Lean rendezvénnyel debütált a BudapestBoost

Új startup közösség formálódik , BudapestBoost néven. Egy lean startup nemzetközi program kaliforniai közvetítésével indítottak, amely fő támogatója a ShiwaForce volt. 

Az első rendezvényüket a hét elején a thehub.hu-ban tartották.  A kb. 100 fős esemény apropója a San Francisco-i “The Lean Startup Conf” élő-közvetítése volt, ahol többek között olyan neves entrepreneur és startup szakemberek előadásait követhették figyelemmel a jelenlévők, mint Eric Ries, Drew Houston vagy Marc Andreessen. A szílicum-völgyi konferencia élő-közvetítési jogát, a világ 145 országa mellett Magyarország is megszerezte: Budapest mellett Szegeden is élőben követték a nemzetközi konferencia előadásait.

A BudapestBoost egy friss közösség a budapesti startup világban, amit különböző szakmai háttérrel és tapasztalattal rendelkező szakemberek hoztak létre azzal a céllal, hogy önkéntes munkára alapozva új kapukat nyissanak meg a startup ökoszisztéma kollektív építésére. A BudapestBoost közösség egyik ötletgazdája, Biás Csongor szerint “a web nyitottságának köszönhetően a sikeres startupok elindítását segítő módszertanok, valamint a tudás globálisan elérhető, de az ökoszisztéma mindig lokális marad. Hiszünk abban, hogy az ökoszisztéma építésében az első lépés, hogy lebontsuk a globális gondolkodás előtt álló falakat. Szeretnénk nemzetközi konferenciákat, workshopokat idecsalni, illetve olyan rendezvényeket szervezni, amelyek a Budapesten élő külföldieknek is vonzó lehet.” Fontos lesz, hogy új embereket is meg tudjanak szólítani a rendkívül pezsgő is sokszínű budapesti startup életben, mert már sokszor egy nap is több esemény közül kell válogatniuk az érdeklődőknek.

A rendezvény létrejötte és sikeres megvalósulása már önmagában tükrözi a BudapestBoost közösség erejét, amely mögött bátor víziók és hatalmas tettvágy rejlik. A San Francisco-i “The Lean Startup Conf” konferencia közvetítését alig két hét alatt szervezték meg, amelyhez a szegedi startup közösség is csatlakozott a Boost mozgalom keretei között.

A szílicum-völgyi rendezvény tematikája a lean startup szemlélet köré épült, amit Eric Ries indított útjára nagy sikerű könyvével. A lean startup filozófiát – amely a japán eredetű lean manufaktúrából, az agilis módszertanokból és a “customer development” (Steve Blank) szemléletből egyaránt táplálkozik – sokan a vállalkozásindítás új tudományaként emlegetik. Alapja, hogy a lehető legkisebb energiabefektetésből a lehető legtöbb értéket teremtsünk, az erőforrások tudatosabb felhasználásával és a pazarlás teljes kiküszöbölésével. A módszertan mozgatórugója a “Build-Measure-Learn” ciklikus folyamat, valamint, hogy a stratégiai irányokat inkább feltételezésekként kezeli, amelyeket csakis a felhasználói visszajelzések és a tesztek igazolhatnak.

“A szervezést teljesen ad-hoc jelleggel kezdtük el, nem voltak lefektetett szerepek, mindenki önkéntesen vállalt magára különböző feladatokat és tett annyit az ügyhöz szabadidejében, amennyit tudott. A BudapestBoost-hoz nem csak magánszemélyek, hanem szervezetek is csatlakoztak, és támogatták különböző erőforrásokkal. A thehub.hu biztosította a helyszínt és segített a szervezésben, a Shiwaforce.com pedig felajánlotta munkaidőm nagy részét és szponzorálta a catering költségeket. A rendezvény létrejöttében nagy szerepet vállalt a GF Social Media és Südy István. Az Odea babzsákokkal, a Kürt Akadémia pedig projektorokkal járult hozzá a rendezvényhez. A sort sokáig lehetne folytatni. Ám a legfontosabb, hogy relatív kis mértékű egyéni erőbefektetéssel előre mutató dolgokat lehet létrehozni, ha az értékek és a cél közös. A BudapestBoost-tal célunk, hogy megszilárdítsuk a kollaboratív értékteremtés fogalmát és minél több szereplőt bevonva globálisan bevált eszméket terjesztő megmozdulásokat szervezzünk, amelyek tovább erősítik és építik a startup ökoszisztémát.” – mondta Biás Csongor, a BudapestBoost egyik ötletgazdája és a Shiwaforce.com Zrt. marketing munkatársa.

A ShiwaForce informatikai szolgáltatás szolgáltató és fejlesztő cég, amely ügyfelei között megtalálható többek között az OTP Bank, a Magyar Telekom, vagy a Magyar Posta és a Strabag.

Korábban a Startup Underground (SUU) márciusi konferenciáján a Karma Platform nevű startup fejlesztésükkel léptek fel, amelyre Kovach Anton, a ShiwaForce és Active Vision ügyvezetője elmondta, hogy csaknem 50 millió forintot költöttek.

Szürke zakóban középen Turcsán Tamás (Shy), az Insiderblog közösségi GURU-ja

„A Shiwaforce.com tehát már korábban is foglalkozott a startup világgal. Azért döntöttek a friss közösség támogatása mellett, mert elkötelezettek a lean és az agilis módszertanok mellett. Ezek számukra is sikert és lojális ügyfélkört eredményeztek.”

Kapcsolódó posztok:

One thought on “Lean rendezvénnyel debütált a BudapestBoost

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.