Foursquare és a magyar Tagomo – konkurensek lesznek?

Egyre jobb hírek jönnek a Foursquare felől: új irányt jelentettek be, amely akár a magyar Tagomo-nak is konkurenciát jelenthet. Plusz a héten usd 50 milliós tőkét kaptak Andreessen Horowitz-éktól. Ez 600 millió dolláros cégértéket ér. Ez messze van az 1 milliárd dollárosok klubjától, bár már ott tartják őket számon. Nézzük mitől konkurensei az éppen launch-olásra készülő magyar startupnak?

Dennis Crowley, a Foursquare (FS) vezetője blogjában a cég jövőjét teljesen új távlatok közé teszi. Mint ismert az FS eddig jobbára ún. location based alkalmazásként publikálta a felhasználók pillanatnyi megjelenési helyeit, és aktivitásait. Eddig ezen nem akartak nagyon túllépni, most látszik, hogy azzal, hogy a lokációs bizniszbe erősen megjelent a Groupon és elkezdett, akár helyi üzletek és éttermek számára is azonnali akciós kupon funkciókat ajánlani (legalábbis az USA-ban egyelőre) a Foursquare is megneszelte az üzleti veszélyt. És Crowley blogjában már egyenesen az Augmented Reality-t emlegeti, mint új (üzleti?) víziót:

“Foursquare is not just about the check-in, or recommendations, or points, or badges. It’s about making the world easier to use. It’s about discovering new places, connecting with friends, and forging new relationships with the places you visit. It’s finding new ways to layer technology on the real world. All of our employees believe strongly in this vision, and we’re incredibly lucky to have investors and a board that feel the same way.”

(Idézet forrása: ITT)

A Crowley által emlegetett “layer technology” ugyanis szakmailag egyértelműen az Augmented Reality szakterület alatt emlegetett és sztárolt Layar területe és magyarországi kistesójának, a márciusban Vincze Istvánék által gründolt TAGOMO területe. A Layar egy érdekes mobil alkalmazás, amiben ún. layer-eket lehet gyártáni adott utcákra és városrészekre. Ezekben például ki lehet jelölni, hogy hol vannak az OTP-bankautomaták, vagy éppen a benzinkutak hol vannak. Ha valaki letelepít egy ilyen layer-t, akkor mintegy mini térképet tudja különböző üzleti információ megtalálására használni… Ennek a hazai megfelelőjét maguk a Tagomo-sok is elkezdték építeni, igaz ők azt mondják, hogy mindezt egyszerűbben és sokkal jobban fogják megcsinálni, mint a Layar. De persze ez majd akkor derül ki, ha  – e heti személyes infom szerint – várhatóan pár hét múlva megjelennek  a régóta harangozott első app-jukkal. (Lásd ők az áprilisi startup weekend nyertesei voltak, személyes kedvenceim!)

Mint látjuk ezzel a Foursquare egy új innovatív területre is betette a lábát, amely üzletileg jelentős haladást és újabb lökést adhat nekik. Ez pedig további növekedési pályára állíthatja a Foursquare-t, amely másfél év alatt irdatlan tempóban érte el a 10 milliomodik felhasználóját (lásd a konkurens Gowallának csak 1 millió usere van…).

Innen kezdve már nagyon kíváncsiak leszünk, hogy a Tagomo nyár végére várható launch-ra mivel tud kijönni. Mint a mostani bejelentés mutatja, a piacuk izgalmas és a helyzet fokozódik! Egy nagy szereplő és belépett (vagy belépni kíván) a területükre. Drukkolunk nekik és várjuk a launch-ot!

Végül  a Foursquare irdatlan gyors fejlődéséről itt egy érdekes infografika, szintén a blogjukból (forrás ITT):

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .