SZTA: 160 millió forint befektetés egy magyar divatcégbe

A Konsanszky divatmárka célja e külföldi vonal megerősítése, egy nemzetközileg is sikeres brand felépítése. A cég beleillik az SZTA kreatívipari portfóliójába, amely immár fél tucat céget számlál.

Konsanszky_SS16_2A Széchenyi Tőkealap (SZTA) 160 millió forintos tőkebefektetést hajt végre a női divat- és formatervezéssel foglalkozó Konsanszky Kft.-ben. A céget Konsánszky Dóra divattervező és Tus-Dzsurbán Ágnes menedzser és magánbefektető közös cége 2015-ben alapította. A tervező a MOME elvégzése után az egyik legrangosabb párizsi divategyetemen, az Ecole Chambre Syndicale de la Couture Parisienne-en szerzett posztgraduális diplomát, majd a híres francia divatcégnél, a Nina Riccinél és a Lanvinnél volt gyakornok. Kollekcióival olyan rangos nemzetközi divateseményeken vett részt, mint a Paris Fashion Week és a New York Fashion Week. A tervező ruhadarabjai vezető divatlapokban – olasz és kínai Vogue, Glamour – is megjelentek. 2006-ban és 2008-ban elnyerte a Fashion Awards Hungary – Az év divattervezője, 2010-ben pedig a magyar Glamour Women of the Year – Az év divattervezője díjakat. 2011-ben a hg.hu Design Award neves szakértőkből álló nemzetközi zsűrije díjazta kollekcióját.

Konsanszky_SS16_1„A magyar divatipar legnagyobb befektetőjeként örömmel támogatjuk a hazai kreatív szektor fellendülését, ami az utóbbi években egyre nagyobb sikereket ér el Európában és a tengerentúlon is. A mostani tőkebefektetés egyik célja egy nemzetközileg is sikeres brand felépítése, valamint a kollekciók és az árukészlet nemzetközi mércének megfelelő volumenű kialakítása és az ehhez szükséges finanszírozás biztosítása. A tervező köré most szerveződött egy olyan ütőképes csapat, amely amellett, hogy alkalmas egy nagyobb, nemzetközileg is sikeres brand felépítésére, befektetésre is alkalmassá teszi a társaságot.” – mondta el Csuhaj V. Imre, a Széchenyi Tőkealap-kezelő Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Konsanszky kollekció darabjait a letisztult, minimalista stílus mellett a nőies rafinéria és a rendkívüli szabászati tudás jellemzi, amely kifogástalan minőségű kivitelezéssel párosul, és magasan kiemeli a tervezőt a contemporary kollekciók sorából. A női vásárlóknak szóló divatmárka elsősorban a 25 és 50 közötti nagyvárosi, divat-érzékeny illetve az avantgarde hangulatra fogékony nőket célozza meg. A Konsanszky ruhák jelenleg néhány budapesti divatüzletben és nemzetközi webshopban vásárolhatók meg, a brand nemzetközi terjeszkedése keretében kiemelt hangsúlyt kap a bel- és külföldi üzletekkel való együttműködések kiszélesítése, hangsúlyos szerepet szánva az online felületeknek. Mindemellett az értékesítési és a marketing tevékenységek fejlesztése, az alapanyag-beszerzés új alapokra helyezése, az eszközpark bővítése, valamint magyar textilipari alvállalkozók bevonása szerepel a forrásfelhasználási célok között. A márka a jövőben Franciaország, Hollandia, a skandináv államok, Kína, London valamint Ázsia nagyvárosaiban – Tokió, Hong Kong, Szöul – is meg kíván jelenni kollekcióival.

Az SZTA tudatosan építi kreatívipari portfólióját, amelyben megtalálhatóak már befutott ruhatervezők – ABODI, AERON – és divat kiegészítők – REKAVAGO, HAMERLI – márkái mellett ipari és IT területen működő kreatív cégek is.

 

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.