A Telekom is rákattant a sharing economy-ra

Airbnb, Uber, Blablacar és társai alapjaiban rengetik meg például a szállásadási és a közlekedési iparágakat. Ez egy 500 milliárd dolláros világpiac. Ez már az olyan nagy cégeknek is pálya, mint a Telekom.

A közösségi gazdaság olyan üzleti modellt takar, amely a források, eszközök megosztására épül, lehetővé téve a felhasználóknak, ügyfeleknek, hogy akkor használjanak valamit, amikor épp szükségük van rá, mindezt anélkül, hogy meg kelljen vásárolniuk. A Magyar Telekom is beszáll ebbe az ágazatba.

A szélessávú internetnek köszönhetően az akár azonnali igények találkozhatnak az aktuális kínálattal, ráadásul sokkal nagyobb tömegek számára, strukturált formában válnak elérhetővé a megosztást lehetővé tevő platformok. Ma már a GPS-funkciós okostelefonok segítségével pontosan láthatjuk, hol parkol a kölcsönzésre váró autó, a közösségi oldalaknak köszönhetően megnézhetjük előre, hogy kinek az otthonában töltünk pár napot, a fizetés és a számlázás pedig a közvetítő biztonságos felületén keresztül történik.

A közösségi gazdaság kibontakozásában fontos szerepet töltenek be az online szerveződő közösségek, amelyeket egymás iránt szolidáris, egymást segítő emberek hoztak létre, továbbá a tulajdonunkban lévő termékek jobb kihasználásának igénye, hiszen a meglévő javak hatékony kihasználása csökkenti a túltermelés veszélyét és ökológiai lábnyomunkat is (lásd képünkön az Airbnb szállásfoglaló oldalt, ami az egyik legtöbbet emlegetett példa).

  „A Deutsche Telekom szlogenje Life’s for sharing, nem véletlenül. Legyen az egy lakás, egy autó, egy kerékpár, vagy bármilyen erőforrás, azok a cégek, akik megosztásra alapozzák az üzleti modelljüket, kezdenek felrobbanni. A Telekomon belül nagyon hiszünk ezekben az új üzleti modellekben, és azt gondoljuk, hogy nagy szerepet fognak játszani, a jövő gazdaságában.Amikor azt mondjuk, hogy a távközlés és a telekommunikáció egy jó motorja lehet a jövőnek, a jövő gazdaságának, akkor ezekre az üzleti modellekre gondolunk. Bármilyen megosztásnak az alapja a real-time, hely-független kommunikáció, azaz a 4G. Azért tartjuk fontosnak a 4G szolgáltatások elterjesztését, mert ezeknek a modelleknek megfelelő táptalajt adjunk.” – nyilatkozta a vezérigazgató.

uber-protests-europe
Tiltakozás az Uber ellen…

„A hazai piackutatások szerint a felnőtt internetezők több mint harmada felvenne az autójába idegeket, ha szervezett formában történne, ellenőrizhető utasokkal, 37%-uk pedig beülne idegenek mellé, hasonló feltételek mellett. A felnőtt internetezők egyötöde megosztaná, vagy már meg is osztotta a szállását interneten. 26 százalékuk már élt így felajánlott szálláslehetőséggel. A www.telekom.hu/kozossegereje címen elérhető, reszponzív weboldalt azért hoztuk létre, hogy az Oszkár és az Autohop hazai telekocsi-szolgáltatók, a Miutcank.hu, amelynek segítségével az egy környéken élők kérhessenek egymástól és tehessenek egymásnak szívességet, adhassanak tippeket megbízható mesterekre. A portálon szintén megtalálható a Rukkola, amelynek tagjai a birtoklás élményéről lemondva inkább az olvasásét élvezik, vagy a Piqniq ételmegosztó, ahol nem csak az ételek fotóit és receptjét oszthatjuk meg másokkal, de magukat a kulináris élményeket is. Fellelhetők itt a közösségi kertek, amelyek közösségteremtő erejük mellett friss zöldséggel, gyümölccsel, fűszernövénnyel látják el az őket gondozó városlakókat. A 30 km.hu, amelynek segítségével feltérképezhetjük, sőt meg is rendelhetjük a környékünkön élő termelők, kézműves mesterek friss, minőségi áruit. Innen bárki gyorsan feltérképezheti a közösségi irodák, mint a Loffice, a Thehub és a Kaptár kínálatát, és kreatív megoldásokra lelhet a tudásmegosztást zászlójára tűző Kreanod segítségével. Végül, de nem utolsósorban megtalálható itt a Tasclr is, amely feladatokat és segítséget közvetít, és a Járókelő, ahol bejelenthetjük, ha jártunkban-keltünkben a közösség életét befolyásoló történést, meghibásodást tapasztalunk, és a rendszer – helyettünk – értesíti az illetékeseket, a probléma pedig megoldódik.” – nyilatkozta Christopher Mattheisen .

„Napjainkban a Telekom 4G-t használó ügyfelei átlépték a 250.000-et, ezáltal közelebb került Magyarország is ahhoz, hogy ezen üzleti modelleket bevezessék itthon is. A sharing economy becslésünk szerint világszinten egy 500 milliárd dolláros piacot jelent, mely bővülési potenciálja felbecsülhetetlen. Amellett, hogy gazdasági, fenntarthatósági szempontok miatt is nagyon nagy lehetőséget látunk a sharing economy-ban, mely miatt szeptember végétől egy új alkalmazást is indítunk, mellyen minden megosztással beváltható pontok szerezhetők, melyeket különböző rászoruló alapítványok számára ajánlhatók majd fel. “- mondta a vezérigazgató.

Készült a www.technokrata.hu portállal együttműkdésben.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.