Az InvestLife 18 milliót tett a Mixgarba

Indulhat a buli! A startup körökben jól ismert Huszár Gerzson projektje, a Mixgar befektetőre talált. A közösségi zenegép nyáron több helyszínen is bemutatkozik.

A DigitalNatives technológiai inkubátorában született Mixgar lehet a következő magyar üzleti sikersztori. Az önmagát social jukeboxként, azaz közösségi zenegépként definiáló online alkalmazáson fiatal magyar fejlesztők kezdtek dolgozni egy évvel ezelőtt. A világ több pontján különböző technológiai fórumokon megjelent innovatív projekt iránt már régóta nagy az érdeklődés, de idén az InvestLifeZrt. által kezelt Phoenix Investment magánbefektetői csoport 18 millió forintos tőkebevonásra szánta el magát.

 

Az aláírás után: (jobbról balra) Bence Makai (CEO, Phoenix Investment PLC), Dr. Ferenc Boródi (CEO, InvestLife PLC), Sándor Somos (MD, Digital Natives), Gerzson Huszár (CEO, Mixgar)

A többségi tulajdon továbbra is a Digital Natives-nél maradt, de június 1-től a Mixgar mint önálló vállalat működik tovább. Magánbefektető továbbra is a Mixgar vezetője, a CEO pozíciót betöltő Huszár Gerzson.  A Mixgar idén nyáron 4 nagy fesztiválon, az EFOTT, Hegyalja, Campus és SZIN fesztiválokon, játszik a PEPSI videó diszkójában.

 ***

Amikor még csak tárgyaltak a feltételekről.

A Mixgar online zenei alkalmazásnak kétféle használati módja van: professzionális és házibuli.

Az előbbivel kocsmákat, éttermeket,  boltokat  céloz. Minden okostelefonnal rendelkező vendég számára láthatóvá válik a lejátszási lista, amint készülékével a helyszínen található QR-kód segítségével becsekkol a mixgar.com-ra.

A vendégek az online alkalmazás segítségével befolyásolni tudják, hogy melyik zeneszám kerüljön előbb lejátszásra és melyik szoruljon háttérbe a listán. A zeneszámok mellett található Facebook gomb segítségével pedig publikálhatják, hogy hol partiznak éppen és melyik számra, ami segíti a helyszínek megjelenését a közösségi hálón. Vendéglátóhelyeken, boltokban a Mixgar DJ-k segítségével állítja össze a helyszín profiljához, stílusához legjobban illő, minőségi szempontból ellenőrzött  zenei csomagot. A helyszínek havidíjat fizetnek vagy nagy márkák szponzorációjaként kapják meg a szolgáltatást.

A házibuli alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók kedvencei is a lejátszási listába kerüljenek, ezzel teljesen demokratizálva a zeneválasztást a Facebookon, Last.fm-en megadott és a Mixgaron definiálható kedvencek segítségével. A házibuli verzió jelenleg is ingyenesen használható és bárki által kipróbálható a mixgar.com oldalon. A buliba érkező vendégek ebben az esetben is okostelefonjaik segítségével vehetnek részt a kollektív mixelésben.

Sem a professzionális sem a házibuli verzióhoz nincs szükség különleges hardverre: egy PC-n, interneten és a résztvevők telefonján kívül nem kell más a party beindulásához

 

Huszár Gerzson (ex Log Me In), a Mixgar Kft, CEO-ja.

A tulajdonosokkal együtt nagyon konkrét üzleti célokat tűztünk ki magunk elé az elkövetkező 6 hónapra. A tőke infúziót fejlesztésre és a kereskedelmi és marketing céljaink megvalósítására fogjuk fordítani” – mondta Huszár Gerzson, aki az elmúlt időszakban végigjárta a nemzetközi befektető-startup találkozókat: a new yorki Karios Global Summit 2012-tól, a liszaboni Tech Media Europe 2012-on, a berlini HackFwd Build 07-on, bécsi Startup Weeken át a prágai Mini Seedcampig, a kijevi IDCEE-n pedig elvitte a fődíjat.

Ezekre az eseményekre több száz startup vállalkozás közül választották ki a Mixgart a szervezők. Az IDCEE-n nyújtott nyertes pályázatukról még a szakma egyik legelismertebb lapja a TechCrunch is elismerően szólt.

Huszár neve ezelőtt is jól csengett technológiai-üzleti körökben mint a LogMeIn volt fejlesztési igazgatója, aki a kezdetektől kísérte el a vállalatot a Nasdaq-ra.

A LogMeIn ügyvezető igazgatója, Kovács Tamás szerint: „Izgatottan figyelem, hogy hogyan alakul a Mixgar jövője! Huszár Gerzsont ismerve benne van a pakliban, hogy újabb nemzetközi üzleti siker nőhet ki magyar technológiai-fejlesztői-befektetői háttérrel.”

 

A legnagyobb eddigi magyar sikertörténet természetesen a Prezi.com, amely tavaly 3 milliárd forintos tőkebefektetést kapott az Accel Partners-től, amely többek között a Facebook és a Dropbox egyik korai tulajdonosa.

Pécsi Juli, a Prezi Evangelistája sem kételkedik a Mixgarban rejlő lehetőségekben: „A Mixgar létjogosultságának bizonyítéka számomra az, hogy nem a médiából vagy közösségi oldalakról ismertem meg, hanem bulikon és szórakozóhelyeken találkoztam vele először, másodjára és századjára is.”

 

A Phoenix Investment Zrt. vezérigazgatója, Makai Bence így fogalmaz: “A Mixgar új színfoltot jelent a portfóliónkban. A Mixgar mögőtt álló fiatal, dinamikus csapat és a mi befektetői tapasztalatunk jó kombinációnak ígérkezik.”

 

Aki buliban szeretné tesztelni a Mixgart, az megteheti a PEPSI DJ Barban  Hegyalja (2012. július 18-22.), Campus (2012. július 25-29.) és SZIN (2012. augusztus 22-26.) fesztiválokon.

A koncertek előtt lounge zenét keverhet minden oda látogató, a koncertek után pedig a videó diszkó lejátszási listájába szólhatnak bele a fesztiválozók.

A budapestiek elsőként aGrundon és aSugar!-ban élhetik ki DJ affinitásukat. Az alkalmazás házibuli változata elérhető a Mixgar oldalán.

One thought on “Az InvestLife 18 milliót tett a Mixgarba

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..