesztelt fókuszcsoportos kutatások során. Ezek közös jellemzője az volt, hogy segíti a fogyasztókat az összetett problémák leegyszerűsítésében, idő megtakarításában és a stressz csökkentésében. A felmérésben meghatározott hét kulcsfontosságú igényen túl az alábbi alapvető következtetések vonhatók le:

  • A fogyasztók egyszerű, intuitív szolgáltatásokat várnak el, amelyek zökkenőmentesen igazodnak az általános fogyasztói viselkedéshez.
  • Annak érdekében, hogy igazán „mobilak” legyenek, a szolgáltatásoknak valós időben személyre szabottnak kell lenniük, az adott időpont és a fogyasztó tartózkodási helye szerint.
  • A fogyasztói igények új piaci lehetőségeket nyitnak meg, a csatlakoztatott megoldások piacának szereplőit arra késztetve, hogy a jelenlegi kínálaton túlmutató megoldásokat keressenek.

Bár a felhasználók mindhárom piacon naponta több mint három órán át aktívan használják az internetet, a csatlakoztathatósági, a felhasználói igények és a szolgáltatásokért való fizetésre vonatkozó hajlandóság nagyban eltérő.

image010

image011

Sofia Jorman, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója szerint: „A felmérés válaszadóinak 69 %-a érdeklődést mutatott a megosztott adatrendszerek iránt. Ráadásul, az intelligens előfizetéseket – amelyek egy adott hely előfizetéseinek és adathasználatának áttekintését biztosítják – szintén nagyra értékelte a válaszadók 59 %-a. 54 %-uk tartotta vonzónak a nyomon követési és módosítási tranzakciókat – a személyes pénzügyi tranzakciókról áttekintést nyújtó szolgáltatást. A fogyasztók 52 %-a vélte úgy, hogy a helyalapú frissítések lehetőséget kínálnak az adathasználat és a kiadások nyomon követésére. Végezetül, a médiaajánlások, a fogyasztók számára a médiaszolgáltatások és webhely-preferenciák kezelését biztosító szolgáltatás a válaszadók 48 %-ának tetszését nyerte el.”

image012A jelentés megmutatja, hogy a mindenhol rendelkezésre álló, megfelelő csatlakoztathatóság a fő tényező a fogyasztók ösztönzésében, hogy a jövőbeni szolgáltatásokat használják. Ez a tényező több mint a preferencia negyedét tette ki a válaszadók között. Ezt követték a vásárlási szolgáltatások, beleértve a mobiltelefonos fizetést is, illetve a személyes pénzügyek kezelése.image013

 

Megosztás