Cél a globális piac

A Nemzetgazdasági Minisztériummal folytatott szakmai műhelymunka eredményeként a Nokia Siemens Networks globális piacra jutási lehetőséget biztosít két hazai cég a Starschema Kft. és a Processorg Software 82 Kft. számára.

 

Az együttműködés jelentőségét az adja, hogy a magyar vállalatok a multinacionális nagyvállalaton keresztül nem csupán konkrét munkalehetőséghez jutnak, hanem a nemzetközi piacra is kiléphetnek. A cégek az úgynevezett Customer Experience Management* (magyarul ügyfélélmény-menedzsment), azaz a felhasználói tapasztalatokon alapuló új mobiltelefonos szolgáltatások és alkalmazások kifejlesztésében fognak együttműködni az elkövetkező három évben.

 

 

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) és a Nokia által a munkahelyteremtés elősegítése érdekében létrehozott munkacsoportnak köszönhetően az egyedi szoftverfejlesztésben élenjáró Starschema Kft. és Processorg Software 82 Kft. a kutatás-fejlesztés (K+F), azon belül is az úgynevezett Business Intelligence** területén kezdte meg együttműködését a Nokia Siemens Networks Kft-vel.

 

 

 

A megállapodás legfontosabb, és egyszersmind újszerű eleme, hogy új partnereit a Nokia Siemens Networks nemcsak hazai, hanem globális projektjeibe is be kívánja vonni, azaz a világ mintegy 150 országában válik ismertté e két magyarországi KKV neve. A magyar vállalatok tehát egy globális nagyvállalat globális piacára fognak dolgozni, lehetőséget nyerve a nemzetközi piacra való kijutásra.

 

 

 

„A megállapodás három évre szól, folyamatos szakmai kihívást és munkalehetőséget teremtve több tucat fejlesztőmérnök számára.” – mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks Kft. ügyvezető igazgatója. „A távközlési szolgáltatók ma két komoly kihívással is szembesülnek: az egyre gyorsabban bővülő hálózati forgalom napjaink hálózatainak hatékonyságkorlátait feszegeti, miközben az ügyfelek egyre magasabb szolgáltatási szintet várnak el. Cégünk együttműködik a szolgáltatókkal, hogy megfelelhessenek ezeknek a kihívásoknak.”

 

 

 

Ésik Róbert hangsúlyozta, hogy a Nokia Siemens Networks előrejelzése szerint 2020-ra az okostelefonok egyre növekvő népszerűsége miatt a felhasználók mindennap átlagosan 1 GB adatforgalmat bonyolítanak majd. „A mostani átlagosan 15 MB-os adatforgalomhoz képest ez olyan mértékű növekedés, amely teljesen átértelmezi a felhasználói igényeket, ehhez az egész iparágnak alkalmazkodnia és fejlesztenie kell” – tette hozzá.

 

 

 

A most induló projektek elsődleges célja a végfelhasználói tapasztalatok elemzése, értékelése, amely az úgynevezett Business Intelligence alkalmazások segítségével végzett kutatásokon alapszik. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók mobileszközökkel kapcsolatos fogyasztási szokásait szakértők segítségével értelmezik, és a felmerült igények kielégítése érdekében a meglévő alkalmazásokat fejlesztik, illetve új, egyedi szoftveres funkciókat hoznak létre.

 

 

 

A projekteken dolgozó mérnökök első lépésben úgynevezett „train-the-trainer” megoldással csatlakoznak a magyarországi fejlesztő csapat munkájához, majd ezt követően vehetnek részt önállóan a komplex, globális szintű projektek megvalósításában.

 

 

 

Mi az a Nokia Siemens Networks?

 

A Nokia Siemens Networks a mobil-szélessáv világszintű szakértője. A legelső GSM-hívástól kezdve az első LTE-hívásig folyamatosan élen járnak a mobiltechnológia egymást követő generációiban. Globális szakértőik találják fel azokat az új lehetőségeket, amelyekre az ügyfeleknek szükségük van. Ők kínálják a világ legfejlettebb mobilhálózatait és háttér szolgáltatásait.

Központjuk Finnországban, Espoo városában található, míg egyéb telephelyeik a világ 150 országában vannak. 2011-ben 14 milliárd euró fölötti nettó árbevételt értek el.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..