Tudatosságra ösztönözte a járvány a Z generációt

Meglepő új-generációs kutatási eredmények a járvány kapcsán a 17 éves Z-generációs szakértő nemrég megjelent könyvében.

Hogyan látja magát a Z generáció a pandémia idején, milyen ötletekkel könnyítenék meg mások életét a járványhelyzetben és milyen kilátásaik vannak a jövőre nézve – többek között ezeket a kérdéseket tette fel követőinek Trunk Tamás, Z-generációs szakértő és influenszer. Nem reprezentatív kutatásának eredményeit a nem olyan rég megjelent, „Kintsugi – A márkák hivatása. Az első járvány a közösségi média korában” című könyvében részletezte, melyben kifejti, hogy több mint hétszázan osztották meg véleményüket a kérdésekkel kapcsolatban.
A válaszadók többsége, egész pontosan 59,7%, a 15-18 éves korosztály tagjai, ám 2,7%-ban 25-35 év közöttiek válaszoltak és akadtak még 35 év feletti véleményezők is. További számadatokat tekintve 64,2 és 35,8 százalék volt a fiúk és lányok aránya.

Milyen az új generáció?
A három dobogós válasz arra a kérdésre, hogy mely tulajdonságok jellemzik az új generációt, a gyors (60,4%), márkaorientált (60,8%) és a kreatív (60,2%) lett, míg a legkevesebben választották a szorgalmas (12,8%) és a lojális (7,5%) jelzőt.

A kívánt jövő
A kérdésekre adott válaszok alapján jól látszik, hogy a legtöbbekből megfontoltságot, tudatosságot váltott ki a vírushelyzet. Kevesebbet és kevesebbszer vásárolnak és fontosnak vélik ezt a szokást a későbbiekben is megtartani: a jövőben kétszer is meggondolják majd, szükségük van-e a kosárban lévő termékekre. 47,4 százalék a vírushelyzet lecsengése után sem tér vissza egyből régi hétköznapjaihoz, óvatosan, jól átgondolt döntések alapján fogják élni életüket.

A cél egy fenntarthatóbb világ megteremtése
Talán nem meglepő módon a több mint hétszáz válaszadó 73%-a úgy gondolja, maradandó hatása lesz a koronavírusnak. Legtöbbek szerint a digitalizáció a jelenlegihez képest is felgyorsul majd, növekedni fog az iskolák digitális eszköztára. Szintén sokan jelölték azt a választ, miszerint a jövőben sokkal jobban odafigyelnek majd a környezetükre. Tudatosabban élnek majd és nagyobb szerepet kap mindennapjainkban a fenntarthatóság. A kutatásból kiderül, hogy a környezetszennyezés témája nagy mértékben foglalkoztatja a fiatal generációkat, többségük kifejezetten a Z generáció feladatának tartja egy tiszta, élhető világ megteremtését.

Hangot adnának gondolataiknak
A kutatás eredményeiből az következik, hogy a Z generáció tagjai szívesen osztanák meg véleményüket különböző témákban, úgy, mint jelen könyvben is a járvány kapcsán. Arra a kérdésre, hogy mely témák foglalkoztatják leginkább a mai fiatalokat, a válaszadók 51,2%-a azt írta, hogy az a rossz hangulat, mely abból adódik, hogy a generációk nem értik egymást. Azt gondolják, fiatal koruk ellenére nagyon is konkrét, sokszor előremutató elképzeléseik vannak bizonyos ügyeket érintően, sőt, sokszor talán életkorukból fakadóan olyan új perspektívába tudják helyezni a dolgokat, amelyekre az idősebb generációk talán nem is gondolnak. A generációk közti együttműködésnek fontos szerepet tulajdonítanak, így az lenne az ideális számukra, ha többet kommunikálnának velük és kíváncsiak lennének meglátásaikra.

Trunk Tamás könyve elérhető a dablty.com webshopban, a Libriben és a Lírában.

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .