Lassuló gazdasági növekedésre rendezkednek be az európai bankok

Pesszimistábbak idei növekedési kilátásaikat tekintve az európai bankok – derül ki az EY Európai Banki Barométeréből. A megkérdezett bankárok többsége a következő 12 hónapban a pénzintézetek hatékonyságára helyezi a hangsúlyt. Az internetes biztonság erősítése és a pénzügyi technológiák fejlesztése kiemelt terület a szektor szereplői számára.

Az európai bankárok alig fele (52 százaléka) számít a bankszektor teljesítményének javulására a következő 12 hónapban. A válaszadók 2012 óta nem ítélték meg ilyen baljósan helyzetüket. A felmérés szerint a tavalyinál is nagyobb arányban, 54 százalékban számítanak létszámcsökkenésre a pénzintézetek vezetői, és további racionalizálást terveznek a működési, informatikai és lakossági területeken.

Európa lassuló gazdasági növekedése, valamint a Közel-Keleten, Dél-Amerikában és Afrikában tapasztalható geopolitikai kockázatok negatív hatással vannak az iparágra. Korlátozottak a bővülési lehetőségek, miközben a szektor szereplőinek meg kell felelniük a szigorú helyi szabályozási környezetnek is” – mondta Seregdy Tamás, az EY Üzleti Tanácsadási Szolgáltatások Üzletágának igazgatója. „Magyarországon a bankok a hitelezés bővülésével számolnak a következő 5 évben, elsősorban a lakossági területen.” – tette hozzá.

Az európai felmérésben résztvevők elsősorban rövidtávú költségcsökkentésben gondolkodnak. A bankok 61 százaléka kiemelt feladatnak nevezte a folyamatok egyszerűsítését. A megkérdezettek több mint fele egyre nagyobb hangsúlyt helyez a szervezet működését alapjaiban nem befolyásoló költségek minimalizálására, míg egy évvel korábban mindössze 37 százalék nyilatkozott így.

Magyarországon is a működési hatékonyság javítása az egyik fő stratégiai lépés a tartósan alacsony kamatkörnyezetre, ebben ma is jelentős eltérések vannak az egyes piaci szereplők között.” – véli Seregdy Tamás.

Fókuszban az internetes biztonság és az ügyfélszolgálati technológiák

Az online biztonság egyre fontosabb kérdés az európai bankszektorban, a válaszadók immár 56 százaléka tartja fontosnak, hogy lépéseket tegyen ezen a területen. A pénzügyi bűnözés elleni fellépés prioritás élvez a bankoknál és ennek is köszönhető, hogy a bankárok egyre inkább együttműködnek a pénzügyi technológiákat biztosító vállalkozásokkal. Átfogó trendként jelenik meg az ügyfélélmény biztosítása: ezen technológiák fejlesztése kiemelt terület a válaszadók 53 százaléka számára, ami 10 százalékpontos növekedést jelent.

A nemzetközi és a hazai bankszektor egyik legnagyobb kihívása, hogy a szereplők milyen stratégia mentén lesznek képesek évről évre biztosítani a tulajdonosok által elvárt megtérülési (ROE) célokat. A technológiai fejlődés, a fintech cégek megjelenése és az ügyfelek változó igényei mind olyan kihívást jelentenek a bankoknak, ami miatt gyakran a működésük alapvető újragondolása szükséges.” – mondta Seregdy Tamás.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .