Blogzine

Kínai áron luxusminőséget kínál a közösségi vásárlás platformja

A kínai webáruházak tavaly óta brutális mértékben tarolják le a hazai piacot, a prémium minőséget kínáló márkák és üzletek egyre nehezebben tudják felvenni a harcot a mesterségesen tartott alacsony árakkal szemben.

Már a GVH, sőt, az Európai Bizottság számára is feltűnt a probléma, a megoldást viszont nem ők, hanem a hazai fejlesztésű új közösségi platform, az Allyos hozhatja el. Egy valódi Sony PlayStation 5, iPhone 15 Pro Max vagy épp Tesla elektromos autó a Temus utánzatok áraihoz képest is olcsóbban lehet bárkié, hála a közösségi finanszírozás alapú vásárlásnak.

„Legyünk bátran őszinték, ha becsukjuk a szemünket és vágyaink autóját kell megneveznünk, minden bizonnyal Porschét vagy Ferrarit fogunk mondani, nem pedig Changant vagy Xpenget. Mostanra büszkén kijelenthetjük, hogy a világ első és egyetlen közösségi vásárlási platformja, az Allyos – SocialStore elérhetővé teszi a prémium szegmenst és a luxust. Gyakorlatilag havonta 3600 forinttal már az elitklub tagja lehetsz, nálad a lehetőség, hogy emeld a státuszod. Mindezt úgy, hogy a kedvenc márkáid válnak elérhetővé és ők is olyan árakon értékesíthetnek, amivel elégedettek lehetnek.” – ezzel a meghökkentő felütéssel mutatja be az Allyos – SocialStore közösségi platformot annak alapítója, a magyar származású milliárdos üzletember és korai kripto-befektető, Joe Bitter.

A számok alá is támasztják a szavait, hiszen a SocialStore rendszeres használatával átlagosan 76%-kal jobb vásárlási eredményt tudnak elérni a tagok. 100 ezer forint elköltésével Xiaomi e-roller, PlayStation 5 konzol, Tefal airfryer, Douglas parfümutalvány és Apple Watch 9 is megvehető volt például, ami csak egy a kiragadott sikeres vásárlók történetei közül. Vannak, akik egy év alatt 1,3 millió forintot költve 3,4 millió forint összértékű prémium terméket vittek haza. Ha viszonyítási pontnak vesszük azt, hogy ugyanebből az összegből mi minden fér bele például egy kínai webshopról rendelt csomagba, és hogy azok mennyire tartós vagy egyáltalán használható dolgok, még szembeötlőbb az a fajta megtévesztés és pszichés manipuláció, amivel a kínai webshopok veszik rá vásárlók tömegeit a felesleges kacatok kosárba tételére. Az ilyen káros gyakorlatok már a GVH-nak is szemet szúrtak, sőt, a rohamos növekedésük miatt már uniós szinten is szigorúbb szabályozás alá kerülnek ezek az áruházak.

Kínai áron luxusminőséget kínál a közösségi vásárlás platformja, forrás: Allyos SocialStore

A közösségi vásárlás hozhat megoldást a kínai dömpinggel szemben

Joe Bitter úgy látja, a kevésbé tehetőseket megcélzó kínai dömping megöli a versenytársakat, a valódi luxust kínáló cégek pedig egyre eszementebb összegeket kérnek termékeikért, akik viszont a keletkező profit-árrést többnyire nem bérfejlesztésre vagy klímasemlegességre fordítják. A probléma szerinte arra a tévhitre vezethető vissza, miszerint az internet mindenki számára elérhetővé tette a világ összes termékét, holott az csak hozzáférést biztosított, az anyagi és egzisztenciális különbségeket nem törölte el. Végső soron így csak még jobban kiéleződtek az ellentétek. Emiatt is lehetnek olyan sikeresek az elképesztően olcsó árakkal csábító kínai webáruházak.

Amellett, hogy számos vásárlói beszámoló érkezett rosszul kézbesített vagy a már a kicsomagolás pillanatában is használhatatlan árucikkekről, egyéb aggályok is felmerülnek a kínai webshopok kapcsán. A műanyaghulladék tömeges Európába történő beáramlásának és a környezet durva szennyezésének lehetőségén túl például a gyerekmunkára, a megtévesztés és az adatlopás bűncselekményeire is több bizonyítékot találtak már. Leginkább mégis a hazai vállalkozások és webáruházak sínylik meg a dolgot és persze az a sokezer alkalmazott, aki emiatt elveszíti az állását. Az európai e-kereskedelmi világában már most 25%-os veszteséget okoztak az agresszívan terjeszkedő kínai webshopok.
Az Allyos alapítója, aki régóta foglalkozik ezzel a problémával, az ideális megoldást keresve a közösségi finanszírozás alapjait hívta segítségül. Az ingyenesen használható SocialStore közösségi platformon a legismertebb világmárkák tudják akár a legdrágább luxuscikkeiket hasonló módon elérhetővé tenni, melyeket a magas áruk miatt senki sem vehet meg egyedül, csakis közösen, közösségi finanszírozás keretein belül. Mindenki tetszőleges összeggel vesz részt, az árat maga dönti el. Ennek az új, eladókat és vásárlókat közös platformra terelő vásárlási megoldásnak a neve lett a Közösségi Vásárlás, amiben a közösségi finanszírozástól eltérő módon mindenki csakis levásárolható kedvezménnyel vehet részt.

Az árverseny erősödő csapdájából kínál menekülőutat az új közösségi platform

A vásárlók számára mindez izgalmas, sosem látott lehetőséget teremt a valódi luxushoz való hozzáférésre, de a SocialStore ugyanígy kiemelten fontos partnere a kínai áruházak által példa nélküli árversenybe sodort üzletláncoknak és értékesítőknek is. Az e-commerce képviselői különösen nehéz helyzetbe kerültek a kínai dömping miatt, a piaci helyzetük egészen tarthatatlanná kezd válni. Szilágyi Gábor, a MediaMarkt főnöke nemrég a Forbesnak nyilatkozott arról, milyen hatásai vannak a hazai piacra az egyik legnagyobb kínai webáruház terjeszkedésének, elmondása szerint országos szinten már közel tíz százalékos piacrészt sikerült szereznie, ami nem kecsegtet túl pozitív jövővel.

Joe Bittert szerint közel 20 évnyi e-commerce tapasztalat alaposan megtanította rá, hogy az árverseny senkinek sem jó, hiszen azzal nemcsak a szolgáltatás folyamata és minősége szenved károkat hosszú távon, de az alkalmazottak megélhetése is veszélybe kerül miatta. Joe szerint a vállakozások számára így szintén az e-kereskedelem megreformálása, innoválása lehet az egyetlen kiút. Részben a hazai és európai kereskedők és gyártók miatt is jött létre a SocialStore platform, ami által kiszakadhatnak az árversenyből és korábban elérhetetlen piaci szegmenseket célozva a legmagasabb profit mellett értékesíthetnek. Az alapító kezdettől fogva a Steve Jobs-féle megközelítést helyezte előtérbe, miszerint az ügyfeleknek többet, mást, exkluzív értéket, a tömegből való kitűnés lehetőségét kínáló extrát kell nyújtani, hogy ne szimplán a vételár alacsony számai alapján döntsenek. Az Allyos pontosan ezt valósítja meg.

Megosztás