GigThat: újraosztott szerepek a zeneiparban

Több részes sorozatban mutatjuk be a győri Quantum Leap inkubátor legérdekesebb startupjait. A most bemutatásra kerülő GigThat egy olyan koncertszervező alkalmazás, mely újraosztja a szerepeket a zeneiparban. Az egyik kulcs-alapítóval, Kovács Miklóssal készített interjúnk következik (képünkön Miklós jobbról ül).

– Mi a GigThat projekt, hogyan valósul majd meg?
– Első lépésként megvalósítjuk, hogy a közönség alakíthassa a koncertek várható időpontjait és helyszíneit! Egy alkalmazás segítségével egyszerűen felkínáljuk a rajongóknak, hogy a számukra kedves koncerteket eloszthassák úgy egy évben, ahogyan a pénztárcájuk engedi, így eljuthatnak azokra a rendezvényekre, amit egy hónapra bezsúfolva nem engedhetnének meg maguknak.

– Mit nyernek ebből a koncertszervezők?
– Második lépésként ezeket az igényeket megmutatjuk a szervezőknek, így biztosra mehetnek, hogy nem lesznek üres nézőterek, tervezhetőek lesznek a koncertek.

– Kik az alapítók, a fő ötletgazdák?
– Csapatunk jelen pillanatban négy tagból áll: Orsi felel a kommunikációért, Zoli az operatív vezető, Peti gondoskodik az adatfeldolgozásról és nekem, Mikinek, az a feladatom, hogy minden jól működjön.

– Mi a hátteretek, honnan jöttetek, hogyan találkoztatok a problémával?
– Csapatunk tagjai a zeneiparban dolgoznak évek óta, menedzserként vagy zenészként. A megoldandó problémával tavaly szembesültünk, egy adott hónapban Pécsen 14 koncert került megrendezésre, anyagilag képtelenség lett volna ott lenni mindegyik rendezvényen, ezért elgondolkodtunk, hogy mi lenne, ha végre a zeneipar szereplőit (közönség, zenész, szervező) közelebb hoznánk egymáshoz egy alkalmazás segítségével. A közönség végre leadhatja igényét, hogy kit és mikor szeretne látni, a szervezőket és a zenészeket pedig ezekkel az igényekkel tudjuk segíteni, hogy könnyebb legyen a szervezés.

Kovács Milkós (elöl jobbra) és a csapat

– Hogyan segítette a Quantum Leap a projekteteket?
– A Quantum Leap segítségével állt össze tulajdonképpen a projekt. Csabáék irányt mutattak nekünk, hogy hogyan kell a lényegre koncentrálnunk, hogyan legyünk hatékonyak. Minden héten jártam a workshopokra, de egyáltalán nem bántam, mivel tudtam, hogy így hosszú távon időt spórolunk. Bármikor fordulhatunk hozzájuk kérdésekkel, a minap épp Attilával (Befektetési Manager) egyeztettem péntek éjfélkor 😊. Felkészítettek minket, hogy milyenek legyenek a befektetőknek beadott anyagok, mire figyeljünk, ha pitchelünk. Ezúton is köszönjük! 😊

– Milyen piaci potenciált láttok itthon, a régióban, egész Európában vagy akár távolabb?
– Az alkalmazás nem csak a neves előadókat szeretné az adatbázisában tudni, hanem azokat is, akik esetleg most indultak el a pályán, vagy régóta ott vannak, csak nem jött el az igazi áttörés. Magyarországon lassan kezdenek figyelni az igényes szervezésre és produkcióra, látunk törekvéseket, hogy a háttérmunka a megfelelő színvonalon működjön. Találunk zeneipari sulikat is, ahol mindent meg lehet tanulni, akár a 360 fokos modellről, szóval alapvetően van fejlődés. Ugyanakkor még mindig szűk látókörű a szakma, iszonyatos méreteket ölt a megszokás vezérelte szervezés vagy koncertezés. Ha valami egyszer bejött, akkor azon minek változtatni… Mi ezzel a nézőponttal szeretnénk szembemenni és szállítunk egy olyan, reformokon alapuló rendszert, ahol a magára valamit adó közönség felemelheti a szavát. Ezzel a szisztémával természetesen a szervezőknek is ugyanúgy a segítségére sietünk, hiszen így maximalizálhatják a bevételeiket. Magyarországon szeretnénk először piacra lépni, majd irány Németország és Anglia, ezekben az országokban már dolgozunk a piac elemzésén. Egy olyan korszakban élünk, ahol a stream, a koncert és a jogdíj bevételek jelentik a zeneipar fő pénzügyi forrásait, jogrendszertől függően.

– Mik a kockázatok külföldön?
– Résen kell lennünk például a BREXIT miatt, de az Európai Unió új általános adatvédelmi rendeletére (GDPR) is fel kell készülni. A zeneipar egy olyan szakma, ami folyamatosan alakul/átalakul és aki ezekre jól reagál, az dörzsölheti a tenyerét vagy lemarad egy lépéssel, mint ahogy a kiadók rosszul és lassan reagáltak az online piac megjelenésére. Mi a koncertszervezési szokásokra fókuszálunk és dolgozunk a modellünkön, ami reményeink szerint átalakítja majd ezt a szegmenst.

– Hol szeretnétek erősíteni a csapatot?
– IT és pénzügy területén szeretnénk bővíteni a csapatot.

– Mi a fő kihívás, amivel jelenleg foglalkoztok?
– Minden figyelmünket egy olyan prototípus fejlesztésére fordítjuk, amivel nyáron a fesztiválokon, zenei rendezvényeken tudjuk majd tesztelni a rendszerünket. A fogyasztó véleménye számunkra a legfontosabb, a saját elképzeléseinket csak a nyújtott szolgáltatások minősége tükrözi, ami a legmagasabb színvonalon fog megjelenni. Minden új ötletet, funkciót tesztelünk és optimalizáljuk a munkafolyamatokat. Céges kultúránk alapja a cselekvés-orientált munkakultúra, szeretünk határidőre dolgozni és delegáljuk a feladatokat csapaton belül.

– Mire lenne szükségetek jelenleg leginkább?
– Egy részletesen felépített pénzügyi tervvel rendelkezünk, amiben a költségstruktúra nagy részét a beruházások, a személyi jellegű kiadások és a külsős szakmai szolgáltatások tesznek ki, ezek fedezéséhez lenne szükségünk tőkére.

– Szerinted hogyan lehet sikerrel felépíteni ezt a remek ötletet?
– A hitet és az elhivatottságot mindenképp kiemelnénk, de nem árt egy adag szerencse sem, illetve, hogy meglegyen az a bizonyos kémia az üzleti felek között.

– Hogy látod, mi a három legfontosabb dolog egy startup életében?
– Az innováció és a csapat elengedhetetlen. Ha tőke bevonásában gondolkodsz, akkor fontos egy olyan befektető is, aki érti, hogy mi a terméked.

Elérhetőség: info@gigthat.net

Alapító(k): Kovács Miklós, Horváth Zoltán, Vágyi Jenő James

(x)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..