Az LG új keretrendszert mutatott be a CES-en a mesterséges intelligencia továbbfejlesztéséhez

Az LG Electronics (LG) elnöke és technológiai igazgatója, Dr. I.P. Park a 2020-as CES kiállításon bemutatta a mesterséges intelligencia fejlesztések jövőjét támogató, az “AI-élmények szintjei: mesterséges intelligencia és az emberi élmények jövője” című keretrendszert. A koncepcionális keretrendszer jól illeszkedik az LG ThinQ márkához és annak ambiciózus jövőképéhez: célja, hogy az intelligens technológiák összekapcsolásával átformálja a felhasználók mindennapos élményeit az élet minden területén.

A jövőbe mutató terv világos jövőképet ad az AI-fejlesztéseknek, végső célja egy átfogó rendszer létrehozása, amelyben a szorosan együttműködő termékek és szolgáltatások használatával bárhol otthon érezhetjük magunkat. A Las Vegas-i Mandalay Bay Kongresszusi Központban tartott előadásában Dr. Park kifejtette, hogy a mesterséges intelligenciával kapcsolatos új ötletek és elképzelések kialakítása közben szükség van egy az egész iparágban használható, strukturált keretrendszer létrehozására és megosztására, amely komoly, releváns hatással lehet a felhasználók életére.

Dr. Park a színpadra szólította Jean-François Gagnét, az Element AI társalapítóját és vezérigazgatóját. A montreali központú vállalat reputációját az AI-technológiák hatékony megvalósítására építette. A két vezető bemutatta, hogyan dolgozták ki a keretrendszert, valamint az iparági szereplők felelősségét abban, hogy a jövő technológiai megoldásai hogyan és mennyire alakítják át világunkat. Ismertették az AI-élmények (AI Experience, AIX) négy szintjét — Hatékonyság, Személyre szabás, Érvelés és Felfedezés —, amelyek a műszaki lehetőségek és alkalmazásuk terén várható jelentős ugráshoz illeszkednek.

Az első szint, a Hatékonyság az, ahol az egyes eszköz- és rendszerfunkciókat egyszerű parancsokkal automatizálhatjuk. Ez már ma is lehetséges a legtöbb, a piacon elérhető hangfelismerő és AI-kompatibilis termék segítségével. Ezen a szinten a mesterséges intelligencia automatikusan az előzetesen beállított szenzoros bemeneti paraméterekhez igazítja a teljesítményt, így maximálisan hatékonnyá teszi az együttműködést felhasználójával. Dr. Park szerint az első szintű mesterséges intelligenciára jó példa az LG ThinQ légkondicionáló, amely okos érzékelőjével felismeri a felhasználók jelenlétét a szobában, és eszerint módosítja a hőmérsékletet és a légáramot.

A következő szinten (Személyre szabás) az AI a minták felismerésére és megtanulására koncentrál, hogy optimalizálja és személyre szabja az eszköz funkcionalitását — mondta el Gagné. A második szintű mesterséges intelligenciával felszerelt eszközök és szolgáltatások rengeteg adatot gyűjtenek a környezettel és a felhasználókkal folytatott interakciókból, felismerik a visszatérő mintákat, és ezekre építve hatékonyabban hajtják végre feladataikat, illetve egyszerűbbé teszik a felhasználói élményt. Dr. Park példaként említette, hogy az LG következő generációs R9 robotporszívója képes lesz tanulni a hibáiból (pl. ha elakad egy résben vagy sarokban), mivel rögzíti a térbeli mintákat.

Az Érvelés, a harmadik szint olyan mesterséges intelligenciát képzel el, amely az ok-okozati összefüggésekből tanul egy különféle eszközökből és szolgáltatásokból álló komplex rendszer kollektív intelligenciájával. Egyes minták és viselkedések okainak felismerésével ezen a szinten az AI hatékonyabban jelezheti előre a felhasználó számára pozitív kimeneteleket, és azok felé terelheti használati szokásait. „Itt építhetünk széles portfoliónk sokszínűségére, hiszen számos intelligens kapcsolódási pontra lesz szükségünk, ahol a rendszer interakcióba léphet a felhasználóval, információt gyűjtve a ’miértek’ megértéséhez és az ok-okozati összefüggések felismeréséhez” — hangsúlyozta Dr. Park.

Dr. Park befejezésként elmondta, hogy bár egyelőre a távoli jövő zenéje, a mesterséges intelligencia negyedik szintje, a Felfedezés “az LG AI-fejlesztéseinek célállomása”. Egy Kísérleti Tanulás nevű tudományos módszer segítségével a mesterséges intelligenciához kapcsolt rendszerek képesek lesznek új funkciókat kifejleszteni maguknak. Hipotézisek felállítása és tesztelése alapján új következtetéseket vonhatnak le, ezáltal tanulhatnak és fejlődhetnek, további értéket kínálva a felhasználók mindennapi életéhez.

