Mennyit ér egy jó ötlet?

Elrajtolt a Seed Star Battle startup verseny, amire április 13-ig lehet jelentkezni. 3 régiós ország versenyez egy újszerű kezdeményezésben.

Mennyit ér egy jó ötlet?

A kockázati tőkebefektetők válasza sokszor lelombozó, hiszen „ötlete mindenkinek van”, egy ötletből sikeres vállalkozást csinálni már komoly háttértudás és megfelelő szakmai támogatás eredménye. Az ehhez szükséges tudás megszerzésében segíthet a DBH SeedStar startup inkubátor és a LEWIS PR közös kezdeményezése, a Seed Star Battle startup verseny, amelyben olyan szakemberekkel ismerkedhetnek meg a résztvevők, akik segíthetnek az ötletük vagy termékük fejlesztésében, piacra lépésében. A verseny nyereményei között 1 millió forint értékű mentor program, PR szolgáltatás és prágai régiós startup workshopon történő bemutatkozási lehetőség is szerepel.

Elrajtolt a DBH SeedStar és a LEWIS PR közös kezdeményezése, a Seed Star Battle startup verseny: a rendezvény részleteit szerdán ismertették a szervező cégek, valamint a verseny nemzetközi zsűrijének képviselői Budapesten. A Seed Star Battle startup verseny fő célja, hogy lehetőséget teremtsen a startup vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek.

seedstar111

A rendezvénysorozat keretében a szervezők nemzetközi juttatási csomaggal segítik a startup vállalkozásokat. A Seed Star Battle a mentorálási, infrastrukturális és PR tanácsadói nyereményeken túl a győztes csapat részt vehet a LEWIS PR által szervezett prágai régiós startup rendezvényen. Ennek során a DBH SeedStar, valamint a cseh és lengyel partnerek által szervezett workshop keretében nemzetközi mentorokkal és befektetőkkel is találkozhatnak a nyertesek, akik által további inspirációhoz, gyakorlati tudáshoz, illetve akár befektetési lehetőséghez is juthatnak.

„Tapasztalataink alapján nem elég, ha valaki innovatív vállalkozó, világmegváltó gondolatokkal. A Seed Star Battle versenyt is azért hoztuk létre, hogy lehetőséget teremtsünk a startup vállalkozóknak annak felmérésére, mennyire versenyképesek a piacon, és miben kell fejlődniük, hogy egy valóban sikeres vállalkozás tulajdonosai legyenek” – mutatta be a kezdeményezést dr. Erdei Sándor, a DBH Group alapító-vezérigazgatója. „Egy másik nemzetközi felmérés alapján a versenyeken résztvevő startupok közel 60 százaléka marad fenn az elkövetkezendő 5 évben, esetleg fel is vásárolják. Ennek hátterében valószínűleg a versenyhez kapcsolódó mentorálás és kapcsolatépítés húzódik meg, amelyet mi is nyújtunk a program során” – tette hozzá.

„Azt tapasztaltuk, hogy bár az innovatív vállalkozók saját területükön rendkívül felkészültek, és kiváló vállalkozási ötletekkel rendelkeznek, ezeket nem mindig tudják hatékonyan bemutatni, ami nehezítheti mind a termék fejlesztését, mind a későbbi tőkebevonást a befektetői prezentálások során. Mi abban szeretnénk segítséget nyújtani, hogy a sikerhez szükséges üzleti kommunikációt fejlesszük, ami magában foglalja az adott termék szempontjából releváns kommunikációs csatornák felmérését, az ezeken keresztül történő kommunikáció felépítését, a megfelelő üzenetek kiválasztását, valamint a tartalmi és arculati anyagok összhangját, hogy már akkor egy komoly vállalat benyomását kelthesse a startup, amikor még esetleg bejegyzett céggel sem rendelkezik” – mutatta be a startupoknak nyújtott szolgáltatásaikat Zorigt Batjin, a LEWIS PR magyarországi vezetője.

A csapatok esetében vizsgálni fogják az ötlet eredetiségét, a piacra jutási potenciált, a célcsoport felvevőképességét, az üzleti modell helytállóságát, a csapat kockázatkezelését és a könyvelési tételek átgondoltságát egyaránt. A versenyre április 17-ig várják a szervezők a 2 évnél nem régebbi, magyar tulajdonban lévő innovatív vállalkozások jelentkezését.

Az érdeklődők a www.seedstarbattle.com weboldalon jelentkezhetnek, illetve itt találhatják meg a részletes pályázati feltételeket, illetve a nyereményeket is.

