Webit konferencia lesz Szófiában
Jövő héten nem kevesebb, mint 5000 látogatót várnak mintegy 40 országból Szófiába, az október 26-27. közötti Webit 2011 mega-konferenciára. Az esemény a hazai Internet Hungary és Média Hungary események még nagyobbra nőtt változata.Az esemény világviszonylatban az IT-iparág, illetve a digitális marketing rangos seregszemléje, különösen fontos projekt a több mint 450 millió fős kelet-európai piacra nézve. A program szerint 8 (!) párhuzamosan zajló konferenciának, kiállításnak ad helyet a bolgár főváros Inter Expo Center nevű központja.
Az alábbi tematikák köré szerveződnek események, amint az a Webit 2011 angol weboldalán is jól követhető.
* Nagyszínpad: Marketing
* Fejelsztők: DevCamp Seminar
* Kezdő cégek: StartUp Village
* Kreatív agyak: The Creative Lounge
* Játékváros: GamesVille
* Online marketing a legjobbaknak: Masterclasses
* Technológiák és szolgáltatók bemutatkozása: Free seminars
* Kiállítások: Expo
A nívós előadókból álló szakmai programokat díjátadó ünnepségek, közösségi rendezvények, illetve partyk színesítik majd.
A kongresszuson olyan kaliberű nemzetközi cégek vesznek részt közreműködői, kiállítói, illetve szponzori minőségben, mint a Microsoft, a Google, a PayPal, vagy az orosz Yandex.
Az alábbi képen mindenki szembesülhet a konferencia impozáns szereplői és támogatói körével.

Bárcsak egyszer nálunk is sikerülne összehozni egy ekkora eseményt!
Ízelítőül néhány a több párhuzamos konferencia témái közül:
* Az interaktív és a digitális marketing trendjei, lehetőségei, és kihívásai Európában.
* Az online hirdetési piac Közép-Kelet Európában.
* Hol tart a technológia és miként lehetnek sikeresek a cégek a közösségi oldalakon?
* Mennyit ér az e-kereskedelemnek egy rajongó?
A közösségi portálok napirenden lesznek abból a szempontból is, hogy a maárkát éspítő, illetve kereskedő-szolgáltató cégek hogyan tudják legjobban kihasználni ezek adottságait.
Online és offline témában előkerülnek az alternatív fizetési módok, a mobil marketing és a fogyasztó magatartás, illetve a fogyasztói trendek összefüggései is
A moderátorok, a levezető elnökök és a hozzászólók is a Facebook, a Microsoft, a fent látható világcégek kollégái közül kerülnek ki. E mellett nem kevesen lesznek jelen a pódiumon a kelet-közép-európai IT-vállalatok menedzsmentjéből és azok szakértői közül.
Nekünk a legérdekesebb az említett Startup Falu.
Az itt ismertetendő esettanulmányok arra okítják a borús hangulatú, panaszkodni szerető kelet-európai népeket, hogy hogyan helyezzék középpontba a sikert. Az előadások és kerekasztalok a startup lét minden fontos állomását átfogják.
A kezdeti lépésektől – finanszírozási lehetőségek, kockázati tőke, terjeszkedés a hazai piacokon – egészen addig, hogy miként lehet eljutni a globális cég rangjáig.
A Startup Falu programigazgatója Andy Chan, a videó-hirdetésekkel foglalkozó Prewiew Networks vezérigazgatója lesz.
Az online markatinggel foglalkozó „mesterkurzust” Gillian Muessig a világ egyik legnépszerűbb szolgáltató-kereső és szovtver-marketing vállalat, a SEOmoz elnöke és társalapítója irányítja.
A jelentkezők itt megtudhatják, hogy miért a vállalati közösség egy sikeres cég sarokköve, hogyan lehet kialakítani azt, karban tartani, illetve kommunikálni vele.
A tananyag alapvetően a SEOmoz sztorijára épül – az alapítástól kezdve, esettanulmányokkal mutatja be, hogy miként lehet a világ egyik kiemelkedő hirdetés-elhelyezőjévé válni.
A DevCamp Műhely keretében a régió vállalkozó ingyenesen megismerkedhetnek a világ vezető operációs technikáival és taktikáikkal, feladatuk az lesz, hogy megfeleljenek ezen szaktudás követelményeinek.
A Gamesville rendezvényprogram és vásár a legelső alkalommal hozza össze Kelet-Európa online szórakoztató, valamint szerencsejáték ökoszisztémáját.
VIVA BULGÁRIA.
A rendezvénynek helyszínt adó Bulgáriáról érdemes tudni, hogy csak az utóbbi években került fel a virtuális világ térképére. A Wikipedia szerint 2007-ben, az európai uniós csatlakozás évében a lakosság 70 %-a még soha nem használt Internetet, mintegy negyedük ezt a szót sem ismerte.