„A AI úttörőiként felelősek vagyunk azért, hogy az AI-kutatás és -fejlesztés során figyelembe vegyük a felhasználói élményt” — tette hozzá Jean-François Gagné, az Element AI vezérigazgatója. „Az LG-vel közösen reméljük, hogy munkánk segít megalapozni azokat a sztenderdeket és alapelveket, amelyek alapján az AI-fejlesztők humán-centrikus megközelítést alkalmaznak majd a jövő építése során.”

Az AI-szintek bejelentését a szakterület számos vezető szereplője üdvözölte, köztük a legkülönfélébb iparágak és a tudományos szféra képviselői. „A mi felelősségünk, hogy az AI-fejlesztéseket olyan irányba tereljük, ahol a jövő technológiái az egyén és az egész társadalom számára is hasznosak lesznek” —mondta Yoshua Bengio, a Montreali Egyetem, a McGill Egyetem, a Polytechnique Montréal és a HEC Montréal együttműködésében létrehozott Mila kutatóintézet Turing-díjas alapítója és tudományos igazgatója.

Dr. Park számos izgalmas AI-újdonságot is bemutatott, amelyeket a nagyközönség is megtekinthet az LG hatalmas kiállítási standján a január 7-én kezdődő CES 2020 szakkiállításon és vásáron. A vállalat Anywhere is home („Bárhol otthon”) koncepcióját megvalósító LG ThinQ Zóna életre kelti a valódi okos életmódot, amely otthonunk falain túl is folytatódik: bemutatja, hogyan kapcsolódnak a vállalat AI termékei és szolgáltatásai mindennapi életünk különféle területeihez, amely által példátlanul értékes felhasználói élményt kínálnak.

Az LG ThinQ Home élmény a Smart Door okosajtóval kezdődik, amely arcfelismeréssel és vénaszkennerrel azonosítja a látogatókat. A frissétel-kamrához, a házhoz szállított bevásárlás biztonságos tárolására szolgáló helyiséghez is biometrikus azonosítással férhetünk hozzá. Távozáskor a Smart Door belső felületén elhelyezett kijelző segítségével hasznos információkhoz juthatunk, ellenőrizhetjük például az időjárásjelentést és a közúti közlekedési viszonyokat. Ha a kijelzőn bekapcsoljuk a távozás módot, mielőtt az utolsó lakó is kilépne a lakásból, a Smart Door alacsony energiafogyasztási módra kapcsolja az LG ThinQ háztartási elektronika eszközöket.

A kiállítási stand autós zónájában (Connected Car Zone) az LG bemutatja az autóvezetés személyre szabottabb élményét, amely lehetővé teszi, hogy a sofőrök és utasaik magukkal vigyék otthonuk egy darabját. Az LG okosautós megoldása a vállalat webOS Auto platformjára épül, és a vezető autóülésgyártó, az Adient közreműködésével fejlesztették. A felhasználók a gépjárműben elhelyezett OLED kijelzőkön nézhetik tovább az otthon elkezdett TV-műsorokat és filmeket. A Personal Sound Zone egyedi multimédiás élményt kínál minden utas számára, míg a hangvezérléses virtuális személyi asszisztens izolálja és felismeri a hangutasításokat még nagy zajban és más felhasználók beszélgetése közben is.

A ThinQ Fit Collection Zónában a látogatóknak virtuális divatélményben lehet részük anélkül, hogy próbafülkét kellene keresniük. Az LG ThinQ FitTM, az LG eredeti Okostükör (Smart Mirror) koncepciójának továbbfejlesztett változata 3D-kamerák segítségével pontosan megméri a felhasználó testméreteit, majd valósághű avatárt készít a virtuális ruhapróbához. A technológia a big data használatával divattanácsokat ad, illetve kapcsolódást ajánl online divatboltokhoz.

Végezetül, milyen lenne a CES LG robotok nélkül? Az LG robotikai megoldásai lenyűgözik majd a kongresszus résztvevőit kulináris készségeikkel, hatékonyságukkal és első osztályú vendéglátásukkal a CLOi Asztali Zónában, egy futurisztikus étteremben, ahol minden munkafázist az LG CLOi robotjai végeznek, a rendelésfelvételtől, a főzésen és a felszolgáláson át a takarításig. Az étkezni vágyók távolról, a ThinQ alkalmazás segítségével foglalhatnak asztalt, és okoshangszóró, okos TV vagy okostelefon segítségével is válogathatnak az étlapról.

A CES látogatói a fenti újdonságok mellett számos további megoldást is kipróbálhatnak január 7. és 10. között, az LG #11100 számú standján, a Las Vegas Convention Center központi csarnokában. Az LG CES-hez kapcsolódó további izgalmas bejelentéseit a közösségi médiában, az #LGCES2020 hashtag alatt követhetik az érdeklődők.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..