Egyszer volt, hol nem volt – gyerekeknek szóló fejlesztőprogram bővítését segítik

A Hogy Vagy Egyesület hátrányos helyzetű gyerekeknek szóló érzelmi intelligencia-fejlesztő programját segítették a Mastercard munkatársai. A cél, hogy a program a főváros összes óvodása számára elérhetővé váljon.

A Mastercard az Önkéntes Központ Alapítvánnyal (ÖKA) együttműködve rendszeresen támogat civil szervezeteket. A Pro Bono Maraton programban a Mastercard marketing-, pénzügyi- és üzletfejlesztési szakértői egy egész napos képzésen, tudásukkal segítik a kiválasztott szervezeteket. Idén a Hogy Vagy Egyesület társadalmi vállalkozási tevékenységének kidolgozásához járultak hozzá.

A Hogy Vagy Egyesületet megalapító fiatal pszichológusok az önreflexiót és érzelemfelismerést célzó, újszerű módszerükkel segítik a hátrányos helyzetű óvodás gyermekeket. Mesék segítségével együtt gondolkodnak el a gyerekekkel arról, mi állhat a szereplők viselkedésének hátterében. Az önkéntesek arra tanítják a kicsiket, hogyan tudják felismerni és feldolgozni saját érzelmeiket, kezelni az indulataikat. Ez az önreflexió az alapja annak, hogy felismerjék társaik motivációit is és empátiával viszonyuljanak egymáshoz.

A foglalkozásoknak jelenleg két VIII. kerületi óvoda biztosít helyszínt. A Hogy Vagy Egyesület célja, hogy a lehetőséghez Budapesten minden gyermek hozzáférhessen. A Mastercard munkatársai olyan üzleti modell kialakításában segítettek, amely a kezdeményezést egy fenntartható társadalmi szolgáltatássá alakítja. Az így keletkező bevétel visszaforgatásával még több, nehéz helyzetű budapesti család ingyenes ellátását tudják biztosítani.

„Olyan szervezetet kerestünk, aminek tevékenysége a lehető legnagyobb társadalmi hatással bír, ezért örömmel dolgoztunk a Hogy Vagy Egyesülettel. A Mastercard csapatával a tudásunk legjavát igyekeztünk átadni és azon voltunk, hogy a szervezet minden üzleti kihívására megoldást találjunk” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója, aki maga is előadott a szakmai napon.

„Nagyon jó megélni, hogy a miénktől merőben különböző mindennapokban mozgó, nekünk szinte ismeretlen emberek egy napon keresztül elkötelezetten dolgoznak az ügyünkért. Sokat tanultunk magunkról és a céljainkról, jobban látjuk, hogy milyen teendőink vannak holnap, holnapután és egy év múlva, jó kérdéseket kaptunk. Tulajdonképpen a Mastercard segített kívülről magunkra nézni, amit az egyik legfontosabb értéknek gondolunk a Hogy Vagynál.” – mondta Szakadát Sára az egyesület részéről.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.