Online csatornékra terelik a kárrendezést

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat egysezrűsíti  a KárWeb nevű hazai startup. A biztosítók, javítóműhelyek és ügyfelek érdekeit egyaránt támogató szolgáltatás nemcsak Magyarországon, de a közép-európai régióban is egyedinek számít. A szolgáltatás próbaüzeme, amelyhez az egyik vezető biztosító már csatlakozott, jelenleg Budapesten és Pest megyében érhető el, a tervek között nemcsak a teljes hazai piac, hanem a tágabb régió lefedése is szerepel.

A balesetek során megsérült gépjárművek kárrendezése nem egyszerű folyamat, az ügyfelek, a javítók és a biztosítók számára is tartogat buktatókat. A járműtulajdonosok sok esetben nem tudják melyik javítóhoz forduljanak, a javítók kapacitásuk minél jobb kihasználására törekednek, a biztosítók pedig igyekeznek a költségeket optimalizálni. A karweb.hu címen elérhető új szolgáltatás ezen a helyzeten igyekszik segíteni, az összes szereplő érdekeit összehangolva.

A közvetítő
A sok éves kárrendezési tapasztalatokkal rendelkező alapító-tulajdonosok víziója szerint az érdekellentéteket fel lehet oldani „Rendszerünk lényege a gépjármű kárrendezési folyamatok hatékonyságának javítása. Mivel hosszú távon fenntartható modellt akarunk létrehozni, elemi érdekünk, hogy valamennyi szereplő elégedett legyen” – mondta Harkai Attila ügyvezető, a KárWeb alapító társtulajdonosa.
A KárWeb folyamatosan építi kapcsolatait a jelentős piaci erőt képviselő biztosítókkal, az egyik vezető társaság már csatlakozott is a tesztüzemhez. A szolgáltatás adatbázisában kizárólag legális, kárrendezésben gyakorlott javítóműhelyek szerepelnek, ezek száma napról-napra bővül.

A folyamat alapja egyszerű: amennyiben a károsult ügyfél nem rendelkezik preferált javítóműhellyel, a biztosító által megbízott kárszakértő az autó adatait fotódokumentációval együtt feltölti a KárWeb rendszerébe, ahol a javítóműhelyek a járműkárok és saját kapacitásaik ismeretében licitálnak a munkára. A döntési folyamatban a vállalt javítási ár csak egy a számos értékelési szempont közül. A legjobb ajánlat kiválasztását egy algoritmus végzi, amely nemcsak gyors, de garantálja az objektív elbírálást is. Az ügyfél ingyenesen, előzetes kötelezettség nélkül kérheti a közvetítő szolgáltatást és csak a legjobb ajánlat részletes megismerése után dönt annak elfogadásáról vagy elutasításáról.

A rendszer garantálja a szükséges transzparenciát, a lekövethetőséget és az optimális folyamatokat. Az ügyfél kiváló szolgáltatást kap, ráadásul semmi extra teendője nincs ezzel a rendszerrel, hiszen a biztosító és a műhely kommunikál egymással. A javítóműhely növelheti hatékonyságát a szabad kapacitás jobb kihasználásával, a biztosító pedig optimalizálhatja a költségeket.

A fejlesztés
A Virgo számára több tekintetben is izgalmas kihívást jelentett a szolgáltatás online felületének fejlesztése. Át kellett látni és alaposan meg kellett érteni a gépjármű-kárrendezés folyamatát, ami újdonság volt a szakemberek számára. Ezután következett a munka érdemi része.

„A mi hozzáadott értékünk a fejlesztésen túl az volt, hogy az ötlet megformálásában is részt vettünk: a követelményelemzés első fele gyakorlatilag arról szólt, hogy az ügyféligényeket letisztázva határoztuk meg miről is szól a szolgáltatás, mi lesz a termék” – mondta el Holub Tícia, a Virgo munkatársa.
A fejlesztők 2015 októberében kezdték a projektet, ami azt jelenti, hogy az első megkereséstől számítva körülbelül másfél évvel indulásra készen állt a komplett rendszer.

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine
Kiemelt szavak: , , , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.