Blogzine

A FlixMobility kibővíti legújabb befektetési körét

A vezető európai mobilitási vállalat a globális terjeszkedésre készül.

++ A „Series-F” befektetési kör nemrég a TCV, Permira és HV Holtzbrinck Ventures invesztíciójával indult
++ A finanszírozás révén a FlixBus hálózat tovább nő az USA-ban, elindulhat a szolgáltatás Dél-Amerikában és Ázsiában, a FlixTrain és FlixBus Charter tovább terjeszkedik
++ 2020-ban megjelenik a FlixCar telekocsi márka, ami a meglévő busz és vasúti hálózatot egészíti majd ki

A FlixMobility, a FlixBus és a FlixTrain nemzetközi mobilitási szolgáltatók anyacége bejelentette, hogy kiterjesztette „Series-F” befektetési körét és olyan befektetőkkel állapodott meg, mint a Baillie Gifford, a Luxor Capital Group és az Odyssey 44, emellett a BlackRock által kezelt alapoktól is kap befektetést a vállalat. Az elmúlt hónapban a befektetési kör olyan új partnerekkel indult, mint a TCV és a Permira, de a HV Holtzbrinck Ventures szintén részese egy Európai Beruházási Bankkal közös befektetés révén.

A forrásbevonással a cég a további nemzetközi növekedést és új FlixMobility termékek bevezetését finanszírozza majd. Megjelenik a FlixCar, egy telekocsi platform, ami a FlixBus és FlixTrain hálózatát egészíti majd ki, illetve a cég gyorsan növekvő charter szolgáltatása is fejlődhet. A vezető pozíció megszerzése az Amerikai Egyesült Államokban a tavalyi piacralépés óta prioritás a FlixBus számára, emellett most Dél-Amerikát és Ázsiát is megcélozza a cég zöld buszaival. A FlixTrain számára a befektetés növekedési lehetőséget biztosít további európai országokban a következő évben esedékes vasúti liberalizációt követően, de a német piacon is folytatódik a fejlődés, itt már most is több belföldi útvonalon biztosít vasúti összeköttetéseket a FlixTrain.

„Büszkék vagyunk rá, hogy ilyen neves befektetők őszinte lelkesedéssel támogatnak bennünket abban, hogy még több embernek biztosítsunk okos, megfizethető és fenntartható mobilitási lehetőséget.” – mondta el Jochen Engert, a FlixMobility alapítója és ügyvezető igazgatója. „Annak köszönhetően, hogy a Baillie Gifford, a Luxor Capital Group, az Odyssey 44 és a BlackRock alapjai mögénk álltak, képesek vagyunk valóra váltani nagyratörő terveinket. Hosszú utat tettünk meg vezető mobilitási szolgáltatóvá válásunkig azóta, hogy 6 évvel ezelőtt Németországban startupként piacra léptünk. A következő lépés: zöld mobilitás világszerte.”
A FlixMobility legújabb befektetői olyan már meglévő részvényesekhez csatlakoznak, mint a General Atlantic növekedési tőkealap és a Silver Lake technológiai befektető, akik korábban is támogatták a vállalat gyors növekedését, startupból nemzetközi mobilitási szolgáltatóvá válását.

Német startupból világszinten vezető mobilitási vállalat

A FlixMobility 2013-as alapítása óta megreformálta az európai távolsági buszpiacot, kényelmes és megfizethető városok közötti utazási lehetőséget kínálva utasok millióinak. Csak 2018-ban 45 millió ember használta a FlixBus és FlixTrain szolgáltatását, 350.000 napi összeköttetést használva 2000 célállomás között. A FlixMobility vitathatatlanul piacvezető Európában és 2018-as USA-beli megjelenésének köszönhetően már 29 országban van jelen. A vállalat több mint 300 független távolsági buszos és vasúti partnerrel működik együtt, közel 10.000 munkahelyet teremtve az iparágban.

A Németországban 2018-ban bevezetett FlixTrain a FlixBus modellt alkalmazza a vasúti szolgáltatások piacán. 2019-ben az európai vasúti piacnyitásra való előkészületként a vállalat Svédországban és Franciaországban is jelentkezett vasúti útvonalakra.
A FlixBus és a FlixTrain 1.300 munkavállalót foglalkoztat 17 ország 19 irodájában. A helyi körülményeket jól ismerő kollégákkal való együttműködésnek köszönhetően a vállalat képes folyamatosan reagálni a lokális piaci-, illetve utasigényekre.

Lehetőségek minden utazónak: a FlixCar bevezetése

A FlixBus és FlixTrain révén a FlixMobility folyamatosan növekvő, integrált hálózatot biztosít,lehetővé téve, hogy az ügyfelek rugalmasan személyre szabhassák utazásukat. Annak érdekében, hogy még több embernek biztosítson okos és zöld mobilitási lehetőséget, illetve ajtótól ajtóig vezető összeköttetéseket, a FlixMobilty megkezdte a FlixCar bevezetésének előkészítését. A telekocsi szolgáltatás a legjobb módja a hálózat további növelésének, újabb célállomások hálózatba kapcsolásának.

„A cég indulása óta nem buszos vagy közlekedési vállalatként, hanem mobilitási szolgáltatóként pozicionáljuk magunkat: okos, megfizethető és klímabarát utazási lehetőséget kínálunk busszal,vonattal, illetve hamarosan telekocsival is.” – mondta el Jochen Engert. „A FlixCar logikus következő lépése a hálózatunk kiterjesztésének, amivel még több embernek adhatunk lehetőséget arra, hogy felfedezze a világot. Az autók átlagos foglaltsága csupán 1,5. A telekocsi remek lehetőség a üzemanyagköltség megosztására és a klímára gyakorolt negatív hatás csökkentésére.”

Megosztás