Céges kaja: rendelj velük!

Több részes sorozatban mutatjuk be a győri Quantum Leap inkubátor legérdekesebb startupjait. Az Ordit (www.ordit.hu) céggel kezdjük a sort. Ez jelentősen leegyszerűsíti, kontrollálhatóvá és költséghatékonnyá teszi a vállalati ételjuttatási rendszerek és catering megrendelések kezelését. A Quantum Leap segítségével a csapat már készen is áll a nemzetközi piacra lépésre, a bővülésre. Az alapítónkkal készített interjúnk következik.

– Mi a projekt lényege?
– Az Ordit (www.ordit.hu) egy innovatív megoldást kínál vállalatok és irodaházak számára, amely jelentősen leegyszerűsíti, kontrollálhatóvá és költséghatékonnyá teszi ételjuttatási rendszerük és catering megrendeléseik kezelését. Rendelési szabályok beállíthatóságával, a költségallokáció és a számlázás teljes automatizálásával az 50 fős vállalatoktól kezdve a több 1000 főt alkalmazó cégekig mindenki számára biztosítják, hogy minden munkavállaló elégedett, hatékony (és persze jóllakott) legyen.

– Mekkora most a platform?
– A platformon 150 étterem és catering szolgáltató kínálata érhető el, amelyek a megadott időpontra, akár 1 órán belül kiszállítják a rendelést. Az Ordit havonta egyetlen számlát küld az összes rendelés után, amely jelentősen csökkenti a vállalatok adminisztratív terheit. Az online catering rendelések lehetővé tételével pedig pofonegyszerűvé teszik a meetingekre, workshopokra vagy rendezvényekre való rendelések folyamatát.

– Extra igényeket kiszolgáltok?
– Exkluzív partnereik minden igényt lefednek, legyen szó egészséges catering csomagokról, szendvicsebédről, gluténmentes mártogatósokról vagy klasszikus pogácsa és gyümölcstál bekészítésről.

– Kik az alapítók? Illetve közülük kik a fő ötletgazdák?
– Szendrényi Péter ügyvezető (képünkön – a szerk.) felel a vállalat operatív irányításáért, az IT fejlesztések menedzseléséért, valamint az ő feladata a marketing és az értékesítési stratégia kialakítása. Katona Bence alapító felelős a vállalat üzletfejlesztési stratégiájának kialakításáért. Békés Balázs értékesítési vezető keresi fel a potenciális éttermi partnereket, valamint a vállalati ügyfeleket.

– Mi a fő ötletemberetek, Péter háttere?
– Szendrényi Péter a pénzügy és informatika területeinek szakértője. Üzleti mester képzését a University of Southern California és a Budapesti Corvinus Egyetemen végezte. A vállalkozásfejlesztés és a pénzügyi IT területére való belépése előtt márkaépítéssel foglalkozott a L’Oreál csoport luxus termékeket forgalmazó divíziójában. A Morgan Stanley IT Finance osztályán 2012-ben kezdett el dolgozni, ahol a telekommunikációs infrastruktúrához kapcsolódó hardver, szoftver, valamint tanácsadói költségek menedzseléséért felelt. A könyvelést- valamint az adózást érintő ügyeken közvetlenül dolgozott együtt a vállalat szállítóival és a beszerzési osztállyal, így az Ordit építése szempontjából kulcsfontosságú gyakorlatra tett szert. Vállalti folyamatok automatizálásával és fejlesztésével a költségek csökkenését és az időhatékonyság növekedését érte el, a rendszerfejlesztők figyelmét informatikai hiányosságokra hívta fel. 2014-ben a Morgan Stanley Valuation Review Group osztályának pénzügyi kontrollerévé nevezték ki. Magas színvonalú informatikai és pénzügyi menedzsmenttudásra tett szert, amely a projekt sikeres megvalósítása szempontjából kulcsfontossággal bír.

– Hogyan találkozott Péter a problémával, hogyan került közel a megoldáshoz?
– A Morgan Stanley-nél eltöltött 4 éve alatt első kézből tapasztalta meg, hogy mind a munkaadók, mind a munkavállalók számára mekkora adminisztratív terhekkel és felesleges, időigényes munkafolyamatokkal jár a vállalati ételrendelések kezelése. Az Ordit szolgáltatásának fejlesztése során a csapat a Lean Startup metodológiát követte, amelynek központjában a valós fogyasztói problémákra nyújtott innovatív megoldás állt.

– Hogyan segítette a győri Quantum Leap a projektet?
– A Quantum Leap egy új horizontot nyitott az Ordit számára. A QL rendezvényein más startupokkal, befektetőkkel, iparági szereplőkkel cserélhetünk tapasztalatokat, amely rengeteg segítséget, úgy szemléletet és motivációt nyújt számunkra az előrehaladásban. Hatalmas előny, hogy a legnagyobb nemzetközi inkubátorokkal (pl. Techstars) is tudunk találkozni Londonban!
Emellett folyamatos stratégiai, üzleti tanácsokkal látnak el minket. A tőkebefektetés adta meg azt a lökést, amely elengedhetetlen volt a siker eléréséhez. A pénzügyi forrás révén csapatunk már készen áll a nemzetközi piacra lépésre, csapatot tudtunk bővíteni, és egy olyan innovatív szolgáltatással vagyunk jelen a piacon, amely vállalati ügyfeleink számára kimagasló értékajánlatot nyújt.

– Milyen piaci potenciált láttok itthon, a régióban, Európában vagy akár távolabb?
– Magyarországon jelenleg körülbelül 20 milliárd forintos az online étel-házhozszállítás piaca. A nemzetközi és a hazai trendek alapján a piac óriási mértékben növekszik, az egyik legnagyobb növekedési potenciállal bíró iparág, melynek mérete nagyjából 2020-ra megduplázódik. Azt lehet látni, hogy akár a hazai piacon, akár globálisan a legnagyobb szereplők mindegyike évről évre 30-50% közötti árbevétel- és felhasználószám-növekedést ér el.

– Hogyan néz ki a terjeszkedési stratégia?
– Az Ordit nemzetközi terjeszkedési stratégiájának kialakítása során azokat a nagyvárosokat (lakosság mérete, a fizetőképes kereslet és a potenciális vállalati ügyfelek száma alapján) határoztuk meg, amelyek a szolgáltatás szempontjából a legpotensebbnek tekinthetőek. Számunkra az a legjobb piac, ahol minél kisebb területen minél több vállalat található. Európában ez leginkább Londonra jellemző. Továbbá azoknak a multinacionális cégeknek, amelyeknek itthon van irodája, nagy valószínűséggel Londonban is van. Stratégiailag nekünk gyors piacra lépést tud biztosítani, ha olyan városba megyünk, ahol az itthon már ügyfeleink között tudott multikon keresztül, belső ajánlással juthatunk el az irodákba.

– A csapat és az alapítók viszonya milyen?
Szerencsére olyan csapatot sikerült kialakítanunk, ahol a közös munka nagyon hatékonyan tud működni. Így, ha bármilyen nagyobb kihívás vagy ad-hoc feladattal nézünk szembe, együtt mindent könnyen meg tudunk oldani.

– HR területen hol szeretnétek erősíteni?
– Alapítóként nagy hangsúlyt fektettünk a csapat kialakítására, a céges kultúra megalapozására. A kompetenciáink kiegészítik egymást, a közös cél elérése érdekében mindenki ultra motivált – és ez a legfontosabb. HR területen számunkra a legnagyobb erősítést további értékesítő szakemberek felvétele, illetve az IT csapat bővítése jelentené.

– Mi a fő probléma, amivel jelenleg foglalkoztok?
– Az Ordit fejlesztését a kezdetektől fogva egy elv vezérelte, amelynek középpontjában a fogyasztó állt. A legoptimálisabb, legkönnyebben használható és az ügyfelek számára legtöbb értéket teremtő megoldást szeretnénk kifejleszteni. Úgy gondoljuk, hogy ez eddig sikerült, és továbbra is ezt az irányt fogjuk követni. A Lean Startup metodológia alapján dolgozunk, a folyamatos visszajelzések alapján tökéletesítjük termékünket, figyeljük a szereplőket, a trendeket, és mindig gyorsan próbálunk adaptálódni a piaci környezethez, valamint újdonsággal, innovációval előrukkolni. Az ennek való megfelelés borotvaéles fókuszálást és elhivatottságot igényel csapatunk minden tagjától.

– Mire lenne szükségetek jelenleg leginkább?
– A legnagyobb kihívást a szolgáltatásunk széles körben való megismertetése jelenti. A nagyvállalatok üzemeltetési vezetőit (facility manager), irodavezetőit (office manager), juttatásokért és kompenzációért felelős szakembereit (compensation and benefits), valamint HR vezetőit kell elérnünk ahhoz, hogy bemutassuk értékajánlatunkat, vállalati megoldásunkat. Így az értékesítési és marketing büdzsénk növelése érdekében lenne szükségünk a legtöbb tőkére, valamint szakemberek bevonására. A nemzetközi terjeszkedés szempontjából szintén ezeket a területeket kell fejlesztenünk.

– Szerintetek hogyan lehet felépíteni az ötletet, mi kell a piacra jutáshoz?
– Ha rájöttél, hogy mit szeretsz csinálni, akkor csak egyetlen cél vezérlejen, hogy te legyél a világon a legjobb benne. Fókuszálj, és soha ne add fel!

– Szerintetek mi a három legfontosabb dolog egy startup életében?
– A Megingathatatlan versenyszellem, géniuszok a csapatban és egy innovatív termék vagy szolgáltatás, amely a célcsoport számára valódi értéket teremt. (x)

Elérhetőség:
info@ordit.hu

Weboldal:
http://www.ordit.hu

Alapítók:
Szendrényi Péter, Katona Bence, Békés Balázs

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..