Hódít Magyarországon az első jótékony sörmárka, a SHARE

Sörözz úgy, hogy közben tudod, valakivel jót teszel – ez a SHARE alapgondolata. A sörmárka alapítói fél éve dobták piacra a SHARE-t, mely amellett, hogy kiváló kézműves-sörfőző mesterek kezemunkáját dicséri, küldetése miatt is egyre népszerűbb.

Az alapítók ugyanis az értékesített sörökből befolyt összeg profitját az utolsó fillérig jótékony célra fordítják. Ebben ismert színészek, sportolók, civil szervezetek segítik őket. A SHARE ma már 30 pubban, szórakozóhelyen és kisebb boltban kapható, de a cél, hogy ez a szám bővüljön, és hogy a SHARE hamarosan a fesztiválozók számára is elérhető sör legyen. A SHARE-ezők egyre többen vannak, ennek köszönhetően az alapítók már második adományukat adhatták át, ezúttal az Utcajogász Egyesületnek.

Bár a SHARE friss szereplő a piacon, eddig már több mint 6000 üveg fogyott, és ebben az alkoholmentes termékünk is benne van. A SHARE-ezők így összesen ezidáig 400.000 forintnyi adományt “dobtak össze”, amit ezúton is köszönünk nekik. Ebből a pénzből már két adományt is ki tudtunk osztani. Elsőként a drámapedagógiával foglalkozó KÁVA kulturális nevelési műhelynek, most pedig a hajléktalan embereknek ingyenes jogi segítséget nyújtó Utcajogász Egyesületnek. Szeretnénk, hogy a SHARE egyre több szórakozóhelyen megjelenjen, és már ezen a nyáron elérhető legyen a fesztiválozóknak is – mondta el Káldi Márton, a SHARE egyik alapítója.

A jótékony ser elsősorban azokat célozza, akik szociálisan érzékenyek, mégsem feltétlenül tudnak nagy összegeket utalni alapítványoknak. Ugyanakkor kimozdulnak, szeretnek egy sör mellett beszélgetni, eljárnak szórakozni. De természetesen a céges rendezvények, vagy egy otthoni meccsnézés is remek alkalom lehet a sörözéssel egybekötött jótékonykodásra. Az alapítók célja az, hogy olyan önfenntartó rendszert alakítsanak ki, ami stabil forrást teremt a civil szervezetek számára.

„Hat támogatandó területetet jelöltünk meg: kultúra és művészet; szociális ügyek és jogvédelem; alkoholizmus és addikciók; oktatás-kutatás; környezet- és állatvédelem; egészségügy és sport. Minden területnek van egy-egy nagykövete, akiknek ezúton is köszönjük, hogy vállalták a felkérést. A nagykövetek szerepe azért is fontos, mert a hozzájuk tartozó területen ők javasolhatnak támogatandó szervezetet. Az oktatás és kultúra területén Kovács Patrícia színésznő, az egészségügy és sport területén Kovács Kokó István olimpiai és világbajnok bokszoló, a jogvédelem területén pedig az Amnesty International Magyarország a nagykövetünk” – mondta el Ádám István, SHARE-alapító, aki hozzátette, hogy a nagykövetek munkájához szakmai segítséget nyújtanak az országos szervezetfejlesztői hálózat, a Civil Kerék Társulás munkatársai.

Alvégi Lóci alapító még két éve, Németországban találkozott hasonló rendszerrel, onnan “hozta haza” az ötletet, hogy utána a magyar piacra szabják azt.

A szociális sör filozófiája, hogy újfajta formát honosítson meg a civil szféra támogatására, és lehetőséget teremtsen az embereknek arra, hogy egy népszerű, hétköznapi, egyszerű “tevékenységgel”, a serezéssel is jót tehessenek – mondta.

A SHARE munkájában és népszerűsítésében a három alapítón kívül most már közel egy tucatnyian vesznek részt.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.