Médiaipari toplista: cserélődött a szereplők majdnem harmada

A koronavírus-járvány médiaiparra gyakorolt gazdasági hatásai még nem hagytak nyomot a legbefolyásosabb médiaipari szereplők toplistáján, ugyanakkor a szereplők közel harmada cserélődött az elmúlt évben.

Egyrészt a telekom- és a kiadóvállalatoknál történtek személycserék, másrészt pedig több, korábban magánszemélyek tulajdonában álló kormányközeli médium is a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz került. Az idei rangsorban erősödtek a kereskedelmi televíziók, újra felbukkantak a főszerkesztők, és továbbra is sok a telekommunikációs vezető. A toplista első helyezettje a tavalyi évhez hasonlóan Vidus Gabriella, az RTL Klub vezérigazgatója, a második Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, a harmadik helyre pedig Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került.

A legbefolyásosabb médiaipari emberek toplistáján a szereplők majdnem harmada cserélődött 2019-ben – derül ki a Marketing&Média kommunikációs szaklap által összeállított rangsorból. A változások még nem a koronavírus-járvány gazdasági hatásainak tudhatóak be, noha Simon Krisztián főszerkesztő szerint a pandémiának is komoly hatása van a folyamatosan formálódó médiapiacra. „Nem a tavalyi év volt a legmozgalmasabb médiaipari szempontból, mégis akadt néhány olyan változás, ami jelentősen befolyásolta a listát. A Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) megalakulását 2019-ben lehetett először érezni: sok, korábban személyekhez köthető médiavállalat került a KESMA tulajdonába. Emellett főként a Vodafone–UPC-fúziónak, valamint a nagy kiadóvállalatoknál lezajló személyi változásoknak köszönhető az idén 13. alkalommal összeállított lista közel harmadának cserélődése” – mondta el a főszerkesztő.

A top tíz
A szakmai zsűri értékelése alapján idén ismét Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett a lista elején. Az RTL-vezérek dominanciája nem újkeletű: az eddigi rangsorokban egyetlen esztendő kivételével mindig ennek a médiavállalatnak az első embere vezette a listát. A kivételt a 2018-as esztendő jelentette, amikor Andy Vajna, a TV2 Csoport, a Rádió 1 és a Lapcom akkori tulajdonosa szerepelt az összeállítás első helyén. Idén ugyanakkor komoly veszélyt jelentett a listavezető számára a végül második helyre befutó Vaszily Miklós, a TV2 Csoport igazgatósági elnöke, különösen azt követően, hogy bevásárolta magát az IndaMedia Csoportba. A dobogó harmadik fokára Gulyás János, a Wavemaker Hungary ügyvezetője került, aki az ügynökség vezetése mellett a Magyar Reklámszövetség elnöki posztját is betölti. A negyedik helyezett Guttengéber Csaba, az Atmedia Csoport ügyvezetője. Idén a lista első tíz helyére három új szereplő került: az ötödik helyen debütált Pavel Stanchev, a TV2 Csoport vezérigazgatója, míg két új ügynökségi vezető is megjelent. Balásy Gyula, a Lounge Group ügyvezető-tulajdonosa a 9., Somlói Zsolt, a Mindshare ügyvezetője pedig a 10. helyre került. Az RTL-es Kolosi Péter tavalyi eredményéhez hasonlóan ismét a 6. helyen szerepel, és a 7. helyen sem történt csere, hiszen erre a helyre idén is Varga Zoltánt, a Central Médiacsoport tulajdonosát szavazta meg a zsűri. A 8. helyre Rékasi Tibor került a Magyar Telekomtól, aki a Ringier Axel Springertől, és így a listáról is távozó Bayer Józsefet váltotta a rangsorban.

Sok topvezető került le idén a listáról
A Vodafone–UPC-fúzió eléggé felkavarta a toplistát: az új vezérigazgató, Amanda Nelson előkelő helyen, tizenötödikként debütált., és a távközlési cégtől való távozása miatt kikerült az 50-ből Baráth Péter és Carra Anita is. Korábban közvetlen médiapiaci érdekeltségei voltak Tombor Andrásnak és Habony Árpádnak, akik emiatt a tavalyi összeállításban még helyet kaptak, jelenleg azonban már nincs tulajdonrészük hazai médiavállalatokban, így a legfrissebb összeállításba nem kerültek be.

Erősödő főszerkesztők
2019 decemberében nevezték ki az Index főszerkesztőjévé Dull Szabolcsot, aki egyből a lista 16. helyén kezdett. A 45. helyre visszatérőként került be Uj Péter, a 444.hu főszerkesztője, 48. helyezettként pedig Pető Péter, a 24.hu főszerkesztője debütált, aki 2019 nyara óta vezeti a hírportál szerkesztőségét.

A „kemény mag”
Már csak öt szakemberből áll a Marketing&Média által összeállított befolyásos médiaipari szereplők „kemény magja”. Ők azok, akik 2008 óta az eddigi összes kiadványban bekerültek a médiaipar 50 legbefolyásosabb szakembere közé: Vidus Gabriella (RTL Klub), Kolosi Péter (RTL Klub), Somlói Zsolt (Mindshare), Málnay B. Levente (AMC Networks International) és Jonathan Cooper (OMG).

A „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” teljes lista a 2020. május 28-án megjelenő Marketing&Média kommunikációs szaklapban olvasható.

 

A Marketing&Média „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” listájáról

A Marketing&Media 2008-ban készítette el először az összeállítást. Mint ahogy az eddigi években, úgy most is azokat a személyeket keresték, akik a médiaiparág szempontjából a legmeghatározóbbak. Így az idén is bekerültek a rangsorba médiatulajdonosok, médiavállalatok első emberei, ügynökségi vezetők vagy éppen nagyvállalatok marketingigazgatói. „Top 50 – A legbefolyásosabb emberek a magyar médiaiparban” rangsorát a Marketing & Média szaklap szerkesztőbizottsága, valamint a magazin szerkesztőségének tagjai állították össze szavazással.
www.mmonline.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .