Startupper bevándorlók

A Szilícium-völgyeben a startupok felét bevándorolók alapították, vajon nálunk milyenek az ide érkezők lehetőségei?

A más országból érkezők új szemléletet is hozhatnak, és egy kis segítséggel sikeres cégeket alapíthatnak – mint ahogy sok magyar is tette kivándorlóként Nyugat-Európában vagy Amerikában.
A Szubjektív Érték Alapítvány átfogó projektet indított „Saját erőből – Program vállalkozó szellemű migránsok részére” néven, azzal a céllal, hogy segítsen az EU-n kívüli bevándorlóknak megvalósítani saját vállalkozási ötletüket, előremozdítva ezzel munkaerő piaci belépésüket és integrációjukat.

A migránsok magyarországi munkaerő piacra való belépési nehézségeit a gazdasági válságon kívül a helyi lehetőségek hiányos ismerete is nehezíti. Fontos célkitűzésünk volt, hogy a programban résztvevők világos képet kapjanak a munkaerő piaci beilleszkedésük módjáról, és megtalálják a kultúrák közti különbségekben rejlő lehetőségeket.

A programba olyan Magyarországon élő tehetséges migráns fiatalok jelentkeztek, akiknek határozott elképzelésük, konkrét ötletük volt egy saját vállalkozás elindításához.

A legtehetségesebb 25 jelentkező fejlesztő workshopokon elsajátíthatta azokat a szükséges üzleti alapismereteket és készségeket, amely a munkaerőpiacon a sikeres megjelenés feltétele, ezen felül kialakították a saját tevékenységük arculatát, és elkészítették az induló termékeiket. Az ötlet megszületésétől így egészen a gyakorlati megjelenésig segítséget nyújtottunk a bevándorló fiataloknak.

Néhány ígéretes projekt:

  • Olyan webshopot szeretne indítani az egyik indiai srác, amely különböző gourmet alapanyagokat, élelmiszereket árusít, melyet nehéz Magyarországon kedvező áron beszerezni, pl. parmezán sajt Olaszországból, prémium olivaolaj Görögországból, mustár Franciaországból stb. A vevők Magyarországon lakó külföldi expatek, akik nehezen jutnak hozzá otthonuk termékeihez, vagy magyar főzni szerető személyek, akik hajlandóak több pénzt kiadni a magas minőségért.
  • Egy iráni fiatal Jelenleg aCorvinus egyetem hallgatója, feleségével Magyarországon telepedtek le. Együtt szeretnének üvegházat nyitni. Egy olyan herbál tea kollekció piacra dobása a cél, amely a jelenleg elérhető termékekhez képest egy magasabb prémium kategóriát képvisel, mely nemcsak a teák alapanyagaiban, de a csomagolástól a branding-ig megmutatkozik. Már talált befektetőt, a piackutatást befejezték, és az első teakeverékek tesztelését végzik fókuszcsoportokkal az ideális íz/illat kialakításáért. Nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy a teák jótékony hatásait kihangsúlyozzák.
  • PAMUT – weboldala: http://pamutbudapest.com/ Olyan saját tervezésű pamut pólók gyártását kezdte meg Kat, melyekben magyar motívumok, vagy a Budapest szó van elrejtve, így a célcsoportja leginkább 20-35 közötti tehetősebb turista hölgyek, vagy magyar sikkesebb nők. Egy póló ára kb. 6000 Ft.  Alapvetően azokat célozza, akik valamilyen divatos emléket szeretnének hazavinni, de nem a klasszikus Budapest pólókra vágynak, amelyek főleg férfias fazonokban elérhetőek.
  • EKIMI: Az orosz orvos és magyar férje ötlete a Budapesten élő orosz expat közösségnek kínál segítséget az orvosi szolgáltatásokban: manager szűrések, általános háziorvosi szolgáltatások, konzultációk, bőrgyógyászati ellátás stb. Az orosz expat közösség fizetőképes, szívesen vesz igénybe magánklinikákat, de nem beszél magyarul, sokszor angolul sem jól, így a piaci rés itt van: orosz nyelven segíteni nekik az egészségügy útvesztőiben.

A Szubjektív Értékek Alapítvány Saját erőből 2.0 című projektje az Európai Integrációs Alap támogatásával valósult meg.

logo_eu_jelmondat_EIA_projekt_COLOR

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .