A divatágazatban működő webáruházak 87%-a közösségi média jelenlét fokozásával készül az év végi csúcsra

A GLAMI, Magyarország első divatcikkekre specializálódott keresőmotorja felmérést készített a partnerüzletek körében. A kutatás betekintést enged abba, hogy a divatágazatban működő webáruházak miként készülnek az év végi kereskedelmi csúcsszezonra és a második hullám hatásaira.

A kutatásban résztvevő vállalkozások 57%-a csak online jelenléttel rendelkező webshop, 43%-a pedig fizikai üzlettel és online jelenléttel is rendelkező e-kereskedelmi vállalkozás volt.
– az webshopok 42%-a szerint egy második teljes körű Covid-19 lezárás pozitív hatással lenne az üzletvitelre, és növekedéshez vezetne az értékesítésben
– az webshopok 72%-ának magasabbak az idei bevételei a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva
– az online jelenléttel és fizikai bolttal is rendelkező omni-channel vállalkozások 67%-ának idén alacsonyabbak a bevételei 2019-hez képest

Így készülnek az e-üzletek a második hullám hatásaira

A felmérésben résztvevő üzletek 65%-a találta szükségesnek, hogy a normál üzletviteltől eltérő intézkedések vezessen be a korlátozások miatt, míg 35%-még nem látta szükségesnek változtatni a normál ügymeneten.

Bevezetett, vagy jelenleg is bevezetés alatt álló intézkedések:
– Az üzletek 69%-a növeli jelenlétét a közösségi médiában, mint kiépítendő értékesítési csatorna.
– Az üzletek 60%-a töltötte fel a raktárkészletet a Black Friday és az ünnepi kereskedelmi csúcsidőszak megkezdése előtt.
– A vállalkozások 43%-a visszavett azokból a reklámokból, amelyek nem eredményeznek azonnali megtérülést (ROI).
– A vállalkozások 30%-a vezetett be speciális biztonsági előírásokat raktáraiba.
– A vállalkozások 20%-a irányította át a költségvetését az offline csatornákról az online csatornákra, beleértve néhány fizikai üzlet bezárását és a webshop funkcionalitásának javítását.

Stratégiák az eladások növelésére 2020 telén – legnépszerűbb értékesítési csatornák

Az év értékesítési főszezonjában a divat e-kereskedelemben (november-december) az üzletek 35%-a tervez több árleszállítási kampányt mint a tavalyi évben.

Ami a marketing és értékesítési stratégiát illeti, az e-üzletek az 5 legfontosabb marketing csatornára összpontosítanak. Ezek között a közösségi média hirdetések állnak (Facebook, Instagram) az első helyen, ebbe a cégek 87%-a invesztál forrásokat, majd ezt követi az e-mail marketing, a Google hirdetések, a tartalommarketing/SEO és az affiliate marketing alkalmazása.

Az e-kereskedők ugyancsak a legjövedelmezőbb eszközök között tartják számon az influencer együttműködéseket és a Youtube hirdetéseket, míg a kültéri reklámok, rádió/TV reklámok kapják a legkisebb szerepet a hirdetési tervekben.

A divat e-kereskedelem trendjei 2021-ben és azon túl

A kutatás a divat e-kereskedelem jövőjét leginkább alakító irányokra is rákérdezett. Az e-shopok többsége szerint a következő időszakban a közösségi média válik a divat e-kereskedelem fő marketingcsatornájává, továbbá a virtuális divat és a fenntartható divat lesznek a legmeghatározóbb trendek az ágazatban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .