A gólöröm és a szurkolók is hatással vannak a mérkőzés végeredményére

A Bajnokok Ligája szponzoraként a Mastercard elismert sportpszichológusokat kért fel annak vizsgálatára, hogy a szurkolók és a gólok ünneplése milyen hatással van a csapatok teljesítményére.

A Mastercard arra kéri a futball szerelmeseit, mutassák meg #StartSomethingPriceless, hashtag használatával, milyen felbecsülhetetlen dolgok kezdődhetnek el egy focilabdával.

Az idei Bajnokok Ligája döntőjében egymásnak feszülő Liverpool és Real Madrid kezében ugyanaz lehet a titkos fegyver: a szurkolótáboruk.
Az UEFA Bajnokok Ligája szponzoraként a Mastercard azt vizsgálta, milyen hatással van a csapatokra szurkolóik buzdítása és van-e jelentősége annak, hogy a játékosok miképp ünneplik góljukat.

A gólöröm ereje
Európában először készült olyan kutatás, amely a különböző gólörömök és a mérkőzések végkimenetele közötti összefüggést vizsgálta. Az InnerDrive korábbi kutatásokat vett alapul, amikor elkészítette jelentését a gólörömök meccsre gyakorolt hatásáról. A több mint 230 gól és az ezekhez kapcsolódó gólöröm alapján a következő következtetéseket vonták le:
A góljukat kitárt karokkal ünneplő játékosok 82 százaléka a végső győztes csapatból került ki
Ugyanez az arány a mindkét öklüket rázók között 79%
Míg a mellkasukat kidüllesztve ünneplőknél 77%


A legrosszabbul azok járnak, akik góljuk után leszegett fejjel ünnepelnek, 49 százalékuk tartozik csak a győztesek közé
A győzelmi esélyeket tovább erősíti, ha a játékosok társaikkal közösen örülnek góljuknak. Azoknál a csapatoknál, ahol a gólt követően a csapattársak fizikális interakciót keresnek egymással (megölelik egymást vagy pacsiznak) 50 százalékkal megnő a végső diadal esélye is.
A kutatás a statisztikák alapján a legjobb gólörömöt is megtalálta. A láb legyen legalább vállszéles terpeszben, a fejünk legyen felemelve, karjainkat pedig feszítsük be a testünk mellett. Ez az úgynevezett „power pose” ismerős lehet a Bajnokok Ligája és különösen a Real Madrid drukkereinek: Christiano Ronaldo rendszeresen így ünnepli találatait.

A 12. játékos ereje
A játékosok gyakran hivatkoznak úgy szurkolótáborukra, mint plusz emberre a pályán. A lelátókról érkező biztatás pedig tudományosan bizonyított pszichés erőt jelent a futballistáknak, sőt, pontosan annyi előnyt képes adni egy csapatnak, mintha egy plusz játékos lenne a pályán. A játékosok a buzdítást hallva és a szurkolók lelkesedését látva akár 8 százalékkal jobb teljesítményre képesek – figyelembe véve, hogy ez a pozitív hatás a csapat valamennyi játékosát erősíti, a végeredmény további egy játékosnyi erőt jelent a pályán.

A kutatást irányító Bradley Busch pszichológus 5 tippet is adott a szurkolóknak, amivel kihozhatják csapataikból a maximumot egy-egy mérkőzésen:
1. Legyél hangos és büszke – a hangos biztatás akár 7 százalékkal növelheti csapatod erőbedobását és segít kizárni a fáradtság jeleit.
2. Énekelj – minél többet, annál jobb – ezzel még jobb légkört teremtesz a stadionban a csapatodnak és saját magadnak egyaránt.
3. Mutasd ki a támogatásodat – a táblák, zászlók, sálak és más jól látható eszközök akár 8 százalékkal növelhetik a játékosok teljesítményét.
4. Mosolyogj – a remény, a büszkeség és a boldogság hatalmas motiváló erő és egy mosollyal jól kimutatható – a futballisták ezt látva akár 12 százalékkal keményebben képesek dolgozni.
5. Akárkinek is drukkolsz a Bajnokok Ligája döntőjében, viseld a hazai mezt! – más-más okból, de a fehér és a vörös is összefügg a kiemelkedő teljesítménnyel.

„Érdekes látni, hogy miközben a mindennapos fizetéseink az érintés nélküli technológiák felé haladnak, a futballpályán a csapattársainkkal történő fizikai interakció egy gólöröm során a végső győzelem titka is lehet. A Mastercard nagyon büszke arra, hogy több mint 20 éve lehet részese ennek a gyönyörű játéknak és ünnepelhet együtt a szurkolókkal világszerte. Kíváncsian várjuk, hogy milyen felbecsülhetetlen dolog kezdődhet egy labdával a május 26-i döntőben – mondta Jeanette Liendo, a Mastercard Europe marketingvezetője.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..