Az Intelligens otthon segíthet a rohanó hétköznapokban

A fogyasztók fele kiemelten érdeklődik az intelligens, hálózatba kapcsolt otthonok iránt. Jelenleg azonban nem olyanok élnek intelligens otthonokban, akiknek erre a legnagyobb szükségük volna, a fogyasztók egyszerűséget és műszaki támogatást várnak.

Az Ericsson ConsumerLab legfrisebb, „Hálózatba kapcsolt otthonok” című tanulmány az internetre kapcsolt gépekkel felszerelt, intelligens otthonok iránti fogyasztói attitűdöket vizsgálta.

A tanulmány alapját a Barcelonában, Madridban és az egyesült államokbeli San Jose-ban, a fogyasztók otthonában végzett interjúk képezik. Ezen felül Chile, Oroszország, Svédország, Spanyolország és az USA 5000 további válaszadója is részt vett a felmérésben. Válaszaik alapján az derült ki, hogy a megkérdezettek közel fele élénken érdeklődik a hálózatba kapcsolt, intelligens otthon iránt, az érdeklődés középpontjában pedig az egészségügyi és wellness szolgáltatások állnak.

1Az emberek egyre rohanóbb életmódot élnek, és folyamatosan igyekeznek a fokozódó munkahelyi követelmények és a családi élet közötti egyensúlyt fenntartani. Már ma is több tucat olyan, hálózatba kapcsolt szolgáltatás áll rendelkezésre, amely segít időt megtakarítani és az otthoni élet szentségét megőrizni, de ezekhez viszonylag sok berendezés, különféle készülékek, kábelek és alkalmazások szükségesek. Ez pedig a fogyasztók szerint túlságosan bonyolult, és többek közt ez is késlelteti az intelligens otthonok terjedését. – derül ki a jelentésből.

Patrik Hedlund, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója elmondta, hogy „a fogyasztók általánosságban pozitívan vélekednek az intelligens otthonról és előnyeiről. Azonban úgy találtuk, hogy jelenleg még nem olyanok élnek intelligens otthonban, akiknek ez a leginkább kézzelfogható előnyökkel járna. A felmérés azt mutatja, hogy a családok körében nem igazán terjedt még el ez a megoldás. Az intelligens otthon jelenleg leginkább a fiatalabb, egyedülálló férfiak körében népszerű, pedig a kisgyermekes családok számára kínálná a legfőbb előnyöket – például a házimunkák hatékonyabb elvégzését, vagy a családtagok és barátok akár távolról történő beengedését.”

„Az intelligens otthon terjedésének egyik fő akadálya jelenleg az, hogy az emberek egyelőre nincsenek tisztában vele, milyen értékes szolgáltatásokhoz férhetnének hozzá”, – tette hozzá Patrik Hedlund. A hálózatba kapcsolt otthonok sikeres elterjedésének feltétele, hogy a szolgáltatásokat össze kell hangolni az emberek igényeivel, és azokat a csoportokat kell megcélozni, akiknél ezek az igények valóban felmerülnek.”

3

Az intelligens otthonok által kínált szolgáltatások használatától a fogyasztók elsősorban egyszerűséget és műszaki támogatást várnak. A válaszadók 40%-a integrált otthoni szolgáltatásokat, míg a többség több támogatást és tanácsadást szeretne kapni a hálózatba kapcsolt otthoni szolgáltatások használatához.

A fogyasztók úgy érzékelik, hogy sok potenciális szolgáltató lehet az intelligens otthoni szolgáltatások piacán. Ha azonban arról kérdezték őket, mely szolgáltatót preferálnák az egyes alkategóriákban, általában a piacvezető szolgáltatókat említették.

2

Az Hálózatba kapcsolt otthonok című teljes tanulmány itt olvasható.

Az Ericsson ConsumerLab az évente 40 országban és 15 metropoliszban, 100 000 fővel folytatott interjúk révén gyűjt fogyasztói információkat, amivel statisztikailag 1,1 milliárd ember véleményét méri fel. A felmérések során kvantitatív és kvalitatív módszereket egyaránt alkalmaznak, a cég munkatársai a különböző kultúrákhoz tartozó fogyasztókkal több száz órát töltenek együtt.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.