Újra biztosítói vezetőként bizonyíthattak a fiatalok

Több mint félezer fiatal vett részt idén az egyik legnagyobb biztosító üzleti szimulációs versenyén, ahol a jelentkezőknek egy biztosítótársaság vezetőjeként kellett – több döntési szempontot is mérlegelve – helytállniuk. A 2016-os első megmérettetést követően, az idei volt a második alkalom, hogy az NN Biztosító meghirdette a versenyt az EcoSimmel közreműködve.

Az innovatív, a valós körülményeket a lehető leghűbben visszaadó InsuRace versenyen a résztvevőknek egy biztosító vezetőjeként kellett helytállniuk, több szempontnak is megfelelve a társaság irányítása során. A kezdeményezés sikerét mutatja, hogy az idei versenyt az elsőnél is jóval nagyobb érdeklődés övezte: 173 csapatban összesen 519 diák, illetve frissen végzett közgazdász indult el a megmérettetésen.

A Budapesten megrendezett döntőbe jutott 10 csapatnak a biztosítási szimulációs feladatokon kívül egy prezentációt kellett készítenie, amely – problémaelemzés, és konkrét javaslat bemutatásával együtt – arra ad választ, hogy hogyan lehet a fiatal korosztályt meggyőzni az időben elkezdett öngondoskodás, a nyugdíjas évekre való felkészülés fontosságáról.

„Az InsuRace célja változatlanul az, hogy ismertebbé tegyük az NN márkát a fiatalok körében, játékos formában megismertessük a korosztályt egy nemzetközi hátterű biztosító működésével, és – nem utolsó sorban – kedvet csináljunk ahhoz, hogy a tehetséges fiatalok a pénzügyi szektorban helyezkedjenek el. Kifejezetten inspirálóak azok a perspektívák és ötletek is, melyeket a részvevők a projektfeladatok bemutatása során osztanak meg velünk. A verseny nem titkolt célja emellett az utánpótlás biztosítása is: ebből a szempontból figyelemre méltó, hogy a tavalyi versenyzők közül már többen is alkalmazásban állnak az NN Biztosítónál” – nyilatkozta Tóth Lajos, az NN Biztosító HR igazgatója. Hozzátette: az NN Biztosító a jövőben is él majd az üzleti szimuláció eszközével a kiválasztásnál, és változatlanul kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a fiatalok érdeklődését felkeltse a pénzügyi szektor iránt.

„A visszajelzések alapján a szimulációs szakmai tréningmódszer népszerű a résztvevők körében, mivel játékos, interaktív, learning by doing módon tanulnak a játékosok” – mondta Orova Balázs, az EcoSim szakértője. Hozzátette: a résztvevők motivációja erős, hiszen csapatban, közös célokért, játékos versenykörnyezetben dolgoznak, felsővezetői szerepben, ami általában új nekik, ezáltal az egész érdekes kihívást is jelent számukra. Orova Balázs szerint a szimulációs tréninget elsősorban pénzügyi, kereskedelmi és FMCG profilú vállalatok szerveznek Magyarországon, és az utánpótlás-kutatáson kívül elsősorban a teljes vállalati működés és a piac megismerésére, a stratégiai döntéshozatal fejlesztésére, és az eredményszemlélet fejlesztésére alkalmazzák, de kiváló csapatépítő program is.

Kapcsolódó posztok:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.