A Facebook mellettt mi eszi a mobil szélessávot?

Az alkalmazásokhoz kapcsolódó mobil adatforgalom kétharmadát öt alkalmazás szolgáltatja, 

Az Ericsson most Mobilitási Jelentésében közzétett eredmények szerint alkalmazás felel az okos eszközökön lebonyolított mobilforgalom túlnyomó részéért. A vizsgálat során a videó streaming és a közösségi hálózati alkalmazások bizonyultak messze a legnépszerűbbnek az egyes országokban. Az egyértelmű általános trendek mellett minden országban megfigyelhetők voltak egyéni preferenciák is, az USA-ban decemberben például a Netflix és a YouTube szerepelt a top háromban. Minden vizsgált országban a Facebook volt a legnépszerűbb alkalmazás.

 

 

A jelentés arra is kitér, hogy a főként a mobil videótartalmaknak köszönhető forgalomnövekedés várható mértéke 2020-ig évi 45%-os lesz. Az elkövetkező hat évben az előző hat évihez képest 17-szeresére nő majd a teljes mobil videóforgalom. A dinamikus növekedés hátterében meghúzódó fő okok a videóképes eszközök növekvő száma, az egyre nagyobb képernyők, valamint a javuló képminőség. Fontos az is, hogy a videók egyre nagyobb szerepet töltenek be az olyan online tartalmak kapcsán, mint a hírek, a hirdetések, illetve a közösségi oldalak. Emellett egyre nagyobb mértékben osztunk meg videókat a népszerű közösségi oldalakon is.

A tavalyi év negyedik negyedévében került sor először arra, hogy 110 millió új mobil-előfizetéssel az LTE-technológia volt a legnépszerűbb valamennyi szabvány közül, megelőzve többek között a HSPA és GSM/EDGE technológiákat is. Ezen felül a 2014 egészére vonatkozó adatok szerint világszerte újabb 800 millióval bővült, és így a 2013. évi 1,9 milliárdról 2,7 milliárdra nőtt az okostelefon előfizetések száma, ami 40%-os növekedést jelent.

A jelentés eredményei szerint csökken a sugárzott televíziós műsorok, és nő a streaming szolgáltatások nézőszáma. A világ kilenc meghatározó piacának vizsgálata alapján az Ericsson ConsumerLab elmozdulást tapasztalt a nézői szokásokban a gyakoriság kapcsán: az idei az első olyan év, hogy heti szinten több ember néz majd igény szerinti streaming videótartalmakat, mint sugárzott tévéműsorokat. A változás fő mozgatórugói a 4G-technológia megszületése, a növekvő okostelefon és táblagép használat, valamint a fogyasztói elmozdulás az olyan könnyen használható, igény szerinti szolgáltatások irányában, melyek többplatformos hozzáférést biztosítanak a különféle tartalmakhoz.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.