Diákokat kérdeznek üzleti ügyekben

A kanadai Calgaryból, Londonból és Bejrútból is érkeztek diákok Budapestre, hogy Magyarország legnagyobb nemzetközi esettanulmány-versenyén stratégiát alkossanak, és üzleti tanácsokkal lássák el a nemzetközi szinten is meghatározó szereplőnek számító autóipari szoftverfejlesztő céget, a budapesti székhelyű NNG-t.

A Solvers’ Cup névre hallgató négynapos versenyen a diákcsapatok egy-egy tizenöt perces prezentációban vázolták fel és védték meg ötleteiket a szakmai zsűri előtt arról, hogy a cég hogyan tegyen szert versenyelőnyre a gyorsan változó technológiai szektorban. A hétfői döntőn az első díjat végül a stratégiai vízióját drónokra, önvezető autókra és okosváros-megoldásokra kombináltan építő Kölni Egyetem csapata vitte el, a Budapesti Corvinus Egyetem diákjai pedig egyetlen magyar csapatként a második helyen végeztek.

Nem ritka, hogy a multicégek diákokhoz fordulnak segítségért, ha valamilyen iparági tendencia vagy belső, szervezeti probléma kihívás elé állítja őket. „A kreatív ötleteik, az új technológiai és szolgáltatási újdonságok felé való nyitottságuk, valamint a korukból fakadó eltérő szemléletmód teszi vonzóvá az Y generációs egyetemistákat azon cégek számára, amelyek valamilyen üzleti problémával állnak szemben. Sok cég beemeli a hallgatók ötleteit és az általuk javasolt megoldásokat a stratégiájába, aminek a legtöbb esetben mérhető és kézzelfogható eredménye van.” – mondja az esettanulmány-versenyeket szervező Case Solvers egyik alapítója, Ábrahám Zsolt.

A magyar vállalkozás öt éve szervez esettanulmány-versenyeket hazánkban és világszerte, melyek célja, hogy az esetmegoldó módszer segítségével fejlessze a tehetséges diákok problémamegoldó képességét. A világ 26 országában tartottak már tréningeket és versenyeket, melyeken több mint 5500 diák vett részt, a legnagyobb hazai esetversenynek számító Solvers’ Cupot pedig idén rendezték meg másodszorra. Hogy a diákok friss szemléletére szüksége van a cégeknek, azt mi sem bizonyítja jobban, mint hogy olyan nagyvállalatok is fordultak már diákokhoz üzleti tanácsért a Case Solversen keresztül, mint a Wizzair, a Magyar Telekom, az Unilever vagy a British American Tobacco.

Az esetversenyekből a hallgatók és a cégek a fent vázoltakon túl is profitálnak, hiszen nem ritka, hogy egy ilyen versenyen találnak egymásra a friss tehetségeket kereső cégek és a pályájuk elején álló diákok. A toborzás-kiválasztás nehézségeit tehát megspórolhatja magának az a vállalkozás, ami esetversenyre viszi az őt kihívás elé állító problémát. „Az esetversenyekre a legtehetségesebb diákok jelentkeznek, akikkel az esetet biztosító cég személyesen is kapcsolatba tud lépni, és akiknek elérésébe ezáltal nem kell annyi pénzt és energiát fektetniük, mintha maguk csinálnák ugyanezt.” – mondja a Case Solvers másik alapítója, Juhász István.

Az esetversenyeken az esetet biztosító cég menedzserei is részt szoktak venni, akik nemcsak szemtől szemben találkoznak a potenciális munkavállalókkal, hanem látják őket feladatmegoldás közben, így már a verseny alatt kiderül, hogy hogyan tudnak csapatban dolgozni, problémát strukturálni, prezentálni és időnyomás alatt teljesíteni. A Solvers’ Cup hétfői döntőjén is volt alkalmuk a tehetséges diákoknak felhívni magukra a zsűriben helyet foglaló nagyvállalatok képviselőinek figyelmét. „Annak ellenére, hogy a diákoknak csak egy hétvégéjük volt kidolgozni a versenytémákat érintő stratégiai javaslatukat, rengeteg érdekes és megfontolásra érdemes ötlet született. Nagy élmény volt látni a lelkesedésüket és megismerni az általuk behozott friss ötleteket, nézőpontokat – egy ilyen lehetőségből bármely cég profitálhat.” – mondta a verseny után Giles Shrimpton, az NNG vezérigazgatója.

Kapcsolódó posztok:

A bejegyzés kategóriája: Blogzine
Kiemelt szavak: , , , , , .
Közvetlen link.

Hozzászólás

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.