Színházjegyet az utolsó pillanatban!

Nem csak az internetes jegyvásárlás terjed dinamikusan a magyar színházkedvelő közönség körében, hanem a jegyek utolsó pillanatban – spontán és kedvezményes áron – való beszerzése is. Derül ki a Ma este Színház nevű startup cég felméréséből.

Becslések szerint az online értékesített jegyek körülbelül 6 százalékát tavaly már az előadás napján vásárolták meg. A legtöbben aznap reggel és délelőtt, de vannak, akik csupán az előadás előtt pár órával döntenek – derül ki a „last minute” színházjegyek értékesítésével idehaza egyedüliként foglalkozó Ma este Színház! friss online felméréséből.

Tavaly csaknem 30 ezer színházjegyet vásároltak az utolsó pillanatban a Ma este Színház! weboldalán (www.maesteszinhaz.hu) a budapesti és a vidéki színházkedvelők, ami azt jelenti, hogy az interneten eladott összes színházjegy már mintegy 6 százaléka last minute akcióban kelt el 2012-ben.

maesteszinhaz_logo

„Az internetes kereskedelem dinamikus növekedésének hatására a kulturális javak vásárlási szokásai is átalakulóban vannak: az internetes színházjegy-vásárlások száma kétszámjegyű növekedést mutat évek óta, a helyhez és időhöz nem kötött online értékesítés ráadásul annak a lehetőségét is megteremtette, hogy akár a reggeli kávézás közben megvegyük az esti jegyünket, ha váratlanul színházba menni támad kedvünk” – mondja Limbacher Tivadar, a Ma este Színház! egyik alapítója.

A last minute jegyvásárlásra fogékony nézők 8 százaléka például délután, illetve az előadás előtt pár órával vásárolja meg az aznap estére szóló színházjegyet – derül ki a felmérésből. A többség ugyanakkor – a minél jobb hely elérése érdekében – nem halasztja ilyen sokáig a döntést: a vásárlók 35 százaléka reggel, 29 százalék pedig a délelőtt folyamán vásárol, sőt 11 százalék már közvetlenül éjfél után dönt, amikor az új jegyek elérhetővé válnak a honlapon, amelyről e-mailben ajánlót is kapnak a regisztrált felhasználók.

 

A last minute színházjegy-értékesítéssel – Magyarországon egyedüliként – foglalkozó Ma este Színház! 2011 végén indult, azóta gyorsan növekszik a népszerűsége mind a közönség, mind a színházak körében. „Működésünk első hónapjában, 2011 decemberében még csak 67 jegyet adtunk el, 2012 decemberében már csaknem 6400-at, vagyis csaknem százszor annyit, mint egy évvel korábban.  A regisztrált felhasználók körében végzett felmérés szerint a válaszadók fele legalább egyszer vásárolt már tőlünk színházjegyet, 19 százalék 2-3 alkalomnál tart, 11 százalékuk pedig még ennél is gyakoribb vásárló” – mondja Limbacher Tivadar.

A Ma este Színház! elsősorban a fiatalabb korosztályok körében népszerű, akik eddig viszonylag keveset vagy egyáltalán nem jártak színházba, mivel egyrészt nem akarják vagy nem tudják hetekre-hónapokra előre megtervezni esti programjukat, ami a hagyományos színházjegyvásárlás előfeltétele, viszont szívesen döntenek spontán – magyarázza Limbacher Tivadar. A Ma este Színház! weboldalán viszont az előadások kiválasztása egyszerű, minden egy helyen van: szereposztás, a darab leírása, illusztrációk, a színház címe és térkép, valamint az online jegyrendelés.

Limbacher-Tivadar
Limbacher Tivadar

„Az eddigi tapasztalatok szerint a hagyományos színházrajongó tábor – aktív internetező – rétegét sem hagyják hidegen az általunk kínált akciók, őket az eddiginél sűrűbb színházlátogatásra készteti a féláron vagy még nagyobb kedvezménnyel kínált jegyek elérhetősége” – teszi hozzá Limbacher Tivadar. Tavaly a weboldal vásárlói 1500 forintos átlagáron jutottak színházjegyekhez, ami már versenyképes ár a mozival és egyéb szórakozási lehetőségekkel szemben. A színházak is örömmel fogadják az új jegyértékesítési csatornát, mivel számukra a szolgáltatásban való részvétel költséggel nem jár, viszont könnyebben el tudják adni az üres helyeket és ki tudják szélesíteni a potenciális nézőtábort.

A startupról

A Ma este Színház!-at Limbacher Tivadar és Szabadkai Attila indította el 2011. december 9-én. Gyakorlatilag az összes budapesti színház részt vesz a kezdeményezésben: a honlap 54 partnere között ott van többek között a Nemzeti Színház, Vígszínház, Thália Színház, Operettszínház, Katona József Színház és a Belvárosi Színház is, ahogy számos alternatív színház, táncszínház is, vagy például a népszerű Dumaszínház. Így a színházi szezonban egy átlagos napon 18-20 színvonalas előadás közül válogathat a látogató.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..