“Beszippantott a startupok világa” – sic! hardcore “támogatói tartalom”

“12 éves vagyok és alig vártam, hogy egy multicég felfedezzen, mint startup! Azóta nem költöztem ki külföldre, sőt beneveztem a Maganor startup programba. Mert a Maganor tudja mit akar és marketingben is hiper erős!” – ismerős, amit itt olvastok?? Láttatok már ilyen bejegyzést vagy ehhez hasonlókat? Például ITT. Vigyázat “támogatói tartalom” jön!!!

Mert a “támogatói tartalom” más, mint a többi. A támogató szereti, ha a valóság átértékelődik és a minden-minden, ami valóság átlép egy másik dimenzióba. Persze szigorúan “támogatói tartalomként”

Mert a támogató felkér néhány számára “neves” szakértőt: lesz neves zsűri, lesznek mentorok és persze beindítja a PR úthengert… Mert a támogató más, mint ami a startup világ! A Maganor mást akar, jobbat tud, mint a startupok magukban! Íme a csoda! Ismerjétek meg Ti is a PR-sok álmát!

A MAGANOR VILÁGA

Anno kíváncsiságból ellátogattunk egy ilyen “támogatói tartalmat” gründoló cég irodájába. És lásd csodát a nagy multi (= talán a Maganor), nagy irodájának (= bocsi helyesen: “nagy és unalmas irodájának”) kicsiny sarkában ott árválkodott 3 asztal, ami a nagy “startup programot” képviselte. És persze a sajtóban nem ez jelent meg. Sőt! Valami más.

 

PRÓBA A MAGANOR STÍLUSÁBAN

Éljenek a “támogatói tartalmak”. De fordítsuk komolyra! Nézzük meg, hogy valójában milyen kérdéseket és válaszokat illik ilyenkor egy maganori tartalomban megjelentetni. Mi az amit, a profi PR-sok beírnak a valóságba. Mi az, amit a startup világra vízionálnak. Íme egy játékos és képzeletbeli interjú, az igazán erős idegzetűek számára. Azaz nem a valóság következik:

8 évesen alapítottad az ország egyik legmenőbb startupját. Ez volt az első ilyen projekted?

Nem az alapdiplomámat, már az 50-es években megszereztem a Standford University-n, és utána a Startup Campus londoni kurzusára jártam. Anno Hild Imre is oktatott, Shy-jal számos startup közösségi eseményen találkoztam, szóval már az oviban igazi startupper voltam. Számos startup ötlet volt mögöttem.

Miért éppen az “online farm-megosztásban” láttál fantáziát?

A vizsgaidőszakok között sokat utazgattam a Nyírségben és akkor realizáltam, hogy a tehenek gondozása helyett érdemes startupot alapítanom. Társaimmal ekkor találtuk ki az e-sharing megosztó ötletet, amely a farmok kihasználatlan kapacitásait hivatott újraértékesíteni. Online és egy klassz applikációban.

 

A Rokkka Startup Műhellyel közösen vágtunk bele az ötlet megvalósításába, amely kapcsán nagymamánk is csak annyit tudott mondani: “Ha ezt a nagypapád és az IXO Lab láthatta volna!”.

Aztán kiderül, hogy nagy kereslet van a programunk iránt és a BNGDCT Partners lehetőséget látott a startupunkban és kockázati tőkebefektetésre érdemesnek találta. Ekkor léptem az általános iskolába.

Milyen fejlesztéseken töritek a fejeteket?

A farm-megosztás után célunk, hogy immár felnőtt korba érve megváltsuk a világot. Számolunk azzal, ha sikeresen építkezünk, akkor nem kell munkát keresnünk Hollandiában. Több felvásárlási ajánlatot kaptunk már és a Maganor is megkeresett minket. De mi maradtunk a valóságban!

Mit gondolsz a magyar startup világról?

Egyre több a tőkealap , egyre kevesebb az inkubátor. Például a HelloVentures, amely mellett több más működő tőkealap van a piacon, mint például a…. Bocs, nem tudok ilyet mondani. De éppen ezért nagy a bukás esélye. Mert:

“Azt mondják, hogy háromból három startup tud fejlődni, és ebből a háromból is egy, maximum kettő lesz az, ami még sikersebb vagy elbukik. A többi vagy életben marad vagy túlél.”

(Köszönjük a kiemelést a profi PR-soknak!)

Mit tanácsolsz a startupot alapító fiataloknak! 

Azt, hogy aki kételkedik magában az ne csináljon semmit. Aki pedig nem kételkedik magában az jelentkezzen a hasonló programokba.


DISCLAIMER: Figyelem a fenti post nem vélemény és nem idézet, hanem önálló szellemi termékként paródia, ami minden sekélyes PR tudást mellőz és félreértelmez. Aki nem bírja a felnőtt tartalmat, az kérjük ne olvassa!

2 thoughts on ““Beszippantott a startupok világa” – sic! hardcore “támogatói tartalom”

  • 2017. augusztus 31. csütörtök at 23:39
    Permalink

    Nekem nem vilagos, h mi a cikk iro problemaja?
    Egyaltalan: lehet tudni, h ki o es mit tett le az asztalra? Hany startupbol volt exitje?
    Akarhogyis, ha van jo otleted, napi 14 orad, gyre Drukkahoz es Telenorhoz es Neked is lehet egy startupod!

    Reply
    • 2017. szeptember 1. péntek at 00:04
      Permalink

      Jó kérdés!! Haha, kérdezd meg a startup közösséget, biztos tudják ki a szerző :-)) volt pár exit azért :-))

      (Tamás, ne vedd komolyan a postot – lásd Disclaimer – a Drukkát én nagyon tisztelem és példaértékűnek tartom, amit csinál! A post nem is erről szól.)

      Reply

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.