Május 31-ig lehet jelentkezni a Green Brother innovációs központba – interjú Dervalics Ákossal

A Green Brother üzletfejlesztő és oktatóközpont a fenntartható jövőért dolgozó, innovatív vállalkozások segítésére jött létre. A Green Brother célkitűzéseiről és programjairól kérdeztük Dervalics Ákost, a központ, illetve az SC Energia vezetőjét. A Green Brother főként az akkumulátoripar, a hidrogénipar, a városi közlekedés, valamint az energiahatékonyság terén keres megoldásokat, de nem csupán új termékeket keresnek, hanem érdeklődnek a fentiek minden rész-technológiája iránt is.

– Hogyan is képzeljük el a Green Brothert?
– A Green Brother az akkumulátoripar, a hidrogénipar, a városi közlekedés, a körforgásos gazdaság, valamint az energiahatékonyság terén segíti az innovációk nemzetközi üzleti fejlődését. Az EIT InnoEnergy és az EIT Urban Mobility hazai képviselőjeként napi kapcsolatban állunk a vonatkozó iparágak hazai és nemzetközi üzleti szereplőivel. Elsődleges feladatunk az ígéretes vállalkozási ötletek a felkutatása és üzleti fejlődésük támogatása. Ezen felül fontos szerepet tölt be a különböző iparági szereplők, befektetők bevonása, illetve mentori programok szervezése a célcsoport tagjainak számára.

– Hogyan valósul meg ez a mindennapokban a pandémia alatt – és utána?
– A célokon és az odavezető úton lényegi változás nem történt, csupán egyes események kerültek át online térbe. A hozzánk jelentkező innovatív vállalkozások ugyanazokat a célokat tűzik ki maguk elé: nemzetközi piacokra jutni a lehető leggyorsabban, csökkentett kockázattal. A hazai vállalkozókhoz szóló új honlapunkon, a greenbrother.hu-n elindult egy digitális oktatási platform, ahol a startupok ingyenes, angol nyelvű e-learning kurzusokon vehetnek részt olyan témákban, mint a szervezetfejlesztés, nemzetközi piacismeret, prezentációs és pitching technikák, üzleti jog, és forrásteremtés.

Az online platform kialakítása már a pandémia előtt tervben volt, mert a projekt társ-finanszírozását az InNow Interreg Central Europe program, az EIT Urban Mobility, és az EIT InnoEnergy nyújtja, és a cél az volt, hogy egy regionális platformot alakítsunk ki. A Green Brother így jelenleg öt ország: Lengyelország, Horvátország, Szlovénia, Szlovákia és Magyarország innovátorai számára nyújt szolgáltatásokat, de más országokból is várjuk a jelentkezéseket.

 

– Melyek a jelenlegi program, a Green Brother Accelator fő stratégiai céljai?
– A Green Brother üzletfejlesztő és oktatóközpont a fenntartható jövőért dolgozó, innovatív vállalkozások segítésére jött létre. A Green Brother Accelerator legfőbb küldetése a nemzetközi piacokra és a külföldi befektetések elnyerésére felkészíteni az innovatív vállalkozásokat. A programba jelentkező korai fázisú vállalkozások számára digitális képzést biztosítunk.

A képzést sikeresen elvégző vagy fejlettebb (pl. kidolgozott üzleti modellel rendelkező vagy már hazai piacon lévő) állapotban jelentkező vállalkozások számára testreszabott üzleti környezetet nyújtunk, melyben (1) nagyvállalati együttműködések segítenek a kompetenciák gyorsabb megszerzésében, (2) mentorálás és szakmai konzultációk sora hivatott a szervezeti és egyéni képességeket fejleszteni, és (3) befektetői tőke érhető el a feladatok olajozott végrehajtása érdekében. Olyan iparágról beszélünk, ahol a piaci előrelépés igencsak költséges tud lenni, ezért rendkívüli jelentősége van annak, hogy a gondosan kiválasztott partnerek vállalati infrastruktúrákat, értékesítési csatornákat és adatbázisokat is elérhetővé tesznek a számukra, felgyorsítva ezzel a fejlődésüket. Az üzleti gyorsító programunkra május 31-ig jelentkezhetnek a tiszta technológiákat képviselő startupok, KKV-k és egyetemi / kutatóintézeti projektek. Jelentkezni a https://greenbrother.hu/registration oldalon lehet.

– Milyen üzleti lehetőséget jelent mindez erre (és akár más program(ok)ra) jelentkező startupoknak?
– A Green Brother közvetítő szerepet vállal a startupok és potenciális üzleti partnereik, a vezető nagyvállalatok között; valamint segít eligazodni a nemzetközi finanszírozási források és pályázatok világában a sikeres forrásszerzés érdekében. A célunk, hogy személyre szabott megoldásokat kínáljunk az érdekelt feleknek. Célcsoportunk minden olyan fejlődő innovatív vállalkozás, amelyek a piacralépés előtti állapot és a 2 mEUR árbevétel közti szakaszon helyezkednek el.

– Milyen projekteket keresnek általában, illetve milyen az ideális jelölt?
– A Green Brother Accelerator kiemelt célterületei az akkumulátoripar, a hidrogénipar, a városi közlekedés, valamint az energiahatékonyság. Nem csupán új termékeket keresünk, de érdeklődünk minden rész-technológia iránt is. Minden olyan innováció érdekel, ami illeszkedik az iparági célterületekhez, és üzleti hasznot nyújt egy jól meghatározható ügyfélcsoportnak.

– Tulajdonrészt kérnek a projekteknél? Mi az elköteleződés lényege, mit kell vállalnia a startupnak?
– Legfontosabb vállalás, hogy a vállalkozó vegye komolyan a fejlesztési programot. Gyakori tapasztalat, hogy annak ellenére, hogy mi tudnánk gyorsabban haladni, a vállalkozó szervezeti folyamatai, tudás és kompetenciabővülése lassabban halad. Aki túljut a digitális oktatási szakaszon, annak több, mint ajánlott részletesen tanulmányozni és megérteni az EIT InnoEnergy és az EIT Urban Mobility eltérő befektetési követelményeit, melyről részletes tájékoztatást nyújtunk ezt a pontot elérő vállalkozóknak. Az EIT InnoEnergy és az EIT Urban Mobility befektetések és források tekintetében a szolgáltatásunk díjmentes. Minden más, a vállalkozóknak nyújtott üzleti előnyökben (új befektetés, partnerség eredményezte árbevétel stb.) méltányos arányban kívánunk részesedni.

– Milyen további előnyei vannak a programoknak a nyertesek számára? Kikkel találkozhatnak a programban résztvevők?
– A program előadói és modultémáinak kidolgozói között számos ismert és elismert szakember található. Többek között a ’nemzetközi stratégiák és üzleti növekedés’ témára Várdy Zoltán vállalkozásfejlesztési mentort, a ’The Launch Code’ megalkotóját kértük fel, aki 30 éves nemzetközi tapasztalattal a háta mögött B2B tech startupoknak segít a nemzetközi növekedésben.

Zoltán egyedülálló rálátással rendelkezik a nemzetközi üzleti életre, melyet nagyvállalati vezetőként, vállalkozóként és befektetőként szerzett New Yorkban, Budapesten, Londonban és Los Angelesben. Előadásaiban többek között arról fog beszélni, hogy egy startup mire figyeljen már a kezdetektől fogva, hogy globális szinten is terjeszkedni tudjon, valamint hogy mik azok a kritériumok, amik ahhoz kellenek, hogy egy cég nemzetközi vizeken is megállja a helyét – legyen szó akár Európáról vagy Amerikáról.

További hasznos írások a Green Brother blogján.

https://greenbrother.blog.hu/

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .