Így hatott a koronavírus a hazai e-kereskedelemre

A hazai webáruházak 73%-a könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben – derül ki a Shoprenter legutóbbi, 13. alkalommal elkészített kutatásából.
A 644 webáruház részvételével készült felmérés alapján az online boltok mindössze 6%-a számolt be a forgalom csökkenéséről, ami igazán biztató jövőképet vetít előre az iparágban.
Az interneten legjobban értékesíthető termékkategóriák első 3 helyezettje az OTC gyógyszer (webpatika), a webpláza és az épületgépészet lett. A résztvevő webáruházakban 2019-ben átlagosan 23.712 Ft volt a megrendelések értéke, amely 2.439 Ft-tal lett magasabb az előző évhez képest.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét (a hazai webáruházak 82%-a biztosít ilyen lehetőséget), de a bankkártyás fizetési mód is népszerű a webshopok körében. A webáruházak 60%-a biztosítja ezt a fizetési lehetőséget.

Szállítási módok közül a házhoz szállítás vezet (87%), de a webáruházak közel kétharmada biztosít személyes átvételi lehetőséget is.
A webshop tulajdonosok által 3 leghatékonyabbnak tartott marketing eszköz a keresőoptimalizálás (amit 58%-uk alkalmaz), a Google Ads hirdetések, illetve a remarketing. A legnépszerűbb marketing csatorna a közösségi oldalakon való részvétel, a boltok 86%-a használja.
A webáruházak körében a Facebook az egyeduralkodó közösségi média platform (95%-uk használja), de az Instagram is stabilan ott van a második helyen (56%). A YouTube foglalja el a dobogó harmadik fokát (30%-uk használja).

A kutatásban részt vevő webáruházak negyede az idei évben indult. Ez jelzi, hogy még ma is töretlen a népszerűsége a webáruház indításnak.
Sokan a meglévő hagyományos üzletük mellé nyitottak online boltot (a megkérdezett webshop tulajdonosok 49%-a rendelkezik fizikai üzlettel is), amely tendenciát a veszélyhelyzet alatti intézkedések csak tovább erősítették, hiszen sokaknak a webshop indítás jelentette a megoldást.
A kutatásban részt vevő üzlet tulajdonosok 71%-a bérelhető webshop rendszert használ, 62%-uknál pedig napi szinten egy fő foglalkozik a bolt üzemeltetésével.
A koronavírus nem kímélte az e-kereskedelmet sem, és minden üzlet számára igazi kihívást jelentett. A felmérésben résztvevő webáruházak kétharmada vezetett be különböző intézkedéseket a webshop működését tekintve, ilyen volt például az üzletben történő személyes csomagátvétel lehetőségének szüneteltetése, amellyel a megkérdezettek negyede élt. A webshopok 7%-a óvintézkedésként még az utánvétes fizetési lehetőséget is felfüggesztette.

A veszélyhelyzet alatt a webáruházak 42%-a forgalomnövekedést, míg 27%-uk forgalomcsökkenést tapasztalt.
A jövőt illetően a válaszadók közel kétharmada számít egy újabb koronavírus okozta veszélyhelyzetre, azonban csak minden harmadik webáruház készül erre tudatosan.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .