Bővülés a hazai logisztikai szoftverpiacon

Tartja ambiciózus bővülési terveit a hazai logisztikai iparág meghatározó szereplője, a WebEye Telematics Group. A járműkövető rendszerek fejlesztésével foglalkozó nemzetközi cégcsoport hazai leánya a várható nettó árbevétel tekintetében eléri a tavalyi évre kitűzött, közel 2,2 milliárd forintot.

A magyar alapítású és tulajdonú, fóti központtal rendelkező vállalat növekedése az innovációnak, valamint a partneri- és ügyfélkör jelentős bővülésének köszönhető.

A cégcsoport közel 6000 új végpontot, azaz járművet és állomást vont be hálózatába 2017-ben, emellett bővítette mobilos és tableten elérhető flottakövetési szolgáltatásainak körét, megoldásait hozzáférhetővé tette a járművezetők számára is. „Több fontos mérföldkövet hagytunk magunk mögött a múlt év során.” – fejti ki Tóth Levente, a WebEye Telematics Group nemrégiben kinevezett nemzetközi kereskedelmi igazgatója. „Lényeges lépés volt – többek között – a tachográf alapú külföldi napidíj riport bevezetése, a német PTV Grouppal kötött együttműködési megállapodásunk, amely speciális, logisztikai útvonaloptimalizálásra ad lehetőséget a WebEye szolgáltatásán belül, a Fan Courier román fuvarozó vállalat 1500 kamiont érintő tenderének megnyerése és Waberer’s-Szemerey Logisztikával – a hazai piacon ritkaság számba menő időtartamú és mélységú – kötött öt és fél éves stratégiai partnerségünk elindítása.”

Magyarország jelentős szerepet tölt be a kontinentális közúti fuvarozásban; a KSH 2016-os adatai szerint közel félmillió tehergépjárművet regisztráltak a hazai piacon, amelynek fejlettségét mutatja, hogy a legtöbb szereplő már használ valamilyen telematikai rendszert. Így a WebEye 2018-as törekvései egyértelműen globális irányba mutatnak: Lengyelországban, Romániában és a balkáni államokban számítanak ugrásszerű, azaz akár 20 százalék fölötti növekedésre a logisztikai innováció területén.

Ezeket a piacokat már a legmodernebb, tabletre és mobilra tervezett megoldásokkal látják el a szereplők, amelyek már nem csak a diszpécserek és fuvarszervezők, de a sofőrök munkáját is megkönnyítik, miközben a felhasználói élményt sem szorítják háttérbe. Bevett gyakorlat a WebEye és a Waberer’s-Szemerey együttműködése során alkalmazott, ügyfelekhez kihelyezett szakmai tanácsadók alkalmazása is, ami még tovább növelheti a szállítmányozó cégek hatékonyságát. A tervekre vonatkozóan Tóth Levente megjegyezte: „A következő években már várhatóan a legtöbb járműbe beépítik az adatgyűjtésre alkalmas hardvereket. A jövő abban az irányba mutat, hogy ezeket az adatokat hatékonyan összegyűjtsük, elemezzük és a big data technológián nyugvó szoftvereket fejlesszünk, folyamatokat vegyünk át a logisztikai láncból és végül, de nem utolsó sorban, a szolgáltatásainkkal – a költségoptimalizáláson túl – a felsővezetői döntéseket a lehető legjobban támogassunk.”

A WebEye a következő 5-10 évben jelentős átalakulást prognosztizál logiszitikai iparágban, amelynek hátterében az azonnal és bárhol elérhető információk, az ügyfelek által generált egyre növekvő adatigény és az ezekre választ adó hatékonyabb döntési folyamatok állnak.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..