Zsűritagok:

·     dr. Erdei Sándor, a DBH Group vezérigazgatója

·     Molnár A. István, a DBH SeedStar üzletág-igazgatója

·     Zorigt Batjin, a LEWIS PR magyarországi vezetője

·     dr. Vinnai Balázs, Misys Digital Channels general manager

·     Korányi László, a Nemzeti Innovációs Hivatal volt elnökhelyettese

·     Benkő Vilmos, entrepreneur

·     Richard Bijlard, entrepreneur, High-tech Connector

·     Hank Kune, entrepreneur, a Future Center Alliance alapító partnere, az Educore BV alapító-tulajdonosa

·     dr. Ürge László, a ThalesNano Zrt. igazgatósági tagja

·     Ladoméry Tamás, a Norma Instruments Zrt. vezérigazgatója

***

Sajtókapcsolat:

Veres Réka

PR Consultant

LEWIS PR Global Communications

E: reka.veres@lewispr.com

T +36 1 501 6784 | M +36 30 415 8727 

Háttéranyag

A szerdai kerekasztal-beszélgetésen a szakmai előadók és a szervezők a hazai startupok, az üzleti inkubátorok, a Gazella program, valamint a kockázati tőkebefektetők helyzetét és jelenlegi kihívásait is körüljárták, amelyek a hazai vállalkozói ökoszisztémát meghatározzák. A beszélgetés egyik konklúziója az volt, hogy az innováció önmagában nem elegendő, ha nem párosul versenyképes üzleti modellel és hosszú távú kommunikációs stratégiával.

„Bár a startup ökoszisztéma egyre gazdagabb, és a startupok lassan megtanulják, hogyan építsék fel a befektetés előtti időszakot, érdemes igénybe venni az üzleti inkubátorok szolgáltatásait és szakértelmét, hiszen a nemzetközi felmérések is azt mutatják, hogy az inkubációban résztvevő startupok 87 százaléka marad életben az inkubálást követő 5 év során. Tehát az inkubátorok segítik a startupok túlélési esélyeit, jobb munkafeltételeket teremthetnek és minőségi szakemberek bevonását teszik lehetővé, valamint helyszínt is biztosíthatnak a közös munkához, így erősítve a csapat működését, a problémák megoldását, és a kölcsönösen előnyös üzleti együttműködések kialakítását” – mondta dr. Erdei Sándor, a DBH Group alapító-vezérigazgatója.

A kerekasztal-beszélgetés keretén belül Korányi László, a Nemzeti Innovációs Hivatal volt elnökhelyettese és a Seed Star Battle verseny zsűritagja elmondta, hogy egy jól működő vállalkozói ökoszisztémához először megfelelő vállalkozói kultúra kell, amelyet a tőke követ. Korányi hozzátette – „Elnézve a külföldi és magyar startup gyakorlatot a tapasztalat az, hogy a fennmaradásért és a befektetői tőke bevonásáért igen kemény a verseny, amely ösztönzőleg hat a piacra. A hazai startup ökoszisztéma további fejlődéséhez, fontos elősegíteni a magyar csapatok rendszeres kijutását nemzetközi megmérettetésekre és workshopokra, biztosítva számukra jó példák és gyakorlatok megismerését. A Seed Star Battle pedig egy olyan kezdeményezés, amely segíti ezt a folyamatot.”

A LEWIS PR-ról

A LEWIS PR egy globális kommunikációs ügynökség. A hagyományos média- és elemzői kapcsolatok mellett a LEWIS a közösségi médiára, digitális kommunikációra és alternatív kreatív szolgáltatásokra specializálódott. Működésének célja, hogy a szervezetek számára teljeskörű PR szolgáltatást kínáljon. A LEWIS vezető és feltörekvő márkákkal dolgozik együtt több ágazatban, beleértve az autóipari, fogyasztói, állami, egészségügyi, biztosítási, jogi, non-profit, utazási, technológiai és telekommunikációs ágazatokat. A LEWIS több, mint 38 kizárólagos tulajdonban lévő irodával rendelkezik szerte az Egyesült Államokban, az EMEA régióban és Ázsia Csendes-óceáni térségében, a regionális központok pedig Münchenben, Varsóban, Londonban, San Franciscóban és Szingapúrban találhatóak.

A DBH SeedStar-ról

A húsz éves befektetői múlttal rendelkező DBH Group eddig 10 technológia-intenzív vállalkozásba fektetett be, amelyek összesen 13 szabadalommal és 17 hazai és nemzetközi szakmai díjjal rendelkeznek. A A DBH SeedStar inkubátor a DBH Group részeként a startupok számára fizikai infrastruktúrát (közösségi iroda, virtuális és bérelhető irodák) és üzleti szolgáltatásokat (pénzügy, számvitel, üzleti adminisztráció, informatikai szolgáltatások és projektmenedzsment) biztosít. A cégcsoport – globális gazdasági, üzleti és szakmai kapcsolatai révén – nemzetközi piacra lépési lehetőséget is kínál a fiatal vállalkozások számára. A DBH átfogó ökoszisztémája Európában, Hollandiától kezdve, Közép-és Kelet Európán át Azerbajdzsánig terjed.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.