Félmillió magyar Linkedin tag

A Linkedin a világ legnagyobb online üzleti, szakmai közössége és egyben a világ harmadik legnagyobb közösségi média platformjának 313 millió tagja van.

Magyarországi tagsága 2013 februárjában elérte a háromszázezres létszámot, ugyanakkor 2014. augusztus közepén elérte a félmilliós tagságot (forrás: Linkedin Ads). Bánki Tamás Linkedin szakértő szerint a magyarországi Linkedin tagság fejlődése töretlen.

A Linkedin [ejtsd: linkd’in] szakmai közösség, ahol különböző módokon tudunk megjelenni, kommunikálni, beszélgetni. A Személyes Profilunkon, a Céges Oldalunkon, a Csoportokban és a Hirdetési és Álláshirdetési felületeken is el tudjuk juttatni üzenetünket, tartalmunkat kapcsolati hálónkhoz, követőinkhez és hirdetéseinkkel azon is túl. Bár ez az öt felület külön-külön életet él a Linkedinen, mégis egységet alkot.

 

A Linkedint 2002-ben alapították az Egyesült Államokban, majd 2003-ban indították el. (Wikipédia) 2011. május 19-én vezették be a New York-i tőzsdére LNKD rövidítés alatt. A Yahoo! Finance adatai alapján 2013. február 25-én a Linkedin 156 dolláron állt, s azóta több, mint 60 dollárral erősödött. A Linkedin 2014 májusában érte el a négyszázmilliomodik tagját, a világ több mint 200 országában.

A Linkedin három fő bevételi forrása a munkaerő áramlás segítéséből (60%, forrás: press.linkedin.com), a hirdetési díjakból (20%) és a tagsági díjakból (20%) származik. Ugyanakkor a Linkedin tagság ingyenes, csatlakozni a Linkedin.com címen lehet.

A 300 milliós tagság részeként a magyar tagság 500 ezres közössége is részesülhet a Linkedin adta komoly üzleti lehetőségekből, amennyiben a Linkedint megfelelően használjuk. A Linkedin hazai tagsága 2011 őszén 150 ezer, 2013 februárjában volt a 300 ezer és 2014 augusztusában érte el az 500 000 tagot, azaz a tagság növekedésének üteme továbbra is igen erőteljes.

A Linkedinen 2013-ban 2 millió 850 ezer cég volt jelen, 2014 augusztusában pedig egy millióval több, 3,85 millió. Közülük 4140 van Magyarországon. A Linkedin 2 millió csoportja közül majd 980 magyar nyelvű. Magyarország legnagyobb Linkedin csoportja a Hungary Business Society (HBS) Magyar Üzleti Társaságnak több mint 6100 tagja van. A második legnagyobb csoport a Hungarian IT Professionals tagsága is több mint 5600 fő.

A Linkedin tekinthető többek között jól használható információs forrásnak (újságírók, bloggerek hivatkoznak rá), álláskereső és munkaerő találó felületnek valamint szakmai fórumnak. Egy tudatos felhasználó, aki felépíti és karbantartja énmárkáját (személyes márka) és céges brand-jét hosszútávon jobban tud érvényesülni a Linkedin felületén és a hagyományos üzleti életben is. A Linkedin magyar szakértője, Bánki Tamás ehhez nyújt hatékony támogatást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..